A Dermaonline webáruház 2013 óta forgalmaz gyógyszertári kozmetikumokat. A cég mögött szakmai háttérként gyógyszerészi támogatás áll, ezzel is segítve a vásárlókat.
A vevők nagy része tudatos, célirányosan választ márkát és terméket, azonban van egy szűkebb réteg, aki egyedi bőrproblémájára keres megoldást. Számukra nyújt értékes segítséget az e-mailben és telefonon is elérhető szolgáltatás, mely speciális igényekre személyre szabottan kínál termékeket, és akár ingyenes termékminta csomagokat is a kipróbáláshoz.
Az új vásárlók mellett a visszatérő vásárlók is óriási szerepet töltenek be a Dermaonline webáruház forgalmában, ezért a marketing folyamataikban az állandó akciók mellett igyekeznek számukra olyan lehetőségeket kínálni, mint például a terméktesztelés egy zárt csoport tagjaként.
A Dermaonline 2014 óta használja az OptiMonkot, azonban 2021. novemberében döntöttek úgy, hogy egy rendszerezett stratégia mentén gondolják át és valósítják meg kampányaikat. Ekkor igényelték az OptiMonk és a Konverzió Mester csapata által nyújtott Digitális Ügyfélélmény Optimalizálás szolgáltatást.
Három célt tűztek ki maguk elé:
- Feliratkozók gyűjtését
- Kosárelhagyók számának csökkentését
- A vásárlói döntés segítését a visszatérő és az új vásárlói csoportoknak egyaránt
Esettanulmányunkban bemutatjuk, hogyan sikerült a Dermaonline webáruháznak szakértőink közreműködésével az alábbi eredményeket elérnie egy hónap alatt:
- 86,85%-os növekedés az e-kereskedelmi konverziós arányban
- 8,22%-os bevételnövekedés
Lássuk a részleteket!
Digitális Ügyfélélmény Optimalizálás a Dermaonline webáruházban
1. Egyedi ajánlat az oldalt elhagyni készülő látogatóknak
Az első kampány célja az volt, hogy feliratkoztassa azokat az új látogatokat, akik vásárlás nélkül távoznának az oldalról.
A popup kilépési szándékra jelent meg, így nem szakítottuk félbe a böngészési folyamatot és nem zavartuk az ügyfélélményt.
Ezzel a kampánnyal azt is szerettük volna felmérni, hogy mivel segítjük jobban a későbbi vásárlást: egy tudásanyaggal, ami segít a bőrtípusnak megfelelő kozmetikum kiválasztásában, vagy egy 10%-os kedvezmény kuponnal, amit a következő vásárlásuk során válthatnak be. Ezért A/B teszteltük a két ajánlatot.
A látogatók pedig egyértelművé tették, melyiket választanák. A tudásanyagot kérők konverziós aránya 6,17%, míg a kedvezményt választók aránya 13,98% volt.
2. A webáruház egyedi értékajánlatának kiemelt kommunikációja
A Dermaonline egyik – vásárlók szempontjából – fontos értékét képviseli a gyors kiszállítás, és ezzel a kampánnyal erre szerettük volna felhívni a látogatók figyelmét.
Egy sticky bar kampányt állítottunk be, mely felhívta a termékoldalon tartózkodó látogatók figyelmét, hogy ha itt vásárolja meg a kinézett terméket, az rövid időn belül kiszállításra kerül.
A kampány azoknak a látogatóknak jelent meg, akik egy bizonyos időt eltöltöttek a termék oldalon, tehát érdeklődtek egy adott termék iránt, ugyanakkor még nem helyeztek a kosarukba semmit.
3. Remarketing az utoljára nézett termékre
Ezzel a kampánnyal azokat a visszatérő látogatókat céloztuk, akik legutóbbi látogatásuk alkalmával nem vásároltak, és az általuk korábban nézett terméket jelenítettük meg számukra.
Ehhez az OptiMonk Dinamikus Termékajánló funkcióját használtuk. Ha szeretnél többet megtudni róla, kattints ide.
4. Cross-sell ajánlatok mutatása a kosárban lévő termék alapján
Azokat a látogatókat, akik egy terméket a kosarukba helyeztek, egy sticky bar-ral céloztuk, melyen egy előre pontosan meghatározott, releváns terméket ajánlottunk a kosárba helyezett termék alapján.
5. Termékválasztás segítése célirányos kérdéseken keresztül
A kategória oldalakat böngésző látogatókat is segíteni szerettük volna a számukra megfelelő termék kiválasztásában, ezért egy tematikus kérdéssort mutattunk nekik.
A kérdések segítségével meghatároztuk a bőrtípusukat és a problémáikat és a válaszaik alapján számukra megfelelő termékeket mutattunk.
Két előnye is volt ennek a kampánynak. Az egyik, hogy a vásárlói élményt növeltük a személyre szabott üzenettel. A másik, hogy szakértőként pozícionáltuk a Dermaonline webáruházat a látogatók szemében, ami így együttesen növelte a konverziót. Így tudsz akár márkaépítésre is használni egy OptiMonk kampányt.
6. Kosárelhagyók számának csökkentése ajándék termékkel
Az egyik legjelentősebb bevételnövelő eszköz a kosárelhagyók számának csökkentése, mert itt a vásárló már meghozta a döntést arról, milyen termékre van szüksége.
Így nem meglepő, hogy egy kosárelhagyó kampányt is beállítottunk, mely kilépési szándékra jelent meg azoknak a látogatóknak, akik legalább egy terméket már kosárba helyeztek, de nem fejezték be a vásárlást.
Ebben a kampányban a kosárba tett termék(ek) értéke alapján négy szegmenst különböztettünk meg és mindenkinek a számára megfelelő ajándék jelent meg, mely egy gombnyomásra be is került a kosárba.
Tanulságok
A Dermaonline webáruház esete is bizonyítja, hogy a vásárlói viselkedés megfigyelésén alapuló, célzott és perszonalizált kampányok mennyire eredményesek tudnak lenni.
A Digitális Ügyfélélmény Optimalizálás (DÜO) erőssége pontosan az adatokon alapuló vásárlói viselkedés elemzésében, és az ehhez igazodó stratégia kialakításában rejlik, mely a vásárlók számára döntést megkönnyítő és ügyfélélményt jelentő változtatásokat eredményez.
A számok pedig magukért beszélnek, hiszen mindössze egy hónap alatt sikerült 8,22%-kal növelni a Dermaonline webáruház bevételét.
Természetesen a Google Analytics statisztikák folyamatos monitorozása mellett nem áll meg az optimalizálás, újabb ajánlatok tesztelésével naprakészen frissülnek az eredmények is.
Szeretnéd tudni, hogyan segítheted a vásárlóid döntését, és ezáltal a Dermaonline-hoz hasonló eredményeket elérni a saját webáruházadban? Szeretnéd, ha a Tiéd lenne a következő sikertörténet?
Jelentkezz most ingyenes online webináriumunkra, ahol 50 perc alatt szinte mindent megtudhatsz a Digitális Ügyfélélmény Optimalizálásról!
Ajánlott olvasmányok
Szeretnél többet megtudni a popupok helyes használatáról? Az alábbi cikkek elolvasását javasoljuk:
6 comments