Hogyan készítsd fel webáruházad az ünnepi rohamra?

by Last updated:

HolidaySeason_hu_2

Közeledik az ünnepi nagy zsongás, tudod, amikor mindenki megszállottan keresgeti a legjobb ajándékot szerettei számára vagy éppen a Black Friday árzuhanásokat lesi bőszen.

Kevesebb mint egy hónap van hátra eddig az időszakig, szóval érdemes a webáruházadat is felkészíteni, mivel a megnövekedett fogalom sokkal több erőforrást igényel, mint a korábbi, csendesebb hónapok.

Mi jól tudjuk, hogy ez a megnövekedett fogalom sok webáruház tulajdonosnak stresszel jár.


via GIPHY

Egy stresszmentes ünnepi szezon érdekében, és hogy a sok-sok új látogatót fogj meg,  fel kell készítened a webáruházad már most! Összeállítottunk egy 19 pontból álló listát, amiből megtudod, mik azok a teendők, amiket érdemes már most elvégezned, hogy felkészült légy a nagy rohamra.

Készítsd fel a weboldalad:

1. Elemezz és tanulj

Az elsőszámú feladatod, ami az egyik legfontosabb is, hogy értékeld ki az előző év adatait és statisztikáit.

Ha megérted, miért voltak sikeresek vagy sikertelenek korábbi kampányaid, azokat figyelembe véve idén sokkal jobbakat fogsz majd tudni indítani. Ez a fajta adatelemzés még egy újabb betekintést is engedhet vásárlóid igényeibe.

Amikor kiértékeled az előző év adatait, van egy pár kérdés amit érdemes feltenned:

  • Mi(k) volt(ak) az év legsikeresebb kampánya(i)?
  • Mi volt a legnépszerűbb termék?
  • Melyik napok voltak a legforgalmasabbak?
  • Melyik forgalmi forrás hozta a legtöbb profitot?
  • Mennyit kerestél tavaly ebben az időszakban?
  • Mekkora volt az átlagos kosárérték?
  • Melyik keresőszavak működtek jól?
  • Mit csináltak versenytársaid?

2. Bizonyosodj meg arról, hogy az áruházad bírni fogja a forgalmat

Senki sem akarja, hogy weboldala pont a legforgalmasabb időszakban adja fel a harcot.

Sajnos, ha túl sok látogató van egyszerre az oldaladon, ami például Black Friday-kor, könnyen előfordulhat. Ha korábban még nem tapasztaltál hirtelen látogató növekedést, érdemes a weboldalad tárhelyszolgáltatójával  beszélni, hogy megbizonyosodj, webáruházad készen áll a vásárlók tömegére.

3. Tükrözze webáruházad az ünnepi hangulatot

Nem azt mondjuk, hogy teljesen új arculatot készíts erre az időszakra – de webáruházadat már egy pár apró változtatással is ünnepi hangulatba hozhatod.

Egy visszaszámláló beillesztése a fejlécbe, nagyon jó módja annak, hogy egyfajta sürgősség érzetet generáljon. A bannerek lecserélése Black Friday vagy Karácsonyi leárazásokat népszerűsítése is egy egyszerű, de nagyszerű módja az ünnepi hangulat megteremtésének. Több erőforrás esetén, azon is elgondolkozhatsz, hogy teljes webáruházad ünnepi fénybe hozd.

Egy pár apró változtatás az oldaladon már sokat sokat segíthet abban, hogy látogatóidat ünnepi hangulatban tartsa és ösztönözze őket a vásárlásra.

Dress website in holiday theme_smaller

4. Legyen mobilbarát a webáruházad

Az ünnepi időszakban, lényegesen több ember nézelődik ajándékok után mobilján vagy tabletjén, mint máskor. Feltételezzük, te sem akarod elvesztegetni ezeket az értékes látogatókat csupán amiatt, hogy nem mobilbarát a webáruházad. Győződj meg arról, hogy könnyen lehet nézelődni termékeid között és vásárolni mobil eszközökről is.

5. Vezess be hatékonyabb navigációs lehetőségeket

A navigációs mező az egyik legfontosabb része bármely weboldalnak. Ha rosszul van megcsinálva, a látogatók azonnal elhagyják az oldalt. Ez egy nagyon fontos tényező az ünnepi időszakban, amikor a látogatók idő szűkében vannak.

A navigációt úgy is javíthatod, hogy egy kis időt rászánsz a kereső funkció optimalizálására. Itt van egy pár tipp, hogy ezt hogyan tudod elérni:

  • Helyezd a kereső mezőt egy kiemelt helyre
  • Használd az automatikus kitöltés opciót
  • Mobilról is elérhető és jól működő kell legyen
  • Adj hozzá szűkítő opciót
  • Adj hozzá ár alapú rendezési opciót

Nézd meg az Amazon kereső mezőjét, ami nagyon könnyen észrevehető és automatikusan ajánl termékeket is.

create better navigation_small

6. Készítsd ünnepekre szabott kategória oldalakat

Az ünnepekre szabott kategória oldalak nemcsak a felhasználói élményt javítják, hanem ünnepi hangulatban tartják a látogatókat – segítve azt is, hogy könnyebben megtalálják a kedvezményes termékeket és ajándékcsomagokat.

Itt van egy pár példa, amit adhatsz:

  • Black Friday ajánlatok
  • Cyber Monday ajánlatok
  • Karácsonyi kedvezmények
  • Ajándékok Férfiaknak
  • Ajándékok Nőknek
  • Ajándék Anyának (Apának)
  • stb.

offers on show_small

7. Állíts be hőtérképet:

Amíg az ez évi ünnepi időszakra készülünk, érdemes jövőbeli önmagunk munkáját is segíteni hőtérképek beállításával.

A hőtérképek egy lépéssel előreviszik a tipikus weboldal-statisztikákat, ugyanis pontosan megmutatják, hová kattintottak a látogatóid minden egyes aloldalon. Ezzel a statisztikával a tarsolyodban könnyedén optimalizálhatod weboldalad tartalmát, az egyes blokkok és képek elrendezését, stb.

heatmaps_small

Lendítsd fel marketingkommunikációdat

8. Légy aktív a közösségi médiában

Az ünnepi időszakban elengedhetetlen, hogy aktív légy közösségi médiában.

Írj annyi ünnepekkel kapcsolatos cikket, ami jól esik, oszd meg Black Friday ajánlataidat követőiddel és kérdezd őket az ünnepekről. Ez az időszak szintén nagyon jó arra, hogy instagramon vagy Facebookon versenyeket futtass és több forgalmat generálj ezeken a csatornákon át.

9. Tervezd meg előre a hirdetéseidet

Biztos vagyok benne, hogy használsz PPC hirdetéseket Facebook-on és Google AdWords-ben. Egy jó tanács; tervezd meg hirdetéseidet, mind kinézetileg és tartalmilag előre, hogy több időd legyen kreatívnak lenni, máskülönben nagyon nyers lesz a végeredmény. Ami még egy fontos, figyelmet igénylő tényező ebben az időszakban, hogy a hirdetés árak is rohamosan megemelkednek egyes kulcsszavakra.

10. Ne feledkezz meg az e-mail marketingről

A közösségi médiához hasonlóan, e-mailben is aktívabbnak kell lenned az ünnepi időszakban. Ha van egy hatalmas listád vásárlókból és potenciális vásárlókból, kezdj el velük beszélgetni, amilyen hamar csak tudsz. Emlékeztetheted őket arra, hogy már most megvehetik karácsonyi ajándékaikat – elkerülve a hosszú sorban állást és a parkoló helyekért való versengést.

Mindig legyenek határidők a promóciós emailjeidben, hogy egyfajta sürgősség érzetet kelt.

A Black Friday ajánlataidhoz itt van egy példa a Forever 21-től, amit akár te is kipróbálhatsz.

email marketing

11. Intelligens popup kampányok

Ha még nincs email listád, vagy csak nagyon kicsi, itt az idő, hogy hasznodra fordítsd a nagyon megnövekedett forgalmad.

A közösségi média megjelenésével az email lista építése háttérbe szorult sok webshop számára; viszont manapság egyre inkább érezhető, hogy az email ideje újra itt van. Ez főként igaz, amikor a potenciális látogatókból tényleges vásárlókat akarunk konvertálni.

Intelligens popupok használatával gyerekjáték az email lista építése. Egy jól időzített üzenet, ami tartalmaz valamit, ami a látogató számára hasznos, ösztönzően hat, hogy a látogatók feliratkozzanak hírleveledre.

Erre, az Extreme Digital Black Friday kampánya adhat inspirációt. Látogatóiknak felajánlották, hogy egy név és email cím ellenében hamarabb értesülnek akciós ajánlatokról. Ez olyan jól sikerült, hogy egyéb feliratkozó gyűjtő kampányokkal 41 nap alatt több mint 65 000 feliratkozót gyűjtöttek.

extreme digital black friday kampány

(Megjegyzés: Szeretnél többet tanulni a popupok használatáról? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, melyből megtanulhatod, többek között, hogyan használd az intelligens popup kampányokat.)

intelligens popupok használata

12. Fókuszálj a tartalommarketingre

Sokan csak a hirdetésekre fókuszálnak az ünnepi időszakban. A tartalommarketing azonban akár még nagyobb előnyt adhat a versenytársakkal szemben.

Készíthetsz például “Az év legkedveltebb termékei” néven egy listát vagy egy ajándékkatalógust a család különböző tagjainak.Írhatsz ajándékválasztási tippeket, adhatsz vásárlási tanácsokat Black Friday kapcsán, vagy akár a karácsonyi dekorációötleteidet is megoszthatod. Ez nem csak a látogatóidnak hasznos, hanem SEO szempontból is értékes lehet.

Javítsd a vevőszolgálatot

13. Emeld ki a vevőszolgálatod

Ebben az időszakban sokkal több kérdése van a látogatóidnak, mint az év többi részében. Gyakran csak meg akarnak bizonyosodni arról, hogy a rendelésük időben megérkezik-e vagy csak egy kicsit többet akarnak megtudni a termékről. Éppen ezért érdemes kiemelned a vevőszolgáltod és légy mindig elérhető a vásárlóid kérdéseire.

Nézd meg ezt a példát a Zappos-tól. Ők egy mindig látható, rögzített fejléccel oldották ezt meg, ahol a vevőszolgálat elérhetőségét tüntették fel.

customer service - highlight_small

14. Használj élő chat-et

A Software Advice kérdőíve megállapította, hogy a milleniárisok (18-45 év közötti személyek) preferálják az élő chatet. Az ünnepi szezon alatt ők még gyorsabban akarnak válaszokat kapni. 

Éppen ezért kell – legalább átgondolnod – neked is az élő chat beépítését a weboldaladba.

Vess egy pillantást az alábbi példára ahol a chat a jobb alsó sarokba bújik meg. Ez egy gyakori elhelyezési lehetőség.

live chat_small

15. Emeld ki a szállítási lehetőségeidet

A legfontosabb kérdés karácsony előtt, ami minden vásárlót foglalkoztat: mikor fog megérkezni a termék?

Bizonyosodj meg arról, hogy a vásárlók könnyen tudják ezt igényelni. Ha van opció csomagfelvételre vagy a terméked boltokban is elérhető, emeld ki ezt is.

16. Emeld ki a visszatérítési feltételeidet

Amikor az emberek másoknak vásárolnak ajándékot, sokszor megeshet, hogy nem a megfelelő méretet veszik, a szín nem tetszik a másik félnek vagy már van egy olyan terméke, szóval visszatérítést kell, hogy kérjen. Bizonyosodj meg arról, hogy a vásárlók könnyen tudják azt igényelni. A részletes visszatérítési feltételek kiemelése növeli a vásárlók bizalmát feléd.

Vegyük szemügyre a Best Buy példáját, akik mind 3 visszatérítési módszerüket feltüntetik weboldalukon részletes leírásokkal együtt.

returns

Különleges ajánlatok

17. Ajánlj ünnepi csomagolást

Az ünnepi időszak egy nagyon jó alkalom az upselling-re. A látogatók sokkal nyitottabbak az extra szolgáltatásokra – főként ha azok időt spórolnak nekik. Az ünnepi csomagolás mellett adj lehetőséget személyre szabott üzenetek mellékelésére is. Ez a hozzáadott érték kínálása a profitodban is meg fog látszani.

Itt van egy jó példa a Nordstrom-tól akik csupán $5 ért ünnepien becsomagolják rendelésed.

gift wrapping

Akár egy bizonyos ár felett is adhatsz ünnepi csomagolást, ösztönözve vásárlóidat, hogy többet költsenek nálad.

18. Kínálj ajándékutalványt

A rossz méretek és nem tetsző ajándékok elkerülése érdekében kínálj ajándékutalványt. Sokan ezt az opciót választják, úgyhogy érdemes neked is felszállni erre a vonatra.

Az ajándékkártyák segítik az eladások növelését, mivel az emberek általában többet költenek, mint ami a kártyán van.

19. Biztosíts ingyenes szállítást

Az ingyenes házhozszállítás egy nagyszerű módja az ünnepi szezonban – és az év többi részében is – az eladások növelésének.

David Bell szerint egy ingyenes házhozszállítás, amivel 6.99$-t spórolnak vásárlók, sokkal tetszetősebb, mint egy 10$-os kupon.

Neked is érdemes figyelembe venned az ingyenes házhozszállítás lehetőségét karácsony előtt egy pár nappal. Vagy ajánlhatsz ingyen házhozszállítást egy bizonyos összeg felett, hogy növeld az átlagos kosárértéket.

free shipping

Összefoglalás

Nagyon fontos, hogy már most kezdd el felkészíteni webáruházad az Ünnepi időszakra. Reméljük, hogy ez a 19 pont segítséget nyújtott ebben és sikeres lesz az elkövetkező időszakod. Ne feledd, már most beállíthatod kampányaidat, hogy az ünnepek alatt ne kelljen ezzel foglalkoznod – így több figyelmet tudsz a vásárlóidra fordítani!

Mit gondolsz erről a listáról? Te hogyan készülsz te az Ünnepi időszakra? Oszd meg velünk tippjeidet a kommentek között!

(Megjegyzés: Hallottál már az OptiMonk-ról? Ez egy nagyszerű, felhasználó barát weboldalon megjelenő üzeneteket alkalmazó megoldás, ami akár 15%-al is jobban konvertálhatsz látogatókból vásárlókat. Próbáld ki 14 napig ingyen itt!)

 

Regisztracio

Comments

One thought on “Hogyan készítsd fel webáruházad az ünnepi rohamra?

  1. Nóra

    Szuper kis cikk!
    Most lesz az első ilyen nagy hajtás a webhopomnak, ez a cikk nagyon jól fog jönni.
    köszi srácok :)

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *