[ESETTANULMÁNY] Hogyan bírta maradásra a kosárelhagyók 64%-át a Schüssler natúrkozmetikumok

by Last updated:

Hogyan bírta maradásra a kosárelhagyók 64%-át a Schüssler natúrkozmetikumok

A webáruházak számára mindig égető és aktuális probléma a kosárelhagyás kérdése. Ennek számos oka lehet és számos tényező befolyásolhatja, ezért nagyon nehéz rá megoldást találni. Függ a különböző vásárlói típusoktól, a vásárlási kedvtől, a piacon lévő konkurenciától, stb. Éppen ezért fontos, hogy egy olyan gyors megoldást találjunk rá, melynek segítségével a kosárelhagyók jelentős részét könnyedén és minimális ráfordított idővel meg tudjuk menteni.

Ezt a Schüssler natúrkozmetikumok webáruház is felismerte és olyan kampányokat állítottak be, melyek segítségével a kosárelhagyó látogatók közel 64,47%-a konvertált. Felmerülhet benned a kérdés, hogy hogyan is értek el ilyen szép eredményt? Mutatjuk!

De mielőtt belevágnánk, ejtsünk pár szót a webáruházról. Soós Adrienn, a Schüssler natúrkozmetikumok ügyvezetőjét és tulajdonosát kérdeztük.

Adrienn, mondanál pár szót a cégről?

Speciális natúrkozmetikumot forgalmazunk ShopRenteres webáruházban. Jelenleg 28 termékünk van. 2013 óta van a márka a piacon, ez a Schüssler Natur CosMEDics. A termékek szigorúan natúr alapanyagokból készülnek, amelyekben különböző Dr. Schüssler – féle ásványi sók is találhatók egyedül vagy kombinációban. Ez adja a márka egyediségét, különlegességét.

1

Köszönöm szépen, ez szuper! Ki a látogatói célcsoportja a honlapnak?

28-55 éves nők, akiket érdekel a természetes összetevőkből készült kozmetikum, egészséges élet, táplálkozás, wellness.

Ez jó hír, hiszen manapság egyre nagyobb szerepet kapnak az organikus vagy természetes eredetű készítmények. Mondanál pár szót arról, hogy milyen kihívások vezettek oda, hogy belevágtál a konverzió optimalizálásába, illetve hogy végül az OptiMonk mellett döntöttél?

Egy idő után leállt a feliratkozás és a konverziók csökkentek, így szükségünk volt egy megoldásra, ami segít, hogy újra fellendüljön a feliratkozási kedv és javítani tudjuk a konverziós rátát. Ezt követően vettünk részt a Marketing Expon (Marketing Commando; Wolf Gábor), és itt hallottunk az OptiMonkról.

Most pedig nézzük meg, miben is rejlik a Schüssler natúrkozmetikumok kosárelhagyó és feliratkoztató kampányainak sikeressége, és hogyan is látja ezt Adrienn.

A Schüssler natúrkozmetikumok webáruház összesen 4 különböző kampányt használt a kosárelhagyás javítására. A koncepció mind a 4 kampány esetében hasonló volt. Mindenhol teljes képernyős megoldást választottak és különböző kosárértékekhez kötötték őket.

Ezek közül a legmagasabb (64,47%) konverziós rátával rendelkező kampányt fogjuk most részletesebben bemutatni:

2

A kampány első oldalán nem csak egy 15%-os kedvezménnyel próbálták rávenni a vásárlót, hogy kosárba helyezze a terméket, de lelkiismeret furdalást is keltettek a látogatókban a címsorral. Ezt az erős értékajánlatot alkalmazták a többi kampánynál is, egy kivételével. Ezt a kampányt 10.000 forint feletti kosárérték esetén mutatták meg azoknak a látogatóknak, akik a vásárlás befejezése nélkül akarták elhagyni az oldalt:

3

A vásárlás befejezéséért cserébe a 15% kedvezményen túl ingyenes szállítást is biztosítottak 10.000 Ft. felett:

Schüssler natúrkozmetikumok popup

Ez jó példa arra, hogy mennyire fontos, hogy a felugró ablak a látogatói körre személyre szabott kreatív és meggyőző üzenetet tartalmazzon.

A kampány sikerességében fontos szerepet játszott az A/B tesztelés is. Annak érdekében, hogy teszteljék, melyik változattal tudják a legtöbb kosárelhagyót visszafordítani, 3  különböző változtatot hoztak létre. A változatokon a következő elemeket tesztelték:

B) A színvilágot, az értékajánlatot és a kedvezményt is megváltoztatták egy 24 órán belül beváltható (ezzel is sürgetés érzetet keltve), 5000 forint vásárlás esetén felhasználható 10%-os kedvezményre:

5

A kedvezményt és a sürgetést keltő 24 órás időintervallumot a köszönő ablakon helyezték el:

Schüssler natúrkozmetikumok popup

C) A színvilágot, az értékajánlatot és a kedvezményt is megváltoztatták egy adott termékre érvényesítve az ingyenes szállítást:

7

A kampány első oldalán szintén nem mutatták meg, hogy melyik termékre érvényes a kupon, így ez ismét meglepetés volt azoknak a látogatóknak, akiket érdekelt az ajánlat:

8

Bár a B és C változat is szép eredményeket hozott (60-70% konverziós ráta között), végül mégis az első körben bemutatott A változat mellett döntöttek.

A beállított kampányok eredményességét az ügyvezető, Soós Adrienn szerint szinte azonnal érezni lehetett.

A kosárelhagyó kampányok mellett a Schüssler natúrkozmetikumok úgy döntött, hogy a látogatóit játékos elemekkel próbálja meg rábírni a feliratkozásra. A Vegas szerencsekerék sablont használva több kampányt is beállítottak, ezek közül kettőt fogunk most közelebbről megnézni.

Március 15-e alkalmából egy olyan szezonális kampányt állítottak be, mely csak 3 napig futott. Az akció keretein belül különböző, termékekre beváltható %-os kuponokat nyerhettek azok, akik pörgettek. Ezalatt a 3 nap alatt 811 feliratkozót gyűjtöttek össze, ami lássuk be, elég szép eredmény:

9

10

A kampány csak az elkötelezett látogatóknak jelent meg – azoknak, akik legalább 2 aloldalt megnéztek, és eltöltöttek valamennyi időt a weboldal böngészésével:

11

Egy másik, a Vegas sablon segítségével létrehozott igen kreatív és játékos szezonális kampány a 2018-as Foci VB-hez kapcsolódott, ahol arra buzdították a hölgy látogatókat, hogy amíg a fiúk meccset néznek, addig ők játszanak kicsit. A kampány mindössze 10 napig futott, és ezidő alatt 30,52%-os konverziót sikerült elérni azzal, hogy a kupont lejárathoz kötötték, és ismét sürgősségérzetet próbáltak kelteni.

12

13

Ezt a kampányt szintén csak az elkötelezett látogatóknak mutatták meg:

14

Azt már láthattuk, hogy ha kreativitásról van szó, a Schüssler natúrkozmetikumok ötleteinek tárháza végtelen, de most nézzük meg, hogyan is látja Adrienn a kampányokat:

Mi volt a legfőbb célod, amit el szerettél volna érni?

Minél több feliratkozót szerettem volna gyűjteni.

Milyen kampányokat állítottál be a célok eléréséhez?

Szerencsekerék, feliratkoztató, azonnali vásárlásra ösztönző kampányokat állítottam be.

Mennyi idő után érzékelted a kampányok eredményességét?

Szinte azonnal.

Milyennek találtad a beállítási folyamatot?

Elég egyszerű, nem bonyolult.

Mit üzennél azoknak a weboldal tulajdonosoknak, akik még nem láttak neki a látogatók megmentésének?

Használják az Optimonkot!

Köszönjük szépen a válaszokat és hogy megosztottad velünk és olvasóinkkal a tapasztalataidat. További hasonló sikeres kampányokat kívánunk!

Összességében: a látogatók megmentéséhez használjunk intelligens popupokat, hiszen ahogy a Schüssler natúrkozmetikumok webáruház példája is mutatja, segítségükkel sokkal jobb konverziós eredményeket fogunk elérni. Az intelligens popupok segítségével a Schüssler natúrkozmetikumok 64%-os konverziós rátát ért el, a 3 napig futó kampány alatt összesen 811 feliratkozót gyűjtöttek össze, a 10 napig futó kampány alatt pedig 30,52%-os konverziót értek el azzal, hogy a kupont lejárathoz kötötték, sürgetés érzést keltve ezzel a látogatókban.

Ha Te is szeretnél hasonló eredményeket elérni, regisztrálj 14 napos próbaidőszakunkra!

15

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *