E-kereskedelmi email marketing útmutató: 10+ sablon és 20+ valódi példa inspirációként

by Last updated:

Ekereskedelmi email marketing útmutató

Az email marketing az egyik legjobb eszköz egy webáruháznak, hogy bevételt generáljon. Akár manuálisan küldjük ki a hírleveleket, akár automatizált emaileket állítunk be, a célunk mindkét esetben a kapcsolatépítés.

Amikor belevetjük magunkat az email marketingbe, érdemes figyelembe vennünk a rengeteg email típust. Az üdvözlő és a kosárelhagyásra emlékeztető emailektől kezdve, a tranzakciós és promóciós emailekig, minden email lehetőséget biztosít, hogy kapcsolatot építsünk ki a vásárlóinkkal.

Ebben az útmutatóban bemutatjuk, hogy:

  • miért is fontos az email marketing a webáruházak számára,
  • hogyan írjunk jó emaileket,
  • hogyan építsünk email listát,
  • a kedvenc példáinkat, melyekből inspirációt meríthetsz
  • ráadásul, készítettünk egy csomó használatra kész sablont, amit már ma letölthetsz INGYEN.

Kezdjünk is bele!

Miért fontos az email marketing?

Ahogy az online marketing egyre fejlődik, és a chatbotok elkezdtek fontos szerepet játszani a vásárlókkal való kommunikációban, jogos a kérdés, hogy “érdemes-e még email marketinggel foglalkozni?”

A válaszom: igen.

via GIPHY

Legyünk őszinték, az email valószínűleg a legjobb módja annak, hogy kapcsolatba lépjünk a vásárlóinkkal és az érdeklődőkkel. Mivel a legtöbben ma már okostelefonjaikon nézik meg üzeneteiket, így sokkal könnyebb őket valós időben elérni.

Ha nem hiszel nekünk, itt van néhány bizonyíték a CampaignMonitor oldaláról:

  • 72%-a az embereknek szívesebben kap promóciós tartalmat emailen keresztül, míg csupán 17%-uk jobban szereti a közösségi médiát.
  • 5x nagyobb a valószínűsége annak, hogy egy email üzenetet elolvasnak, mint pl. egy Facebook posztot vagy hirdetést.
  • Az email 40-szer hatékonyabb az új vásárlók megszerzésében, mint a Facebook vagy a Twitter.
  • A látogatók 24%-a, akik email-ből jönnek, vásárolnak is az oldalon, míg a keresőből ékezők csupán 2,4%-a és a közösségi oldalakról jövők 0,59%-a teszi ugyanazt.
  • Minden email marketingre költött 100 Ft 3 800 Ft megtérülést hoz.
  • 6-szor valószínűbb, hogy valaki tovább klikkel egy email kampány során, mint egy tweet-ből.
  • Az email marketing több konverziót hoz, mint bármelyik másik marketing csatorna, közöttük a kereső és a közösségi oldalak.

Még mindig nem győztünk meg? A VentureBeat szerint az összes csatorna közül az email hozza a legmagasabb megtérülést a marketingesek számára. Nézd meg az alábbi abrán!

Capture

Hogyan írjunk jó emaileket?

A potenciális vásárlóink email fiókját minden nap elárasztják az üzenetek. Így biztosra kell mennünk, hogy nem csak átsiklanak az emailünk felett, hanem meg is nyitják. Ez főként azon múlik, hogy mi kerül a tárgymezőbe. Ezt bizonyítja, hogy az emberek 35%-a, saját elmondásuk alapján, a tárgymező alapján dönti el, hogy megnyisson-e egy emailt.

Egy alapszabály: a tárgymező mindig legyen rövid! A túl hosszú tárgymező vége úgyis le lesz vágva. Próbáljunk meg 50 karakteren belül maradni. A perszonalizáció használata a tárgymezőben mint például keresztnév vagy cégnév motiválhatja a vásárlót az email megnyitására. A kérdések és cselekvés-orientált szavak szintén növelhetik megnyitási rátánkat, de nincs egy olyan általános szabály, amely minden webáruház esetében működni fog.

Fontos, hogy töltsünk elég időt a tárgymezőnk tökéletesítésével. A Litmus szerint, az olvasók mindössze 3-4 másodpercet töltenek azzal, hogy eldöntsék, megnyitják e az emailünket. A tárgymező tesztelése a kollégákon egy jó ötlet, mivel így láthatjuk a reakcióikat is. A legfontosabb dolog, hogy folyamatosan A/B teszteljük a tárgymezőket, így közelebb kerülve ahhoz, hogy mi működik leginkább saját célközönségünknél.

A tárgymezőn felül, az email cím és a feladó neve is befolyásolja a megnyitási arányt.

Webáruházak számára a legjobb – és legnépszerűbb – megoldás a bolt nevét használni, mint feladó. Az email címmel kapcsolatban egy gyors javaslat: ne használjunk noreply@cegnev.hu email címet. Mindig adjuk meg a lehetőséget a vásárlóinknak, hogy kapcsolatba tudjanak lépni velünk.

Figyeljünk oda az emailünk design-jára is, valamint az is fontos, hogy mobilbarát legyen, ugyanis sok ember a telefonján vagy tabletjén nézi meg leveleit.

Végül, de nem utolsó sorban, ha szeretnénk több kattintást elérni, használjunk egy egyértelmű cselekvésre felszólítást (call-to-action-t) az email végén.

Oké, most vessünk egy közelebbi pillantást a legjobb példákra az e-kereskedelem világából.

Legjobb példák az e-kereskedelem világából

1. Üdvözlő emailek

A legtöbb ember számít rá, hogy amikor feliratkozik egy levelezési listára kap egy üdvözlő emailt. Így nem érdemes kihagynunk ezt a lépést. Bevált módszer valamilyen különleges ajánlattal készülni az új feliratkozóinknak, például ingyenes házhozszállítás vagy 10% kedvezmény. Az üdvözlő üzenetünkben írjuk le, hogy mire számíthatnak majd a feliratkozók. Promóciók, legújabb termékek, esetleg divattippek? Azt is érdemes megemlíteni, hogy milyen gyakran fogunk emailt küldeni.

Mi személy szerint imádjuk az Ann Taylor levelét. mivel egyszerű, elegáns és az ajánlat ki van emelve. Szinte lehetetlen figyelmen kívül hagyni az 50$-os kedvezményt.

Capture

Ez az email a Boden-től nagyszerű példa üdvözlő üzenetre, mivel egy rövid bemutatkozással kezdődik, ami az olvasóban különlegesség érzését kelti, főként ez a rész: ‘csapj le legendás akcióinkra a többiek előtt’. Egy egyszerű mondat és mégis egyből meg akarjuk nézni azokat a legendás akciókat! Nagyon jól tudják, hogy egy kedvezmény alapvető része az üdvözlő üzenetnek, így az email végén egy 15%-os kupont adnak.

1

A Bonobos az egyszerűség mellett döntött: nincs kép, nincs bemutatkozás, csak egy ajánlat és egy egyértelmű cselekvésre ösztönző gomb (CTA). Ami igazán szuper, hogy nemcsak 20% kedvezményt ajánlanak, hanem ingyenes házhozszállítást is az első vásárláshoz. A szállítási költség a kosárelhagyás egyik leggyakoribb oka. A kedvezmény kombinálása az ingyenes házhozszállítással egy nagyon csábító ajánlat az új érdeklődőknek.

2

A Navabi-nak nemcsak egy, hanem egy sorozatnyi köszöntő üzenete van, hogy bemutatkozzon és emlékeztesse az olvasókat az exkluzív ajánlataikra. Imádjuk!

1

2

3

Ez az email a Fab-től egy újabb nagyszerű példa. Egyszerű és letisztult! Beleszorítanak egy gyors bemutatkozást, majd mutatják is az ajánlatot. Ha szeretnénk az olvasóinkat egyből vásárlásra bírni, adjunk meg egy lejárati határidőt az ajánlatra, ahogy a Fab is tette.

4

Habár az Aritzia üdvözlő üzenetében nincs exkluzív ajánlat, érdemes egy pillantást vetni rá. Nagyon jó példa arra, hogyan mutathatjuk be cégünket és márkánkat. Ráadásul arra is adnak lehetőséget a feliratkozóknak, hogy a közösségi oldalakon kövessék őket.

5

2. Promóciós emailek

A promóciós emailek célja, hogy eladjanak. Ezzel az emaillel arra ösztönözzük új feliratkozóinkat, hogy leadják az első rendelésüket.

Meglévő vásárlóknak is küldhetünk promóciós emaileket, upselling és cross-selling technikákat alkalmazva, hogy ösztönözzük a visszatérő vásárlást. Ha szeretnél többet tanulni az upselling, cross-selling és down-selling technikákról, olvasd el ezt a cikket.

A SheIn 40% kedvezményt ad meglévő vásárlói számára, hogy megmutassa mennyire fontosak számukra. Amikor ilyen emailt küldünk, győzödjünk meg róla, hogy pár hét eltelt a megrendelés az email között. Sok vásárló nem áll készen egy újabb rendelésre azonnal.

6

Itt egy újabb ajánlat a DODOcase-től, ami a vásárlókat a visszatérésre és a vásárlásra ösztönzi.

7

Ez az email a Rifle Paper Co.-tól egyszerűen gyönyörű. A kedvenc részünk, hogy nem adtak meg lejárati határidőt, inkább magabiztosan állítják, hogy “ezek a táskák hamar el fognak fogyni” – bíztatva a vásárlót az azonnali vásárlásra és kiemelve a táskáik minőségét.

8

Ez az email a J. Crew-tól egy kicsit másabb, mint az előző példák és sokkal hosszabb. Tettek egy lépést előre, és egy egyszerű promóciós email helyett segíteni próbálnak a vásárlóknak egy problémát megoldani.

Bemutatnak 3 variációt, ahogy hordani lehet a leopárd mintás szoknyájukat és a vásárlás felé terelik az olvasókat. Ezzel időt spórolunk a vásárlóknak és kényelmessé tesszük az összeillő ruházat megvásárlását. Ráadásul, az email végén van egy emlékeztető, hogy a 40%-os kedvezmény aznap jár le, így sürgetve a vásárlót.

9

Nézzünk egy másik megközelítést a Loft-tól, ami szintén különbözik egy kicsit a korábbi példáktól. Ők nem akarnak eladni semmit, csak bejelentenek egy különleges akciót, ami másnap kezdődik. Ezzel a módszerrel könnyedén érdeklődést kelthetünk és bátoríthatjuk az embereket az email megnyitására, amit az akció kezdeti napján küldünk majd.

10

3. Kosárelhagyó emailek

Kosárelhagyó emaileket azoknak küldünk, akik tesznek termékeket a kosarukba, majd vásárlás nélkül távoznak. A legújabb információk alapján az átlagos kosárelhagyási ráta 76,9%, közel 80%. Más szóval, 10-ből 8 ember, aki belerak valamit a kosárba vásárlás nélkül hagyja el az oldalt. Ez is mutatja, miért nem szabad ezekről az emailekről elfeledkezni.

A kosárelhagyási email általában tartalmaz egy emlékeztetőt és egy vásárlásra ösztönzőt. Ez lehet kedvezmény, kupon vagy ingyenes házhozszállítás.

Vessünk is egy pillantást néhány példára. A Google Express egyszerűen csak egy emlékeztetőt küld azokkal a termékekkel, amik a kosárban maradtak és egy cselekvésre buzdító gombbal: “Fejezd be a vásárlást most”.

11

A Casper ezt egy lépéssel tovább viszi és egy pozitív vásárlói véleményt is tartalmaz az email, így az olvasónak biztosan nem lesz kétsége a termék felől.

12

A Kate Spade egy 15%-os kuponnal ösztönzi a kosárelhagyókat a visszatérésre és a vásárlás befejezésére. Személyre is szabják az emailt, a vásárló elhagyott kosarában lévő termék alapján ajánlanak még több terméket.

13

A J. Crew szintúgy emlékezteti a vásárlókat a termékekre, amit hátrahagytak a kosárban. Mi teszi ezt az emailt különlegessé? Az a kicsi piros megjegyzés: Most Akciós. Ez egy sokkal kifinomultabb, mégis hatékonyabb módja lehet annak, hogy a vásárló visszatérjen és befejezze a vásárlást, mint mondjuk egy kupon.

1

4. Tranzakciós emailek

A tranzakciós emaileket vásárlás után küldjük. Tranzakciós emailnek nevezhetjük tipikusan a rendelés visszaigazoló emaileket, valamint a szállításról szóló emaileket. Ezeknek az emaileknek rendkívül magas a megnyitási rátája, mivel közvetlenül a vásárláshoz kapcsolódnak és a vásárlók ezekből az emailből várnak további információkat.

1. Rendelés visszaigazoló emailek

A Blue Bottle emailje jó példa, mert minden egyes részlet benne van, ami egy ilyen emailbe kell, ráadásul még arra is adnak lehetőséget, hogy kapcsolatba lépjünk velük kérdés esetén. Emlékezz, minden email egy lehetőség kapcsolatok kiépítésére!

2

Ez az email a Stradivarius-tol azért jó, mert arra is lehetőséget adnak, hogy a vásárlók nyomon kövessék a rendelt termékeket egy link segítségével. Egyértelműen elmagyarázzák a vevőnek mi fog következőnek történni, így pontosan tudjuk, hogy mire számíthatunk.

3

A Huckberry emailje megerősíti a rendelést és ösztönzi vevőit, hogy terjesszék a webáruház hírnevét kreditért cserébe. Miért ne? Érdekesnek hangzik! Továbbá, az email végén bemutatják, melyek a legkelendőbb termékek. Ezt a tippet is érdemes észben tartani! Amikor nincs elég adatunk ahhoz, hogy személyre szabjuk az emaileket, a legtrendibb termékek mutatásával könnyedén szerezhetünk visszatérő vásárlókat.

4

2. Szállítással kapcsolatos emailek

Akárcsak a rendelést visszaigazoló emailek, a szállítással kapcsolatos emailekkel is kifejezheted saját márkádat. Azért imádjuk a Fitbit emailjét, mert barátságos a hangvétele. Ráadásul a kinézete is letisztult. A design és a tartalom is minimalista, nem tartalmaz nem kívánt információkat.

5

A Tradey szállítást visszaigazoló emailje arra buzdítja vevőit, hogy hívják meg ismerőseiket és jutalmul kedvezményeket kapnak a következő vásárlásukhoz. Ezzel a megközelítéssel nemcsak a visszatérő vásárlást bíztatod, hanem új vevőket is gyűjthetsz.

56

Ingyenes sablonok

Most, hogy bemutattunk egy csomó nagyszerű példát e-kereskedelmi email marketingre, elkezdheted javítani a saját emailjeidet.

Készítettünk Neked 3 egyszerű sablont, mind a 3 email típusra, hogy könnyebben belevághass. Töltsd le őket most és kezdd el használni őket – teljesen INGYEN!

Egy kicsit alakítsd át őket, hogy teljesen a stílusodat és márkádat tükrözzék. Azután A/B teszteld, hogy lásd melyik működik legjobban a te vásárlóidnál.

Kattints ide a letöltéshez!

Hogyan építsünk email listát?

Most már tudod, hogyan írj hatékony emaileket. Itt az ideje, hogy megnézzük, hogyan szerezhetsz több email feliratkozót.

Szerencsére sok módszer van az egészséges email lista építésére. Az egészséges email lista olyan feliratkozókat tartalmat, akik ténylegesen érdeklődnek a termékeink iránt.

Létrehozhatunk egy feliratkozó modult a weboldalunk lábjegyzetében. Ha a látogatóink fel akarnak iratkozni, valószínűleg ott fogják keresni. Jó ha van ilyen, de ne számítsunk túl sok feliratkozóra ebből a modulból. Itt egy példa a Best Buy-tól.

7

Egy másik módszer a hírlevél feliratkozás népszerűsítésére a sidebar használata. A sidebar általában az oldal jobb vagy bal szélén helyezkedik el és ott is marad, amíg az oldalt böngésszük. Ezzel nem zavarjuk meg a látogatóinkat, miközben a termékeinket nézegetik. Az OptiMonk sidebar-jai különösen szuperek, hiszen szegmentálni is tudod azt, hogy kinek jelenjen meg, ami még hatékonyabbá teszi. Íme egy kiváló példa az AVON sikersztorijából:

8

Kuponok és kedvezmények kínálásával könnyedén meggyőzhetjük látogatóinkat, hogy feliratkozzanak hírlevelünkre. A kedvezmények megjelenítése popupon igen hatékony és nagyon elterjedt is manapság. Itt egy nagyszerű példa a Manubim-tól ahol 14%-os kedvezményt ajánlanak a látogatóknak az email címükért cserébe.

9

Ingyenes házhozszállítás ajánlása egy újabb nagyszerű ösztönzés a hírlevélre való feliratkozáshoz. Az alábbi példán, a Medifleur popup-ja is így próbál feliratkozókat gyűjteni.

11

Ha nem akarunk kedvezményeket adni, vannak egyéb lehetőségek is, például ajánlhatunk egy ingyenes ebook-ot a vásárlóinknak. Ha az eBook tartalma releváns és értékes, a vásárlóink boldogan fogják megosztani velünk email címüket.

Itt egy jó példa ShopBuilder-től. A popupjuk egy ingyenesen letölthető receptgyűjteményt hirdet, így gyűjtve a feliratkozókat.

12

(Megjegyzés: Szeretnél többet megtudni az email lista építésről? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat.)

intelligens popupok használata

Összegzés

Az e-kereskedelemben létfontosságú az email marketing. Minden egyes üzenet fontos, amit elküldünk. Az üdvözlő üzenettől kezdve, promóciós ajánlatokon át a nagy “Köszönöm”-ig és további termékajánlásokig – minden email egy lehetőség a kapcsolatépítésre és az ismételt vásárlásra való buzdításra.

Bemutattuk, hogy miért is olyan fontos az email marketing, hogyan építs email listát és a jó emailek alapjai is átvettük. Átnéztük a kedvenc példáikat és a legfontosabb tudnivalókat az emailekkel kapcsolatban. Még egy dolog, amit érdemes észben tartani: mindig adj valami értéket a vásárlóid számára. A kedvezmények nagyon jó motivaló erővel bírnak. Ha a kapcsolatépítés a célod, olyan dolgokra koncentrálj, mely új információval és hasznos tudással látja el látogatóidat.

Ha megosztod szakértelmed és támogatod vásárlóidat jó ajánlatokkal, hosszú kapcsolatot tudsz velük kiépíteni. Arról nem is beszélve, hogy az email marketing szuper lehetőséget kínál a webáruházak számára, hogy kifejezzék saját stílusukat és márkájukat.

Neked melyik példa volt a kedvenced? Írd meg hozzászólásban!

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *