Ecommerce Revolution a kulisszák mögött: az első online üzleti valóságshow webáruházaknak

2020 elején rengeteg stratégiai meeting és brainstorming után az OptiMonk csapatában megfogalmazódott az ötlet, hogy elindítsa Magyarország első online üzleti valóságshow-ját.

A célunk a kezdetektől fogva az volt, hogy felhívjuk a figyelmet a személyre szabott online ügyfélélmény fontosságára, és hogy egy igazán hasznos műsort szolgáltassunk webáruház tulajdonosoknak, amiből tanulhatnak és inspirálódhatnak.

Így hát megkezdődtek az előkészületek: a tervezés, az ötletek gyűjtése és a jelentkezési időszakra való felkészülés. Menetközben azonban rá kellett jönnünk, hogy ha egy igazán minőségi műsort szeretnénk kiadni a kezeink közül — márpedig ezt akartuk —, akkor ehhez szükségünk lesz egy igazán profira. 

Szerencsére alapítónk, Zajdó Csaba egy korábbi interjúnak köszönhetően már ismerte Máté Krisztát. Nála jobb producert elképzelni se tudtunk volna a műsorhoz, így egyből őt kerestük meg felvázolva az elképzeléseinket.

Kriszta rögtön beleszeretett az ötletbe, és saját profi csapatot állított össze az Ecommerce Revolution forgatásaira: szerkesztők, operatőrök, hangmérnökök, sminkesek, stylistok, és még sorolhatnánk.

A jelentkezési időszak és a forgatás kezdete

Mindeközben június 29-én elindult a jelentkezési időszak és hatalmas örömünkre szolgált, hogy pár hét alatt több mint 300 magyar e-kereskedő bízott annyira bennünk, hogy kezünkbe adta volna webáruháza optimalizálását.

A jelentkezők között akadt, aki már több mint 10 éve üzemelteti webshopját, de voltak olyanok is, akik alig egy éve indították el. 

Nemcsak a webáruházak élettartama volt ilyen változatos, hanem a forgalmazott termékek is. A bútoroktól kezdve, a szivattyúkon át, a táplálékkiegészítőkig mindennel találkoztunk.

A jelentkezési időszak után elkezdtük a beküldött kérdőívek feldolgozását, valamint Zoom interjúkat tartottunk a webáruház tulajdonosokkal — itt már a Máté Kriszta csapatával a forgatási munkálatok is elindultak. 

A szakértők és a webshopok megismerése

Hosszas vívódás után 4 webshopot választottunk ki, akikkel megkezdtük a közös munkát. 

Azonban, mielőtt belevágnánk a szerencsés kiválasztottak bemutatásába, hadd ejtsünk a műsor szakértőiről is néhány szót.

Zilahi Krisztián volt a műsor “arca”, házigazdája és egyik szakértője. Kriszitán 15 nemzetközi bizonyítvánnyal rendelkező online marketing szakértő és konverzió specialista, aki több mint 50 webáruház aktív menedzselésében vett már részt. Célja, hogy segítsen a hazai KKV-knak új szintre emelni az online marketingjüket, és ennek köszönhetően a bevételeiket is.

Zajdó Csaba, a műsor másik szakértője, az OptiMonk és a ShopRenter alapítója, melynek kapcsán több ezer webshop beindításában vett már részt. E-kereskedelmi témájú konferenciák rendszeres előadója, számos cikk és tanulmány szerzője. Nevéhez fűződik az évente megrendezésre kerülő Ecommerce Expo létrejötte is. 

Gazsó Kata bár a műsorban nem tűnt fel, a háttérben ő is aktívan részt vett a webshopok optimalizálásában. Kata több mint 5 éve az OptiMonk csapat tagja, és nála jobb embert nem is találhatnánk, aki segíteni tud a digitális ügyfélélmény optimalizálásban.

Csaba, Krisztián és Kata több mint 20 évnyi e-kereskedelmi tapasztalattal a hátuk mögött vállalták, hogy saját idejüket nem kímélve, új ötletek és stratégiák dinamikus tesztelésével segítenek megtöbbszörözni a résztvevő webáruházak bevételeit.

Lássuk hát, hogy ki volt a négy szerencsés webshop!

beerselection

A Beerselection az ország legnagyobb minőségi sörszaküzlete, mely közel 500 féle kisüzemi sört forgalmaz Budapest két pontján, valamint online. Széll Gábor és Bárkai Péter a Beerselection.hu nagyon agilis, proaktív és lendületes tulajdonostársai. Tarsolyukban mindig akad egy-egy új ötlet webshopjuk felturbózására.

biozoo

A BioZoo webáruház kutyáknak-macskáknak szóló bio és natúrtermékeket értékesít. Somogyi Róbert, a webshop megálmodója és tulajdonosa sok időt tölt önképzéssel és tanulással. Elhivatottsága pedig megkérdőjelezhetlen: példaértékű, hogy milyen fontos számára az ügyfelei segítése.

A Czár ékszer webshop Swarovski kristályos ékszereket forgalmaz nemesacél alapon. A nemesacélnak köszönhetően az ékszerek nemcsak tartósak, hanem bőrbarát is. Georgina és Iván, a webshop tulajdonosai, egy végtelenül kedves házaspár, akik szívüket-lelküket beleadva mindent megtesznek a webáruházuk fejlődéséért.

Natural Vital

A Natural Vital webáruház gluténmentes, paleo, vegán és diétás termékeket forgalmaz. Céljuk, hogy segítsék az embereket az egészséges életmód kialakításában. Süle Zsuzsanna és Fazekas Ágnes egy “dinamikus duó”, akik minden kérdésre, ötletre és javaslatra azonnal reagálnak – egy percet sem vesztegetve webshopjuk javítása érdekében.

Ha szeretnél még többet megtudni a négy webáruházról, nézd meg az Ecommerce Revolution második epizódját:

Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció

A közös munka azzal kezdődött, hogy Csaba és Krisztián mind a négy webshop számára összeállított egy optimalizációs tervet. Először is a webshopok analitikáját böngészve megkeresték a leggyengébb pontokat, majd ezekre a fejlesztési lehetőségekre konkrét megoldásokat terveztek a szakértők.

Csaba és Krisztián egy modern, vevőközpontú módszertant alkalmazott az Ecommerce Revolution során, melyet Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak (röviden DÜO) hívnak.

Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció alatt azt értjük, amikor a webáruházat a vásárlók igényei alapján optimalizáljuk. A célja, hogy személyre szabjuk az ügyfél életútjukat, figyelembe véve a viselkedésüket és az érdeklődésüket.

De hogy tisztább képet kapj arról, hogy mi is az a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció, nézzünk néhány konkrét példát a kampányokra!

A BioZoo esetében például különösen fontosnak tartottuk az új látogatók segítését, hiszen elsősorban olyan gazdik keresik fel az oldalt, akiknek kiskedvencük már valamilyen problémával, betegséggel küzd, így azt tudják, hogy bio termékeket szeretnének vásárolni, azonban a megfelelő oktatóanyagok nélkül nehezen döntenek.

Ezzel a céllal állítottunk be egy Eledel ajánló gyorstesztet, mely az oldal bal sarkában jelent meg Sidemessage formájában. Ez lényegében egy mini kérdőív, mely során néhány egyszerű kérdést kell megválaszolnia a látogatónak, majd a válaszai alapján egy kategória oldalra irányítjuk.

Eledel ajánló gyorsteszt

A Natural Vital csapata sok blog cikket és hasznos tartalmat publikál, azonban a szakértők észrevették, hogy ezeken az oldalakon a kilépési arány igen magas volt. 

Az egyik leghatékonyabb módszer a vásárlásra még nem készen álló, azonban ilyen tartalmakat böngésző látogatók megszólítására egy ingyenes e-book ajánlása hírlevél feliratkozásért cserébe. 

Így a Natural Vital egy “Top 7 tévhit a gluténmentes étkezésről” című anyagot ajánlott ezeknek a látogatóknak, mellyel nem csak az új feliratkozók számát, de a bevételeiket is sikerült növelni.

Ingyenes e-book feliratkozásért

A Beerselection Google Analytics fiókja többek között arra világított rá, hogy az átlagos kosárérték 11 800 Ft körül mozog. Mivel 15 000 Ft felett már ingyenes szállítást kínál a webshop, a szakértők úgy gondolták, érdemes jobban kommunikálni ezt az értékhatárt. 

Ezzel a helyzettel mindenki csak nyerhet: a látogatónak nem kell fizetnie szállítási díjat, a webáruháznak pedig nő átlagos kosárértéke.

Ez csak néhány példa a megannyi kampányból, amit a szakértők beállítottak a négy webshop számára. Az Ecommerce Revolution epizódjaiból, valamint a külön feltöltött teljes prezentációkból a többi kampányt is megismerhetetitek.

Ha szeretnél többet megtudni a műsor során használt módszertanról, akkor töltsd le ingyenes útmutatónkat és vágj bele te is könnyedén a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációba a saját weboldaladon!

Az eredmények

A négy hetes optimalizációs időszak eredményei magukért beszélnek, hiszen mind a négy webshopnál sikerült látványos bevételnövekedést elérni.

A 26 nap alatt bevezett új megoldások összesen 217 ezer forint extra bevételt hoztak a Beerselection számára, ami közel 10%-os bevételnövekedést jelenthet éves szinten.

A Natural Vital számára beállított kampányok alig 1 hónap nap alatt több mint fél millió forint extra bevételt hoztak. Ezek alapján pedig kis híján 22%-os éves bevételnövekedést becsülnek számukra a szakértők.

A Czár ékszer számára sikerült még ennél is magasabb éves bevételnövekedést elérni: egész pontosan 26,2%-ot. Ez az ő esetükben azt jelentette, hogy az optimalizálási időszak alatt majdnem 230 ezer forint extra bevételt hoztak a kampányok.

A leglátványosabb eredményt pedig a BioZoo webshop érte el: ők egy egészen hihetetlen 67,8%-os éves bevételnövekedéssel számolhatnak. Valamint alig egy hónap alatt közel 2 millió forint extra bevételt sikerült szerezniük a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak köszönhetően.

Összefoglalás

Ez volt az Ecommerce Revolution. 26 nap intenzív optimalizálás, négy webáruház, két szakértő, és egy üzleti valóságshow.

Mi személy szerint rengeteg élménnyel gazdagodtunk a forgatások alatt. Örömünkre szolgált, hogy beleláthattunk a webshopok háttérmunkálataiba, a forgatási munkáról nem is beszélve (– mely során nevetésből se volt hiány. Ha szívesen látnád azt is, amikor nem mentek olyan gördülékenyen a dolgok, nézd meg bakiparádé videónkat 😉). 

De a legjobb érzés az volt, amikor láthattuk, hogy mennyit fejlődött a négy webshop mindössze négy hét alatt. 

Bízunk benne, hogy nemcsak a műsorban résztvevő webáruház tulajdonosok, hanem – jól és kevésbé jól működő kampányaik révén – a nézők is sokat tanulhattak! 🙂

További részletekért, a teljes epizódokért és extra videókért keresd fel az ecommercerevolution.hu oldalt vagy YouTube csatornánkat

Ha pedig szeretnéd, hogy a műsor házigazdája, Zilahi Krisztián mutassa meg neked lépésről lépésre, hogyan indulj el a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációval, jelentkezz ingyenes webináriumunkra

Most pedig átadom a szót! Írd meg hozzászólásban, hogy Te nyomon követted-e a műsort, hogy tetszett, mit hiányoltál belőle, vagy hogy szívesen néznéd-e a második évadot is. 🙂

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük