Hogyan növelte meg 26,94%-kal a konverziós rátáját az Értéksziget.hu webáruház?

Értéksziget esettanulmány

Az Értéksziget.hu  webáruház életviteli, egészség-megőrzési és gyógyászati segédeszközöket forgalmaz. A cég számos díjat és elismerést kapott az elmúlt években, így igazán megtisztelő volt számunkra, amikor elkezdték használni az OptiMonkot.

Az együttműködésünk eredményeként 90 nap alatt

  • 26,94%-kal növelték meg a webáruház konverziós rátáját, ami
  • 17,73%-os bevétel növekedéshez vezetett.

Jelen esettanulmányunkban szeretnénk bemutatni, hogy a webáruház miért is kezdte el használni az OptiMonkot, mi vezetett arra a döntésre, hogy az adott kampányt üzemelték be, hogyan állították be azt, és milyen további eredményeket értek el vele.

A webáruház

Az Értéksziget hazánk egyik elismert online boltja, amely már a kezdetektől többet nyújt a vásárlói részére, mint egyszerűen a termékeinek az értékesítése. Gyógyászati segédeszközöket forgalmazva képesek jelentősen megkönnyíteni nem csak a fogyatékossággal élő emberek mindennapjait, hanem mindenkiét, aki kényelmesebbé szeretné tenni a mindennapjait: akár aktív pihenés vagy irodai munka közben.

Értéksziget főoldal

Az elszánt és odaadó munkájuknak köszönhetően számos díjjal és elismeréssel jutalmazták már a webáruházat, mint például a Megbízható bolt, a Fogyasztóbarát vállalkozás és a Delfin díj.

A kihívás

A legnagyobb kihívást az jelentette a webáruház számára, hogy miként lehetne azonnali vásárlásra buzdítani a látogatókat. Sok látogató nézte meg a termékoldalakat, sokan közülük el is jutottak odáig, hogy kosárba tegyék a terméket, majd mégis kiléptek anélkül, hogy befejezték volna a vásárlást.

Adta magát, hogy őket egy kedvezménnyel lehetne maradásra bírni. Azt is kiszámolták, hogy egy 5%-os kedvezményt tudnak a 8000 forint feletti rendelésekre biztosítani. Állandó kedvezményként pedig 20 000 forint feletti rendelés esetén ingyenes szállítást biztosítanak. Ugyanakkor nem szerették volna a két kedvezményt kombinálni. Emellett az is egy fontos szempont volt, hogy az alacsony értékű termékek forgalma fellendüljön.

A fenti célok eléréséhez pedig az OptiMonkot hívták segítségül.

Megoldás

Elhatározták, hogy egy kilépési szándékra felugró popupot állítanak be. A popup megtervezése során szem előtt tartották, hogy az azonnali vásárlás a cél. Ezért fontos volt, hogy a látogatókban felkeltsék a sürgősség érzetét, hiszen ez egy bizonyítottan működő vásárlásösztönző módszer.

Ennek lényege, hogy a látogatóval egy „csak itt és most” ajánlatot közlünk, így a sürgősség érzet felkeltésével vásárlásra ösztönözhetjük őt. A szövegezés mellett szerettek volna egy nyomatékot is adni ajánlatnak, így egy visszaszámlálót helyeztek el a popupban.

(Megjegyzés: az OptiMonknak van egy erre a célra kialakított sablonja, így ezt a számlátót már nem kellett külön lefejleszteni).

5%-os kedvezményt kínáló popup

Mint ahogy a fenti képen látszik, a popup design illeszkedik a webáruház stílusához is. Ez elengedhetetlen feltétel, ha szeretnénk igazán hatékony kampányokat folytatni. Mivel így a látogató úgy érzékeli, hogy a popup a webáruház ugyanolyan szerves része, mint bármelyik másik oldal.

Ez által a felugró ablak még kevésbé lesz zavaró a látogató számára, és az az üzenet is jobban átjön, hogy nem egy idegesítő reklámról, hanem egy személyre szabott ajánlatról van szó.

Tartsuk észben: ajánlataink akkor lesznek a leghatékonyabbak, ha a minőségi tartalmat minőségi tálalásban nyújtjuk. Olyan ez, mint a szerelem, a külcsín megfog, a belbecs megtart.

A kampány beállítása

A popup elkészülte után már csak az volt a kérdés, hogyan állítsák be a kampányt. Mint már fentebb említettük, az 5% kedvezményt nyújtó ajánlattal azokat szerették volna megcélozni, akik az oldalt éppen elhagyni készülnek és tudják róluk, hogy legalább 8000 forint értékben vásárolnának, de ez az érték nem nagyobb, mint 20 000 forint. Ehhez a következőket kellett beállítani az OptiMonk admin felületén.

A popupnak kilépési szándékra kellett megjelennie. Ez azért tűnt a legmegfelelőbb megoldásnak, mivel a kilépő, érdeklődésüket elveszítő látogatókat szerették volna vásárlásra buzdítani.

Megjelenési beállítások

Csak azoknak jelenthetett meg a popup, akikre érvényesek voltak a következő beállítások:

Kosárérték beállítása

Mint látjuk, szükség volt egy speciálisan erre a célra megírt JavaScript kódra is, hogy ne csak a nagyobb mint 8000 forint kosár értéket vegye figyelembe a rendszer, hanem hogy a kosárérték kisebb vagy egyenlő legyen 19999 forintnál.

(Megjegyzés: ma már nincs szükség erre a JS kódra, mert a Kosár értéket meg lehet adni két érték közötti választással is.)

Eredmények

A kampány eredményességét egy három hónapos időszakban vizsgáltuk meg, és az a következő eredményeket hozta:

  • Az összes tranzakció 9,4% százalékát az OptiMonk által érkezett látogatók adták.
  • Akik a popupon keresztül vásároltak, 368%-al több oldalt tekintettek meg és 444%-al több időt töltöttek az oldalon, mint azok, akik nem.
  • A három havi bevétel 17,73%-át az OptiMonkon keresztül vásárlók tették ki.

 „Amikor olvastam az OptiMonkról, nagyon kétkedve fogadtam. A két hetes kipróbálás során már látszott, hogy valamire mégiscsak használható, mert élnek vele a vásárlók. Végül úgy döntöttünk, hogy előbb a Bronz csomagot próbáljuk ki, de kb. 2-3 hét alatt kimerült a látogatói keret. A Silver csomaggal már nincs gondunk, nemhogy a szolgáltatás árát, de még profitot is termel, a vásárlók nagyon kedvelik, rendszeresen váltják be a kuponokat. Több kampányt is alkalmazunk, mindegyiket sikerrel. Mi konverziónövelésre használjuk kosárelhagyásnál. Jó döntés volt, remek marketing eszköz, csak ajánlani tudom még a bizonytalanoknak is.” 

Szabó Zoltán – az Értéksziget webáruház alapító-tulajdonosa


Szeretnél Te is hasonló eredményeket? Igényeld most a 14 napos próbaidőszakot és jelentkezz az ingyenes konzultációra is!

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük