20 zseniális popup példa email címlista építéshez

by Last updated:

Az email még mindig az egyik legjobb módszer a mérsékelten érdeklődő látogatók vásárlásra buzdítására.

Nem számít, hogy mennyire jó a terméked, vagy hogy mennyi kedvezményt kínálsz a vásárlóidnak, néhány látogató egyszerűen nem áll készen arra, hogy vásároljon. Ezt bizony el kell fogadnunk.

20 zseniális popup példa email címlista építéshez

Ezt bizonyítja a 3/47/50 szabály is. Hallottál már róla?

Eszerint a webáruházak látogatóinak:

  • 3%-a vásárol,
  • 47%-uk még nem áll készen arra, hogy egyből vásároljon, de szándékában áll vásárolni valamikor a jövőben;
  • míg a látogatók 50%-a soha nem fog vásárolni.

Bár ahogy az előbb azt mondtuk, el kell ezt fogadnunk, de beletörődnünk azért nem kell. Fontos, hogy megcélozzuk azt a 47%-ot, akik még nem állnak készen a vásárlásra, hiszen óriási potenciál van bennük. Email marketinggel például könnyedén vásárlásra bírhatjuk őket.

A CampaignMonitor számos okot sorakoztat fel cikkében az email marketing hatékonysága mellett. Lássunk ezekből néhányat:

  • 5x nagyobb a valószínűsége annak, hogy egy email üzenetet elolvasnak, mint pl. egy Facebook posztot vagy hirdetést.
  • Az email 40-szer hatékonyabb az új ügyfelek megszerzésében, mint a Facebook vagy a Twitter.
  • Az email marketingből érkező látogatók 4,24%-a vásárol valamint, míg a közösségi médiából érkező látogatóknak mindössze 0,59%-a.
  • Minden email marketingre költött 100 Ft 3 800 Ft megtérülést hoz.

Láthatjuk, hogy az email marketing igen hatékony – legalábbis akkor, ha „egészséges” email listára kommunikálunk.

Várjunk csak. „Egészséges” email lista? Mi is az?

Egy olyan lista, amely a termékeink iránt ténylegesen érdeklődőket tartalmazza. Jó hír, hogy jól időzített popupok segítségével ez könnyedén kivitelezhető.

Milyen popupokat használjunk?

Ebben a cikkben 20 valós példát fogunk bemutatni, amelyeket email címlista építésre használnak. Minden egyes popupnak megvan a maga előnye és hátránya, és ezeket mi most meg is osztjuk Veled! Ezeket alaposan átolvasva, könnyedén megtanulhatod, hogy mi az, ami működik és mi az, ami nem.

1. Guiltysoles.com

Guiltysoles popup

Amiért ez a popup igazán jó

  • Nagyon jól ismerik a célközönségüket és ezt észben tartva tervezték meg a popupot. Hány nő mondana nemet egy szép pár cipőre… ingyen? :)
  • Jól választott kép, amely az értékajánlatra és az adatok bekérésére irányítja a szemet, mivel a cipő kifejezetten oda mutat.
  • Az ajánlat egyértelmű és nincs túl sok szöveg a popupon.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A gomb szövege nagyon általános. Érdemes kipróbálni egy egyedibb és konkrétabb változatot.
  • Határidő megadásával növelhetjük a sürgősség érzetet, amely javíthajtja a versenyben való részvételi hajlandóságot is.

2. 2xecommerce.com

2xecommerce popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A gomb színe kontrasztban van a háttérrel, így azonnal oda irányítja a látogató figyelmét.
  • Csábító ajánlat – ki ne akarna feliratkozni egy privát hírlevélre? Különlegesnek érzi magát tőle a látogató.
  • Az összhang megteremtése kulcsfontosságú egy popupon és ezt nagyon jól tudják: a kép tökéletesen lefesti azt, amit a főcímben ígérnek: “gyors e-kereskedelmi növekedés”.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy egyedibb gombszöveggel könnyedén növelni lehetne a konverziót.
  • Az alcím túl hosszú és kicsi a betűméret. Ezek optimalizálásával javíthatnánk a popup hatékonyságát.
  • Az alcímben az “only” szó helyett inkább a “private newsletter” kifejezést emelnénk ki.

3.  Thedogbakery.com

Thedogbakery popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Nagyon szép, egyedi design.
  • Egyedi ajánlat: a látogató kutyájának születésnapján küldenek egy különleges ajánlatot. Így már nem is kérdés, hol veszünk szülinapi ajándékot a kis kedvencünknek. 😉

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Túl sok adatot kér be, érdemes rövidíteni a mezők számát. Vagy ne kérjünk be születési évet, vagy a születési dátumot egy mezőbe rakjuk.
  • A gomb szövegének érdemes megerősítenie az értékajánlatunkat, ami a főcímben szerepel, pl. “Send Me My Special Offer”
  • A gombot érdemes kiemelni, most túlságosan beleolvad a háttérbe. Nagyobb méret és egy kontrasztosabb szín segíthet.

4. Lindsayletters.com

Lindsayletters popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Gyönyörű design, ami passzol a weboldal kinézetéhez.
  • Egyedi a gomb szövege: “Join the fun!”.
  • Nem kérnek be túl sok személyes adatot a regisztrációhoz, csak email címet.
  • A fő ajánlat kontrasztos színekkel van kiemelve: 15% OFF YOUR NEXT PURCHASE.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Olvashatóbb betűtípus használatát javasoljuk, valamint a kevésbé összetartozó sorok közötti távolságon is lehetne növelni, hogy hangsúlyosabb legyen a fő üzenet.
  • Itt is ki lehet próbálni a “kevesebb néha több” elméletet rövidebb szöveggel.
  • Egy keresztnév bekérésével a jövőben könnyedén tudnánk perszonalizálni.

5. Horizn-studios.com

Horiznstudios popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyértelmű és megnyerő főcímet használ: Enjoy 10% off.
  • Nem kérnek be túl sok személyes adatot a regisztrációhoz, csak email címet.
  • A popup design passzol a weboldal kinézetéhez.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy keresztnév bekérésével könnyedén tudnánk perszonalizálni az email marketing során.
  • A gomb szövegét egyedibbé lehetne tenni: “I want my 10% off!”.
  • A gombot kiemelése egy kontrasztos színnel oda irányítaná a figyelmet.
  • Teljes képernyős kampányként is jól működhetne.

6. Gangstagroup.com

Gangstagroup popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A gomb színe kontrasztos, oda vonzza a figyelmet.
  • Az értékajánlat legfontosabb része, a “74%” is ki van emelve.
  • A szöveg egyszerű és könnyen érthető. Pontosan tudja a látogató, hogy mit kap, ha feliratkozik.
  • Nem kérnek be túl sok személyes adatot a regisztrációhoz, csak email címet.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egyedibb gomb szöveg használata, pl. “Be the first to hear the deals!”.
  • Egy keresztnév bekérésével a jövőben könnyedén tudnánk perszonalizálni.
  • A kép és a szöveg felcserélése. Mivel az angol és magyar nyelvben egyaránt balról jobbra olvasunk, és a kép ragadja meg először a figyelmünket, érdemes a képet balra helyezni. Így az segíteni fog a jobb oldalon lévő szövegre irányítani a szemünket.

7. Elvieandleo.com

Elvieandleo popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • A főcím lényegre törő és könnyen értelmezhető.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Vezetéknevet ne kérjünk be, ha nem szükséges. A legtöbb esetben egy keresztnév is elég az üzenetek személyre szabásához.
  • Egy kis színt lehetne belecsempészni a játékosság kedvéért.
  • A szöveg lehetne vágykeltőbb, ami elmondja, hogy miért éri meg feliratkoznom.

8. Cygnett.com

Cygnett popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A gomb színe kontrasztos, oda vonzza a figyelmet.
  • Egyszerű és letisztult design.
  • Nem kér be túl sok adatot. A legtöbb esetben egy keresztnév és email cím bőven elég.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A gomb szövegét egyedibbé lehetne tenni: “Get My 10% OFF!”.
  • Bár a gomb színe kontrasztos, érdemes A/B tesztelni különböző színváltozatokat.

9. Grabgreenhome.com

Grabgreenhome popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Az értékajánlat meggyőző a célcsoport számára.
  • Egyedi főcím, amely a célcsoport egy hétköznapi problémájára hívja fel a figyelmet.
  • Ezt támogatja maga az illusztráció

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A keresztnév bekérésével még személyesebb e-maileket lehetne küldeni a feliratkozóknak.
  • A gomb beleolvad a háttérbe, érdemes egy kontrasztosabb színt

10. Soggydoggydoormat.com

Soggydoggydoormat popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • A cég logója és a popup összhangban van.
  • Egyértelmű és rövid főcím.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A keresztnév bekérésével a személyre szabottan lehetne folytatni a kommunikációt.
  • A gomb színe lehetne kontrasztosabb – a jelenlegi szín inverze jól illene a popuphoz.
  • Érdemes kipróbálni különböző gombszövegeket, pl. GET MY 10% OFF NOW.

11. Mydeal.com.au

Mydeal popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Gyönyörű design.
  • A kedvezmény látványosan ki van emelve nagy betűmérettel. Még akkor is felfigyel rá a látogató, ha azonnal tovább szeretne navigálni.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A gomb szövegét egyedibbé lehetne tenni, pl. “Get the coupon now!”
  • A gomb túlságosan beleolvad a háttérbe, egy kontrasztosabb színnel fel lehetne dobni.
  • Kipróbálnánk egy olvashatóbb betűtípust a “$10 Coupon” szövegrészletre.
  • Érdemes egy háttérkép nélküli verziót is tesztelni, így több figyelem irányulhatna az ajánlatra.

12. Pe-nation.com

Pe-nation popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A főcím egyértelműen jelzi, hogy egy VIP klubba csatlakozunk.
  • A jobb oldalon lévő kép releváns és motiváló a célcsoport számára.
  • Szép, egyedi design és elrendezés.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A sárga elválasztó az adatmezőknél kicsit zavaró a szemnek.
  • Kevesebb adat bekérésével valószínűleg jobban konvertálna a popup.
  • A gomb szövegét egyedibbé lehetne tenni.

13. Monoset.com

Monoset popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi és különleges a gomb szövege.
  • Egyszerű design egyértelmű üzenettel.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Bár a gomb alatti gondolat fontos a vásárlók számára, növelheti a zajt a popupon. Így érdemes tesztelni egy anélküli változatot is.
  • Egy keresztnév bekérésével a jövőben könnyedén tudnánk perszonalizálni.
  • Teljes képernyős kampányként is jól működhetne.

14. Klymit.com

Klymit popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Többlépéses popupot használnak – így csak a leginkább érdeklő látogatóknak jelenik meg az email címet bekérő mező.
  • Egyedi szöveg látható mindkét gombon.
  • Az “IGEN” gomb színe figyelemfelkeltő és kontrasztos.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A háttérképen lévő szöveget kicsit nehéz elolvasni – egy háttérkép nélküli verziót érdemes lehet tesztelni.
  • A szövegbe bele lehetne írni, hogy a hírlevélre feliratkozva egyedi ajánlatokat fognak kapni.

15. Jrdunn.com

Jrdunn popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Nagyon szép, egyszerű és letisztult design.
  • Többlépéses, „igen-nem” típusú popupot használnak a kevésbé érdeklődő látogatók kiszűrésére.
  • A főcímtől különlegesnek érezzük magunkat.
  • Rejtélyes az ajánlat.
  • Csak egy email címet kérnek be azoktól, akik az “IGEN” gombra kattintottak.
  • A sürgősség érzetet is növelik a második popupon.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Teljes képernyős kampányként is jól működhetne.
  • Érdemes több változatot is tesztelni a gomb színéből.

16. Executivepropertyinvestments.com

Executivepropertyinvestments popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A sidebar passzol az oldal kinézetéhez.
  • Egyedi és különleges gombszöveget használnak.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy háttér nélküli képpel és fehér háttérrel még jobban mutatna a sidebar.
  • A gomb színét érdemes A/B tesztelni.

17. Tilemountain.co.uk

Tilemountain popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi szöveget használnak a gombon: “Get my free tiling checklist”.
  • Kontrasztos a gomb színe.
  • Távozó látogatóknak jelenik meg és megállítja őket egy pillanatra.
  • Egyértelműen megmondja a látogatónak, hogy mit csináljon: Töltsd le, Add meg az email címed stb.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A kép a mezők mögött eltereli a figyelmet.
  • Mutathatnának egy előnézetet a checklist-ről, pl. egy mockup vagy egy borítókép.

18. Jackpotcandles.com

Jackpotcandles popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Szép, egyedi design.
  • Egy igazán különleges ajánlatot kínálnak.
  • Egyedi a gomb szövege: “Enter Me To Win!”
  • Megmutatja a nyereményt a popupon, azaz a gyertyákat.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy kicsit sűrű a popup. A szöveg és a képek elrendezésén lehetne optimalizálni.
  • Érdemes csökkenteni a különböző betűtípusok számát, egy-két betűtípusnál ne használjunk többet.

19. Milsigdirect.ca

Milsigdirect popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Játékos popup, javítja a felhasználói élményt.
  • Számos kedvezményt biztosít, de mindezt úgy, hogy a látogatók nem tudják együtt használni őket.
  • Kontrasztos színeket használ.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Bár a popup illik a weboldal kinézetéhez, a fekete háttér egy kicsit túl szigorú. Érdemes egy inverz verziót kipróbálni.

20. Lipmonthly.com

Lipmonthly popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Teljes képernyős kampányt használnak.
  • Többlépéses popup, amivel ki lehet szűrni a kevésbé érdeklődő látogatókat.
  • Nagyon szép design, amely jól illik az oldalhoz.
  • Egyedi “Nem, köszönöm” gombot használnak.
  • Rövid, de mégis tartalmas és előnydús szövegezés.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A főcímben a második sor helyett (amely a látogató „teendőjéről” szól) inkább az első sort emelnénk ki, amely az elnyerhető kedvezményt mutatja.
  • A főcímet érdemes kérdéssé alakítani, hogy arra egyértelmű „IGEN” legyen a válasz.

Összegzés

Az email marketing igen hatékony, ha „egészséges” email címlistánk van. Azonban egy igazán minőségi email címlista építése nem olyan egyszerű, ha nem a megfelelő módszereket használjuk. Szerencsére intelligens popupok segítségével könnyedén építhetünk olyan listát, amely a termékeink iránt ténylegesen érdeklődőket tartalmazza.

Ebben a cikkben 20 OptiMonk felhasználó listaépítő kampányát vettük górcső alá, hogy gyakorlati tanácsokkal nyújthassunk segítséget a látogatóid hatékonyabb feliratkoztatásához.

Ha szeretnél még több gyönyörű popupot látni, akkor nézd meg a Popup Galériánkat vagy kattints ide és készítsd el a sajátodat!

OptiMonk

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *