[SEGÉDLET] 25 pontos checklista: A tökéletes popup receptje

by Last updated:

a tökéletes popup receptje

Az elmúlt pár évben elterjedtté vált az online világban az “intelligens popup” fogalma. Ez egy olyan technológia, amely követi a látogatók viselkedését és a megfelelő pillanatban egy különleges ajánlatot jelenít meg a képernyőn. Ez a pillanat lehet például az, amikor a látogatóink el akarják hagyni az oldalt – egyet kiemelve a számos lehetőség közül. Az intelligens popupok célja, hogy megragadja a látogatók figyelmét és segítse a döntéshozás folyamatát.

Azonban van jó néhány összetevő, melyre oda kell figyelnünk a popup készítése során.

Benned is felmerült már a kérdés, hogy “A megfelelő elemeket és a megfelelő szavakat használom?”

Ha igen, akkor jó helyen jársz, ugyanis ebben a cikkben megmutatjuk Neked a tökéletes popup receptjét 25 lépésben. Ráadásul egy PDF verziót is készítettünk a checklistából, amit a cikk végén le is tölthetsz ingyen. Lássuk hát!

Design:

A popupunk kinézete igen fontos tényező. A popupunknak mindig megnyerőnek kell lennie és illeszkednie kell az oldalunk kinézetéhez. Azt az érzést kell kelteni a látogatókban, mintha a popup hozzájuk beszélne.

Az alábbi pontokat tartsd észben, amikor tervezed a popupodat:

  1. Használj egyszerű és letisztult designt: Fontos, hogy a popupunk is megfeleljen a legújabb trendeknek, ezért érdemes minimalista designt adni neki. Túl sok zavaró tényező egy popupon csökkentheti a konverziók számát.
  2. A popup passzoljon az oldal kinézetéhez: A sikeres márkázás alapja az összhang, ezért is fontos, hogy a popupunk is összhangban legyen az arculatunkkal.
  3. Használj olvasható betűtípust: Csak néhány másodpercünk van a látogatók visszacsábítására, így érdemes elkerülni az olyan betűtípust, amely nehézkessé teszi az olvasást.
  4. Használj reszponzív designt: A mai világban már napi rendszerességgel böngészünk weboldalakat az okos eszközeinkről. Ne felejtsük el, hogy a popupunknak mobilon is jól kell kinéznie.

popup design

Kép:

Gyakran találkozhatunk olyan popuppal, amelyen kép is van – és ez nem véletlen, hiszen egy kép sokat segíthet megérteni az ajánlatunkat és még vonzóbbá tenni a popupot. Azonban csak akkor használjunk képet, ha annak tényleges hozzáadott értéke van.

Ne felejtsd el az alábbiakat, ha képet raksz a popupodra:

  1. A kép irányítsa a szemet az értékajánlatra: Több tanulmány is bebizonyította, hogy először a képet vesszük észre.
  2. Mutasd meg a látogatóidnak, hogy mit kapnak: Egy kép nagyon jó kiegészítés lehet a főcím mellé, azzal is alátámasztva, hogy mit fognak kapni, ha feliratkoznak.
  3. A képnek legyen köze az ajánlathoz: Egy szép, de irreleváns kép nem segít az értékajánlat hangsúlyozásában.

popup kép

Főcím:

A főcím az első – vagy ha képet is használunk, a második – dolog, amit meglátnak a látogatóink, amikor megjelenik a popup. Fontos, hogy egyértelműen leírja az előnyöket és egy másodperc alatt meg is értse a látogató.

Lássuk a legfontosabb dolgokat, amit a főcím írásakor figyelembe kell venned:

  1. A főcím és az értékajánlat legyen egyértelmű: A főcímnek a lehető legegyszerűbben és legrövidebben kell összefoglalnia az ajánlatunk előnyeit.
  2. Egy értékajánlatnál ne használj többet egy popupon: Egy popupnak mindig csak egy célja legyen, mást még csak kis betűkkel se említsünk meg a popupon.
  3. Használj varázsszavakat: Varázsszavak alatt olyan szavakra gondolunk, mint a „limitált”, „ingyenes”, „most”, „különleges”, stb. Olyan szavak, amelyek hatással vannak a látogatóink érzelmeire.

popup főcím

Leírás:

Az első benyomás után – melyet a design és a főcím határoz meg – a következő fontos tényező, hogy hogyan fogalmazzuk meg az üzenetünket. A leírás rész segít a látogatóinknak jobban megérteni az ajánlatot. Ennek a célja, hogy meggyőzzük őket, hogy akarják az ajánlatunkat.

Az alábbi pontokat tartsd észben a leírás szerkesztése közben:

  1. Legyen rövid: Csak egy másodpercünk van megragadni a látogatók figyelmét. Nem fognak elolvasni egy halom szöveget, amikor épp el akarják hagyni az oldalunkat.
  2. Használj könnyen értelmezhető mondatokat: Fogalmazzunk egyszerűen és egyértelműen, hogy biztosan egy másodperc alatt átérjen az üzenetünk, félreértések nélkül.
  3. Használj előnyökkel teli nyelvezetet: Ahelyett, hogy a termékünkről vagy a szolgáltatásunkról beszélnénk, azt emeljük ki, hogy milyen előnyöket jelent az a látogató számára.

popup leírás

Cselekvésre ösztönző gomb:

A popupon használt cselekvésre ösztönzés, az úgynevezett call-to-action gomb is kulcsfontosságú szerepet játszik. Ezzel utasítjuk a látogatóinkat az általunk vágyott művelet megtételére. Ez általában egy gomb, amely olyan utasításokat tartalmaz, mint például “Töltsd le most”, “Iratkozz fel” vagy “Kérem a 10% kedvezményt”.

Emlékezz az alábbiakra, amikor a cselekvésre ösztönző gombodat készíted:

  1. Használj egyedi és konkrét gomb szöveget: A gomb szövege semmiképp se legyen olyan általános, mint a „Kattints ide”. Próbálj meg úgy fogalmazni, hogy egyértelműen leírja, hogy mit kapnak a látogatók a gombra kattintva: „Kérem az ingyenes szállítást”, „Mutasd az akciókat”, „Megyek a kasszához”, stb.
  2. A gomb színe legyen kontrasztos: Kontrasztos szín használatával könnyebben odaterelhetjük a látogatóink figyelmét a gombra.
  3. Mindig használj cselekvésre ösztönző szavakat: Cselekvést kifejező szavakkal konkrétan megmondhatjuk a látogatóknak, hogy mit várunk el tőlük. Ez a fajta bíztatás erős pszichológiai hatással bír.

popup cselekvésre ösztönző gomb

Feliratkozási mező:

A feliratkozási mezők alatt azt az űrlapot értjük, ahol adatokat kérünk be a látogatóinktól. Ez is nagyon fontos része a popupnak. Nagyon sok látogató hagy félbe egy feliratkozást, mert túl sok információt kérnek be.

Úgyhogy ezt is tartsd észben:

  1. Használj egyszerű feliratkozási mezőt: A legtöbb esetben egy e-mail cím és egy keresztnév bőven elég.

popup feliratkozási mező

Ellenállhatatlan ajánlat:

Elkészíthetjük a leggyönyörűbb és legmeggyőzőbb popupot, de ha nem elég jó maga az ajánlat, akkor nem lesz magas a konverziónk. Az ajánlat mindig legyen releváns a célcsoportunknak.

Kitaláltad, hogy mi az a releváns ajánlat? Szuper! Akkor még az alábbi két pontot is tartsd be, hogy igazán ellenállhatatlan legyen:

  1. Növeld a sürgősség érzetet: Egy határidő megadásával vagy egy visszaszámláló segítségével növelhetjük a sürgősség érzetet a popupunkon. Ez egy igen hatékony módszer a halogatás leküzdésére.
  2. Az értékre koncentrálj: A popupnak az ajánlatunk értékét kell hangsúlyoznia. Emeljük ki az előnyöket és fókuszáljunk a fájó pontokra.

popup ellenálhatatlan ajánlat

Adatvédelem:

A legtöbb látogató számára fontos, hogy megbízzanak a cégben, ahonnan vásárolni fognak vagy megadják személyes adataikat. Annak érdekében, hogy bizalmat építsünk, érdemes felhívni a látogatóink figyelmét arra, hogy bizalmasan kezeljük az adataikat vagy linkeljük az Adatvédelmi landolónkra.

Ezért ne feledkezz meg soha az alábbi pontról:

  1. A felirakozási mező alatt linkeljünk az „Adatvédelmi irányelvek” oldalunkra, vagy csak illesszünk be egy sort arra vonatkozóan, hogy bizalmas fogjuk kezelni az adatokat.

popup adatvédelem

Szegmentálás:

Nem szabad minden látogatónkat ugyanúgy kezelnünk. Minden látogatónk különbözik, a mai világban pedig el is várják a látogatók, hogy perszonalizáljuk a weboldalunkat. Személyre szabott tartalmat szeretnének látni.

Ezért szegmentáljuk mindig a látogatóinkat, amikor intelligens popupot jelenítünk meg nekik. Íme, néhány tipp, amelyre érdemes odafigyelned szegmentáció során:

  1. Különböztessük meg az „elkötelezett” és a „kevésbé elkötelezett” érdeklődőket: Elkötelezettnek nevezzük, azokat a látogatókat, akik készen állnak a vásárlásra (pl. már kosárba helyeztek egy vagy több terméket). A kevésbé elkötelezett érdeklődők pedig azok, akik valami okból még nem állnak készen a vásárlásra (pl. új látogatók, akik csak 1-2 oldalt tekintettek meg eddig).
  2. Zárjunk ki látogatókat: a korábban feliratkozott látogatókat zárjuk ki a kampányainkból, hiszen számukra irreleváns lesz egy olyan ajánlat, amit korábban már igénybe vettek.
  3. Használjunk elkötelezettség alapú célzást: Használjunk több változót is annak érdekében, hogy megkülönböztessük látogatóinkat elkötelezettség alapján, pl. új vagy visszatérő látogatók, hány oldalt tekintettek meg, oldalon eltöltött idő, jártak-e már bizonyos aloldalakon stb.
  4. Célozzunk forgalmi forrás alapján: Csoportosítsuk látogatóinkat az alapján, hogy milyen forrásból jönnek, pl. Facebook, Google, hírlevél, stb.

Az Értéksziget webáruház egy ingyenes füzetet ajánl a kevésbé elkötelezett látogatóinak, így feliratkoztatva őket az email listára. Az elkötelezett látogatóknak pedig egy másik kampányt állított be, amely a kosarat elhagyókat győzi meg arról, hogy fejezzék be azonnal a vásárlást.

popup szegmentálás

A/B teszt:

Bár a végére hagytuk ezt a pontot, nem kevésbé fontos, mint a korábbiak. Készítsünk mindig több verziót a popupunkból és teszteljük, melyik teljesít jobban. Akkor érhetjük el a legjobb eredményeket, ha a saját tapasztalataink alapján javítjuk a kampányunkat. Egyszerre maximum 1 vagy két változást teszteljünk és mielőtt győztes kampányt hirdetnénk, győződjünk meg róla, hogy elegendő adat áll a rendelkezésünkre.

  1. A/B teszteljük a kampányainkat: Készítsünk legalább 2 verziót és figyeljük, hogyan teljesítenek.

A Zöldpolc.hu webáruház két különböző gombszöveget tesztelt intelligens popupon. Ennek eredményeképp közel 50%-os javulást értek el.

popup A/B tesztelés

Íme, néhány elem, amit érdemes tesztelni a popupjainkon:

  • címsor;
  • cselekvésre ösztönző szöveg;
  • cselekvésre ösztönző gomb színe, mérete és elhelyezése;
  • betűtípus, szín és méret;
  • háttérkép;
  • értékajánlat.

Már néhány apró változtatással is hatalmas eredményeket érhetünk el!

Most kattints ide és töltsd le a checklistát, így mindig kéznél lesz szükség esetén.

Összegzés

Ahogy láthatjuk, jó néhány dologra kell odafigyelnünk egy intelligens popup szerkesztése során. Szerencsére egy kis gyakorlás után már érzésből tudni fogjuk a fontos pontokat. Addig is ez a checklista segít abban, hogy tökéletes popupot készítsünk.

Van olyan, amit kihagytunk a listából? Írd meg hozzászólásban! :)

(Megjegyzés: Szeretnél többet tanulni az intelligens popup használatáról? Töltsd le ingyenes tanulmányunkat vagy jelentkezz ingyenes oktatásunkra!)

intelligens popupok használata

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *