Esettanulmány induló webáruházaknak: Így kezdj hírlevél feliratkozók gyűjtésébe!

by Last updated:

Esettanulmány induló webáruházaknak: Így kezdj hírlevél feliratkozók gyűjtésébe!

A webáruházak számára a látogatók megszerzésén kívül a legnagyobb kihívást az értékesítési csatorna kiépítése jelenti. Ez amiatt fontos, mert bármennyire is jól van optimalizálva a webáruház, illetve a látogatókat szerző csatornák is megfelelően vannak kiépítve, a potenciális vevők csaknem 98%-a vásárlás nélkül távozik az oldalról. Ez azt jelenti, hogy a látogatók megszerzésébe fektetett összeg 98%-a is kárba vész.

A látogatók távozásának számtalan oka lehet, de legtöbbször az azonnali elköteleződés hiánya okozza a problémát. Csüggedésre nincs ok, hiszen intelligens felugró ablakok segítségével megmentheted a drágán megszerzett látogatók jelentős részét és ezáltal megnövelheted a konverzióid számát is.

Az alábbi esettanulmányból megtanulhatod, hogy egy most induló webáruház esetében is milyen sokat jelent a megszerzett látogatók megmentése, hiszen a siker megalapozása már a kezdetektől nagyon fontos.

Az a megtiszteltetés ért bennünket, hogy a Manubim.hu ügyvezetője, Ilauszky Endre megosztotta velünk az OptiMonk használata során szerzett tapasztalatait – megcáfolva azokat a tévhiteket, melyek szerint a konverzió optimalizálása nem való a fiatal, újonnan indult webáruházaknak.

A Manubim.hu időszakos hírlevél kampányokat indított annak érdekében, hogy minél több látogatót iratkoztasson fel. Ennek köszönhetően már a kezdetekkor is feliratkozott az oldalra érkező látogatók 8%-a – ami egy induló webshop esetében igen szép eredmény.

Ismerjük meg a Manubim.hu sikertörténetét Endre szemszögéből. Endre, ezúton is nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy megosztod a tapasztalatodat az olvasóinkkal.

Kérlek, mutasd be a céget illetve a honlapot!

Manubim.hu

A Manubim.hu célja a 3D nyomtatás népszerűsítése egy olyan platformon keresztül, ahol a technológia adta lehetőségek mindenki számára elérhetők. Ezért döntöttünk úgy, hogy létrehozzuk Magyarország első olyan webáruházát, ahol egyedi termékeket, ajándékokat lehet tervezni és rendelni egyszerre, amit ezután 3D nyomtatás segítségével készítünk el vásárlóinknak.

A Manubim weboldalán látogatóink kétféleképpen tudnak személyre szabott, egyedi termékeket rendelni. Az egyik lehetőség, hogy választanak egyet már meglévő 3D-s alap modelljeinkből (pl. kulcstartók, hűtőmágnesek, ajtó névtáblák, stb.) és azt egy a webáruházba integrált 3D-s modell szerkesztő segítségével teszik egyedivé, például beleírnak egy szöveget vagy átszínezik. A másik lehetőség, hogy írnak nekünk és mi készítjük el a modellt, ehhez számos termék ötlet található már az oldalunkon (telefontartó, könyvtámasz, írószertartó, stb.), de természetesen ezektől eltérő kéréseket is teljesítünk.

A honlap és a termékskála folyamatosan fejlesztés alatt van. Nagy kihívás számunkra, hogy nem elég egy Excel táblát importálnunk, hogy kész legyenek a termékoldalak, hanem el kell készítenünk a termék 3D-s modelljeit, majd 3D nyomtatását is. Azaz a webáruház mögött egyben a termékek fejlesztése is zajlik. Persze, pont ez a termékfejlesztés az, ami közép-hosszú távon igazán értékessé teheti vállalkozásunkat.

Izgalmasan hangzik! Milyen szerepet töltesz be a cégnél és mi a legfőbb felelősségi köröd?

A cég egyik alapítója és ügyvezetője vagyok. Elsősorban hozzám tartozik, hogy kiválasszam és javaslatot tegyek a megfelelő technológiákra és partnerekre mind a 3D nyomtatással, mind pedig a webáruház működésével, üzemeltetésével kapcsolatban.

Értem. Ki a látogatói célcsoportja a honlapnak?

A 3D nyomtatás elsősorban a fiatalok körében kezd egyre népszerűbbé válni. Egyre több középiskolában és egyetemen van már 3D nyomtató. Így első körben azokat a fiatal 18-35 éves leginkább női vásárlókat célozzuk meg, akiktől e technológia nem áll távol. Persze középtávon azt szeretnénk elérni, ha az teljesen hétköznapi lenne, hogy valaki 3D nyomtatással készít vagy készíttet egyedi ajándékokat.

Milyen kihívások vezettek oda, hogy belevágtál a konverzió optimalizálásába?

Azt gyorsan felismertük, hogy a klasszikus „kirakom a weboldalra, hogy iratkozz fel hírlevelünkre” nem működik. Így erre szerettünk volna egy sokkal hatékonyabb megoldást találni.

Köszönjük szépen az információkat, Endre! Engedd meg, hogy tartsunk egy kis szünetet és bemutassuk az általad tapasztalt jelenséget azzal kapcsolatosan, hogy a honlapra érkező látogatók egyre kevésbé iratkoznak fel a beépített hírlevél modulokon keresztül. Ennek számos oka lehet:

  • Nagyon sokszor a feliratkozói modul úgy helyezkedik el a honlapon, hogy a látogató nem veszi észre
  • A design-t tekintve nem figyelemfelkeltő az űrlap
  • Az ajánlat nem egyedi, hiszen minden látogatónak egyaránt szól, így az olyan látogatók is értesülnek róla, akiknek ez nem releváns

Ezzel szemben pedig, az intelligens felugró ablakok előnye az, hogy személyre szabott üzeneteket lehet vele kommunikálni a látogatók részére csak akkor, amikor erre szükség van. Emiatt a konverzió esélye akár jelentősen magasabb lehet, a statikusan beépített feliratkozói űrlapokhoz képest.

Most pedig nézzük meg azokat a célokat, amiket Endre el szeretett volna érni az OptiMonk segítségével.

Endre, mi volt a legfőbb célod, amit el szerettél volna érni?

Mivel még az elején járunk a Manubim.hu weboldal üzemeltetésében és fejlesztésében, ezért elsődleges célunk minél több hírlevél feliratkozót szerezni, akikkel később sok-sok hasznos és érdekes információt tudunk megosztani a 3D nyomtatás lehetőségeiről és akcióinkról.

Ez egy remek megközelítés! Na, de hogyan kerültél kapcsolatba az OptiMonk-kal?

Emlékeim szerint először egy Instagram hirdetésen keresztül.

Értem. Miért döntöttél az OptiMonk mellett?

A Manubimnál folyamatosan keressük az online marketing lehetőségeket. Adott volt, hogy ha Magyarországon is létezik olyan cég, aki intelligens popupokkal foglalkozik, akkor azt is kipróbáljuk. A próbaidőszak ingyenes volt és mivel napokon belül hozta az elvárt eredményeket nem volt kérdés számunkra, hogy e mellett döntünk. Szeretünk valós értékekkel bíró hazai startupokkal együtt dolgozni…

Nagyon köszönjük a visszajelzést! :) Milyen kampányokat állítottál be a célok eléréséhez?

Egyelőre a Zen hírlevél feliratkozó sablont használjuk, ahol kampánytól függően 10-12%-os vásárlási kedvezményt ajánlunk a hírlevél feliratkozóknak. Bevallom őszintén, hogy a popup dizájnon nem igen dolgoztunk, így ezen a téren még biztos fogunk javítani, hogy még hatékonyabbak legyenek a kampányaink.

Köszönjük, Endre! Nézzük is meg részletesen a beállított kampányokat, melyek sikerességét az (is) elősegítette, hogy rendszeresen megújultak az üzenetek: mindig más-más ajánlat jelent meg az aktuális kampányidőszakhoz illeszkedve. Ez arra is kiváló lehetőség volt, hogy tesztelni lehessen, mely ajánlat mozgatja meg leginkább a látogatókat.  Íme néhány példa az év első hónapjaiból:

Manubim hírlevél feliratkozó popup kampány

Manubim hírlevél feliratkozó popup kampány

Manubim hírlevél feliratkozó popup kampány

A feliratkozás után pedig a köszönő ablak tartalmazta azt a kuponkódot, amit a látogatók akár azonnal fel is használhattak a vásárlás során. A felugró ablakokból kiderül, hogy minden esetben az ajánlat és a felhasználási határidő volt az, ami megváltozott a korábbi változathoz képest. Míg egy adott kampány időszakhoz, pl. Valentin nap köthető ajánlat személyesebbé tette az üzenetet, úgy a feltüntetett határidő sürgősség érzetet keltve járult hozzá a feliratkozói szám növekedéséhez.

Most pedig nézzük meg, milyen megjelenési feltételek mellett működött a kampány és azt is, hogy miért.

Endre, milyen beállítások mellett döntöttél?

Popupjaink megjelennek, ha valaki legalább 6 másodpercet töltött már el egy adott oldalon, valamint minden kilépési szándéknál. Először féltünk tőle, hogy a 6 másodperc az túl rövid idő, de nem észleltük, hogy emiatt többen hagyták volna el az oldalunkat.

Látogatónként maximum 3-szor jelenítjük meg és legalább 5 percnek el kell telnie ahhoz, hogy egy látogató kétszer találkozzon popupjainkkal.

Ami még nagyon hasznos számunkra, hogy mivel oldalunk látogatói 40%-ban külföldről érkeznek, ezért be tudtuk azt állítani, hogy aki külföldről érkezik, de magyar nyelv van egyedi változónak beállítva az oldalon annak magyar nyelven jelenjen meg a kampány, aki pedig angolra vált annak angolul.

Köszönjük szépen, Endre! Nézzük meg, hogy pontosan milyen beállításokat érintett mindez!

A kilépési szándék figyelése rendkívül hasznos funkció. Segítségével az olyan látogatóknak fog megjelenni a felugró ablak, akik bármilyen érdemi tevékenység nélkül távoznak az oldalról. A Manubim.hu esetében többek között a kilépni szándékozó látogatóknak jelent meg a popup:

Manubim popup megjelenési beállítások

A kilépési szándék mellett 6 mp után is megjelent a popup azzal a céllal, hogy felhívja a látogatók figyelmét erre a speciális ajánlatra. Ez az opció asztali gépeken és mobil eszközökön is be volt kapcsolva:

Manubim popup megjelenési beállítások

Itt fontos megjegyezni, hogy amennyiben valaki feliratkozott bármely megjelenítés során, a popup biztosan nem jelent meg még egyszer, ha a látogató ugyanabban a böngészőben nézegette az oldalt. Tehát attól nem kell tartani, hogy a popup minden beállított trigger esetében meg fog jelenni. Ez csak abban az esetben történik meg, ha a feliratkozás nem történt meg.

Ugyanakkor, a Manubim.hu azokra a látogatókra is gondolt, akik valamilyen oknál fogva elutasították a feliratkozást első alkalommal, hiszen számukra akár 3-szor is megjelenhet a popup. A megjelenések között legalább 5 percnek kell eltelnie, így a megjelenésnek nincs zavaró hatása a látogatókra.

Manubim popup megjelenési beállítások

Az alábbi kampánybeállítások is elősegítették, hogy a popup ne legyen zavaró:

Annak érdekében, hogy a popup csak az elkötelezettebb látogatóknak jelenjen meg, csak azok találkozhattak az ajánlattal, akik legalább 10 másodperce böngészték a weboldalt:

Manubim popup megjelenési beállítások

Az pedig, hogy a látogatóknak a megfelelő nyelvű popup jelenjen meg, az egyedi változók beállításával lett megoldva. Az egyedi változók használata bár informatikai tudást igénylő beállítás, mégis számos egyedi megoldás érhető vele el, pl: néven szólíthatod vele a látogatóidat abban az esetben, ha rendelkezel vevői adatbázissal vagy akár dinamikusan is megváltoztathatod a popup tartalmát. A Manubim.hu arra a célra használta a funkciót, hogy a popup csak azoknak a látogatóknak jelenjen meg, akik az oldal magyar változatát nézik. Így a külföldről böngésző magyar látogatóknak is megjelent a popup.  

Manubim popup megjelenési beállítások

A fenti taktikák bevetésével 8%-os konverziós rátát sikerült elérniük újonnan induló webáruházként – vagyis minden 100 távozni készülő látogatóból 8-nak megszerezték az email címét, akiket email marketing segítségével később könnyebben rá tudnak venni a vásárlásra.

Na, de lássuk mik voltak a tapasztalatok a kampánybeállítások során és utána.

Endre, milyennek találtad a beállítási folyamatot?

Igazán egyszerűnek. Amikor elindítottuk első kampányunkat semmilyen segítséget nem kértünk hozzá és mégis nagyon gyorsan létre tudtuk hozni. 15 perc volt összesen a tanulással együtt. Érthetők a kampánybeállítás funkciói, a popup sablon beállításai és a weboldalba való integrálása is.

Nagyon örülünk, hogy így látod! Hogyan méred az OptiMonk eredményességét?

Mivel elsődleges célunk egyelőre hírlevél feliratkozókat szerezni, ezért a feliratkozások konverziós rátáját figyeljük.

Mennyi idő után érzékelted a kampány eredményességét?

Gyakorlatilag egy-két napon belül. Ezért is volt könnyű a 14 napos próbaidőszak után döntést hozni.

Százalékban mérve mekkora növekedést tapasztaltál a hírlevél feliratkozók számát tekintve?

Mivel az egyszerűen a weboldalra kihelyezett „iratkozz fel hírlevelünkre” blokk nem hozott mérhető eredményt, ezért mondhatnám azt, hogy végtelen. De inkább beszéljenek a számok. Amikor az OptiMonk kampány mellett egyéb online hirdetés is fut (AdWords, Facebook, Instagram) abban az időszakban ez 6-8% között szokott mozogni, amivel nagyon meg vagyunk elégedve.

Gratulálunk az eredményekhez! Melyik a kedvenc OptiMonk funkciód – és miért épp ez?

Mindenképpen az A/B teszt. Nagyon könnyen lehet különböző popup verziókat létrehozni, folyamatosan finomítani őket és mérni az eredményességüket. Ez elkerülhetetlen ahhoz, hogy minél hatékonyabb kampányokat hozzunk létre.

Köszönjük szépen, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat és az eredményeket! :)

Mit üzennél azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akik még nem láttak neki a látogatók megmentésének?

Vágjanak bele bátran és próbálják ki először az OptiMonkot, 14 napig ingyenesen. Nincs veszíteni való. Meglátják, tényleg könnyen szereznek majd új feliratkozókat. Ha pedig pár napon belül nem hozza az elvárt eredményt, akkor kérjenek segítséget. Biztos vagyok benne, hogy csak valami beállításon kell majd változtatni.

A Manubim.hu tapasztalataiból láthatjuk, hogy sosincs túl korán belevágni a konverzió optimalizálásába. Sőt, érdemes egyből alkalmazni, ahogy elindul a webáruház és látogatók érkeznek rá. Egy stabil feliratkozói lista felépítése lehetőséget ad arra, hogy a későbbiekben bármikor vásárlókká fordítsuk a látogatókat és akár többszörösen visszatérő, hűséges vevőkké konvertáljuk őket.

Ha Te is szeretnél hasonló eredményeket elérni, regisztrálj 14 napos próbaidőszakunkra!

OptiMonk

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *