Bearaby marketingstratégiája: Hogyan értek el 4,999%-os bevételnövekedést három év alatt?

Tartalomjegyzék

Egy vállalkozás indítása közvetlenül a globális járvány előtt? Sokan biztos bukásnak tartották volna. De nem a Bearaby.

Miközben a legtöbb cég a túlélésért küzdött, a Bearaby sorra teljesítette a megrendeléseket. 2020 végére pedig már 21 millió dolláros éves bevételnél jártak.

És itt még nem álltak meg. A következő évben a bevételük csaknem megduplázódott. Ma pedig, három év alatt elért 4,999%-os növekedésével a Bearaby megállíthatatlan.

A 2018-ban alapított Bearaby egy fenntartható súlyozott takarókat gyártó D2C (direct-to-consumer) vállalat, amely mindössze négy év alatt a 2022-es Inc. 5000 listáján a 82. helyre került.

A márka súlyozott takarói mesterséges töltőanyagok és szintetikus szövetek nélkül készülnek. Természetes súlyuknak köszönhetően kellemesen nehezek, hűsítő hatásúak, és organikus anyagokból, kézzel kötve készülnek.

Ahogy sejthető, a súlyozott takarók piaca erősen szezonális. Joaquin Arce, a Bearaby növekedési vezetője (CGO), megerősítette, hogy az eladások jellemzően a negyedik és az első negyedévben csúcsosodnak ki, míg az év többi részében visszaesnek. Éppen ezért a vállalat külön stratégiát dolgozott ki a főszezonra és a csendesebb időszakokra is. Ebben a cikkben mindkét megközelítést részletesen bemutatjuk.

Szeretnéd tudni, hogyan épített a Bearaby egy több millió dolláros vállalkozást a válság közepén? És milyen marketingfogásokkal teheted te is ellenállóvá az üzleted? Akkor lássuk, mit tanulhatunk tőlük!

Főszezoni stratégia

A Bearaby megfigyelte, hogy az ünnepi időszakban az eladásaik ugrásszerűen megnőnek, ami azt jelenti, hogy ebben az időszakban minél több emberhez kell eljuttatniuk a termékeiket.

Azonban van egy kihívás: az ünnepi szezonban a hirdetési költségek rendkívül magasak. Egy olyan terméket reklámozni, amelynek fő szezonja pont erre az időszakra esik, nem egy egyszerű feladat.

Nézzük meg, hogyan oldja meg ezt a Bearaby!

1. Ajándék ajánlókban való megjelenése

A Bearaby stratégiailag pozicionálja termékeit azok elé a vásárlók elé, akik már ajándékvásárlási üzemmódban vannak, azáltal, hogy bekerül vezető online magazinok – például a The New York Times Wirecutter és The Strategist – ajándéklistáiba és vásárlási útmutatóiba.

Joaquin Arce szerint ez a megközelítés jelentős forgalmat generál számukra, mivel ezek a listák megbízható forrásként szolgálnak a vásárlók számára. Ráadásul a cégek affiliate linkeket alkalmaznak ezekben az útmutatókban, így minden fél jól jár: a magazinok jutalékot kapnak, a Bearaby pedig növeli a láthatóságát és eladásait. Egy valódi win-win stratégia! 🚀

2. Fókusz a SEO-ra

Egy átgondolt és jól felépített SEO-stratégia lehetővé teszi, hogy a Bearaby organikus forgalomból szerezzen vásárlókat, miközben csökkenti a keresőhirdetések költségeit – különösen az ünnepi szezonban, amikor a hirdetési árak az egekbe szöknek.

Bár a márka erős helyezéseket ér el bottom-of-the-funnel kulcsszavakra, mint például “Bearaby” vagy “Bearaby weighted blanket”, organikusan szerepel middle-of-the-funnel kereséseknél is, mint például “weighted blanket” (súlyozott takaró), “knitted weighted blanket” (kötött súlyozott takaró) vagy “knot pillow” (csomópárna).

A Bearaby blogját is keresőoptimalizálják, hogy top-of-the-funnel kulcsszavakra rangsoroljanak, például: “Hogyan lehet kipihenni a túl sok alvást?”,  “Hogyan kell aludni egy testpárnán?”, “Mire jó egy terhességi párna?”.

Ezek a témák olyan embereket vonzanak a weboldalukra, akik még nem ismerik a márkát, de potenciális vásárlók lehetnek.

Ez a taktika lehetővé teszi, hogy a vásárlói út elején lévő látogatókat már korán megismertessék a termékekkel, fokozva a márkatudatosságot és végül vásárlásra ösztönözve őket.

3. A fizetett hirdetések használata

Bár a Bearaby kiemelkedő SEO-stratégiát alkalmaz, jelentős összegeket fordít fizetett hirdetésekre is. Így nemcsak azokhoz jut el, akik már keresik a termékeiket, hanem azokat is megszólítja, akik még soha nem hallottak róluk. Emellett retargeting kampányokkal éri el azokat, akik már valamilyen módon érdeklődést mutattak a márka iránt.

Elsőre kockázatosnak tűnhet sokat költeni a hirdetésekre, különösen akkor, amikor a reklámköltségek magasak. Azonban Bearaby okosan és stratégiailag használja ki ezt a lehetőséget.

Felmerülhet a kérdés: „Mégis hogyan?” Nos, a válasz meglepően egyszerű.

A márka egy hiperlokális digitális hirdetési stratégiát alkalmaz, amely 2020-ban 600%-os bevételnövekedést eredményezett. Ezzel a megközelítéssel 142%-kal több látogatót vonzottak a termékoldalakra, miközben 53%-kal csökkentették az egy vásárlásra jutó költséget.

„Nem csupán három-öt hirdetést készítünk, hanem több ezer változatot hozunk létre, és az ország különböző régióiban élő vásárlókat célzottan érjük el a demográfiai adatok alapján.” — Diana Lee, a Constellation Agency társalapítója és vezérigazgatója

Szezonon kívüli stratégia

A Bearaby eladásai a második és harmadik negyedévben visszaesnek, de ez nem jelenti azt, hogy a vállalat tétlenül várná a következő csúcsszezont.

Épp ellenkezőleg – ezt az időszakot arra használják, hogy megerősítsék az alapokat és felkészüljenek a következő főszezon növekvő keresletére.

Nézzük meg, hogyan biztosítja a Bearaby, hogy szezonon kívül is fenntartsa az értékesítést:

1. Új termékek bevezetése

Ebben az iparágban a siker kulcsa a folyamatos innováció és kreativitás – és a Bearaby ebben igazán kiemelkedik.

A márka mindig gondoskodik arról, hogy még a szezonon kívüli időszakban is legyen miről beszélni. Új termékeket vezetnek be, mint például a Huggets kollekciót friss, nyári színekben…

Vagy a hűsítő hatású Tree Napper nyári változatát…

Minden új termékbevezetéskor teljes figyelmüket az újdonságra összpontosítják. Az adott héten közösségi oldalaikon minden erről szól, így sikeresen felkeltik az érdeklődést és gondoskodnak róla, hogy üzenetük a lehető legtöbb emberhez eljusson.

2. Új partnerségek bejelentése

A stratégiai együttműködések remek lehetőséget kínálnak arra, hogy egy márka új célcsoportokat érjen el, miközben hitelességét is növeli olyan piacokon, amelyekhez más módon nehezen férhetne hozzá.

A Bearaby a szezonon kívüli időszakot arra használja, hogy új partnerségeket alakítson ki. Ilyen volt például a nyári partnerségük a Quilt márkával, amely során piacra dobták a Cotton Napper in Bloom kollekciót.

Ez a partnerség a The Mental Health Coalition kezdeményezését is támogatta. Emellett egy Instagram nyereményjátékot is indítottak, hogy tovább növeljék az érdeklődést és még nagyobb elérést érjenek el.

3. A konverziós ráta optimalizálása

Egy online vállalkozás sikere a konverziókon múlik. Ha ez nem működik, hiába érkezik sok látogató az oldalra, a vállalkozás könnyen háttérbe szorulhat.

A Bearaby nem arra fókuszál, hogy folyamatosan növelje a weboldal forgalmát – helyette abból hozza ki a legtöbbet, amit már elért. Ezt pedig tudatos stratégiákkal éri el.

Például egy kérdőíves vásárlási útvonalat (quiz funnel) alakítottak ki, amely néhány egyszerű kérdés megválaszolása után segít a vásárlóknak megtalálni a számukra legmegfelelőbb terméket. Ezzel nemcsak hatékonyabbá tették az bottom-of-the-funnel hirdetési kampányaikat, de célzottabban vezetik a látogatókat a vásárlás felé.

Ráadásul ez a „kérdés-alapú érdeklődőgyűjtés” nemcsak a konverziókat javítja, de lehetőséget ad arra is, hogy a látogatók e-mail címük megadásával kapcsolatban maradjanak a márkával.

A vásárlók 51,7%-a szerint a vizuális tartalmak, mint például termék-képek, növelik a vásárlási hajlandóságukat. Nem csoda, hogy a Bearaby nagy hangsúlyt fektet a kiváló minőségű termékfotókra, és minden termékoldalukon kiemelten megjelenítik.

Amint egy termékoldalra érkezel, azonnal rengeteg véleménnyel találkozol. Az alábbi példában best-seller jelvény, 5 csillagos értékelés, valamint több mint 2 000 vásárlói vélemény is megtalálható.

Ha tovább görgetsz, a legfontosabb értékajánlatokat is megjelennek, amelyek megadhatják az utolsó lökést a vásárlási döntéshez.

A Bearaby egy sticky bar-t is beépített az oldal tetejére, így a látogatók bármikor egyszerűen a kosárba tehetik a terméket, még akkor is, ha lejjebb görgettek.

Az oldal legalján pedig további véleményeket olvashatnak:

Emellett egy termékajánló szekció is helyet kapott azok számára, akik további termékeket szeretnének felfedezni.

Összegezve

Most, hogy részletesen megismerhetted a Bearaby marketingstratégiáját, biztosan találtál benne hasznos tanulságokat, amelyeket a saját vállalkozásodban is alkalmazhatsz.

Azáltal, hogy pontosan meghatározták termékeiket, célközönségüket és az értékesítés legjövedelmezőbb időszakát, sikeresen növelték vállalatukat – mind a csúcsszezonban, mind a szezonon kívüli időszakban.

Ne habozz, alkalmazd te is a Bearaby sikeres marketingstratégiáit, és érd el ugyanazt a kiemelkedő eredményt!

További tartalmak