Az emberek imádják, ha valami ingyen van. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint azok a példák, mikor a konverziós ráták megduplázódnak (egyes esetekben megháromszorozódnak), mikor egy promóció keretében ingyenes házhozszállítást vagy egy e-bookot ajánlanak. Az OptiMonk a kezedbe adja a fegyvert, amivel az ilyen ajánlatokat eljuttathatod a látogatóidhoz. Onnantól már csak rajtad áll, hogy sikerül-e elérned, hogy igent mondjanak rá.
Ezt úgy érheted el a legkönnyebben, ha van valamid, amit lehetőleg ingyen nyújtasz a látogatóidnak. Ez lesz a csali, ami nem kell, hogy sok időnkbe vagy pénzünkbe kerüljön. Egy ingyenes e-bookot vagy tanulmányt megírhatunk pár óra alatt, ráadásul ezzel egyben azt is megmutathatod látogatóidnak, hogy értékeled őket. A csaliért cserébe megjutalmaznak majd egy hírlevél feliratkozással vagy a vásárlás befejezésével.
De milyen csalikat használhatunk? Nyilván a saját célközönségedet te ismered a legjobban. Mi annyit segíthetünk, hogy megmutatjuk (nem fontossági sorrendben), hogy miket tartunk mi a leghatékonyabbnak. Próbáld ki azt, ami szerinted a legjobb, majd mérd az eredményeket, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelőt. Legyen az egy ingyenes e-book vagy egy próbaidőszak igénylés, adj a látogatóidnak valamit, amiért ők viszonzásképp megjutalmazhatnak, akár kétszeresen is.
1. E-bookok, útmutatók, tanulmányok
Az ingyenes anyagok remek csalik. A látogatóid hasznos tudást kapnak, amiért igen hálásak lesznek. További előnyük, hogy ezekkel bizonyíthatod szakértelmed, és felépítheted magad, mint az iparágad egy megbízható szószónoka.
Ezeknek az anyagoknak a megírása elsőre nehéznek tűnhet, de ha jobban belegondolunk nem az. Az e-book például lehet egy cikk a blogodról, amit kibővítesz további tartalmakkal (pl. interjúkkal). A leggyakrabban vásárolt termékeink esetében érdemes egy vásárlási útmutatót írnunk, ami segíteni fogja vevőinket abban, hogy a megfelelő modellt válasszák ki.
Az e-book legnagyobb előnye az, hogy miután megírtad, már nem kell sok időt és energiát ráfordítani a terjesztésére. Ebben az esetben további személyi ráfordítása nincsen szükség, csupán abban az esetben, ha az e-book meggyőz valakit arról, hogy vásároljon. Ilyenkor a rendelés teljesítésének lesznek költségei, de azt hisszük ez az a teher, amit minden vállalkozó szívesen visel.
2. Ingyenes próbaidőszak vagy minta
Tény, hogy az emberek, mielőtt igénybe vesznek egy szolgáltatást, egy kicsit jobban meg akarják azt ismerni. Senki nem szeret az ismeretlenbe beleugrani. Ezért kínálunk mi is egy ingyenes próbaidőszakot az OptiMonk esetében. Büszkék vagyunk a rendszerünkre, amibe sok energiát fektettünk, és tudjuk, hogy a látogatóink szeretnék tudni, hogy az alkalmazás hasznos-e számukra, mielőtt fizetnének érte. Ezzel mi csak egyetérteni tudunk.
Adj a látogatóidnak egy ingyenes próbaidőszakot. Ha ők végül nem is válnak vásárlókká, visszajelzést fogsz kapni és ezek alapján tovább fejlesztheted majd a szolgáltatásod. Ilyenkor mindenképp csak jól jöhetsz ki a dologból.
Ha webáruházad van, akkor az ingyenes minta jó arra, hogy a vevőid kipróbálják a terméket, mielőtt nagyobb mennyiségben rendelnének belőle (természetesen ennek használata erősen termékkör függő).
Az ingyenes próbaidőszakkal vagy mintával megmutatod, hogy kiállsz a terméked vagy szolgáltatásod mögött. Emellett okot ad látogatóidnak arra is, hogy feliratkozzanak a hírleveledre vagy elkezdjék használni a szolgáltatásod.
3. Kedvezmények
Mikor nem tehetjük meg, hogy ingyen termékeket vagy szolgáltatásokat nyújtsunk, más megoldás után kell néznünk. Ilyen esetben mérlegelnünk kell, hogy tudunk-e ajánlani ingyenes szállítást vagy valamilyen más kedvezményt. Lehet, ez egy kicsit ostobaságnak tűnik, de ha bevalljuk, ha nem mindannyian szeretjük az első vásárlás után járó kedvezményeket. Ezek azt éreztetik velünk, hogy fontosak vagyunk egy üzlet számára.
Azon vásárlók esetében, akik egyenrangúnak vélnek két terméket vagy szolgáltatást, az árkülönbség lesz az, ami miatt minket választanak. Az árkedvezmény azt a benyomást kelti a vásárlóban, hogy több értéket kap a pénzéért.
Rengeteg tanulmány született már az ingyenes szállítás témaköréről, és az eredmények egyértelműek. Ha a piaci helyzeted megengedi, legyen néhány olyan ajánlatod, ami tartalmaz ingyenes szállítást. Ezeket beletéve az OptiMonk popupjaidba meglepheted látogatóidat egy olyan dologgal, ami meg fogja őket győzni a vásárlásról.
4. Legújabb blog bejegyzések
Mikor valaki elhagyja oldalunkat, elképzelhető, hogy azért teszi ezt, mert nem találja meg azt az információt, amit keres. Ennek oka talán az, hogy még nincs annyi oldalunkkal kapcsolatos tapasztalata, ami elvezetné őt a vásárláshoz. Más szóval lehetséges, hogy még nem „kapcsolódik” eléggé üzletünkhöz.
Egy jól megírt és részletes blogbejegyzés segít a látogatóknak, hogy több információt kapjanak a termékeinkről vagy szolgáltatásainkról, és megtanítja őket, hogyan hozhatják ki belőlük a legtöbbet.
A blog páratlan lehetőség arra, hogy a látogatóink személyesebb szinten lépjenek velünk és a cégünkkel kapcsolatba. A digitális korban, amikor minden egyre személytelenebb, az emberek szeretik tudni, hogy valódi, élő emberekkel kötnek üzletet.
Többek között ez is az oka annak, hogy az OptiMonk-hoz egy csipetnyi humort adtunk. Szeretnénk, ha a látogatók tudnák, hogy valódi emberek vagyunk, akik nevetnek, sírnak, keményen dolgoznak, és ráadásul még jókedvük is van.
5. Nyereményjátékok
Talán csak egy dolog van, amit az emberek jobban szeretnek annál, hogy valamihez ingyen hozzájuthatnak. A lehetőségét annak, hogy nyerhetnek valamit ingyen. A nyereményjátékok izgalomba hozzák a látogatókat, és ez könnyen áttevődhet a márkád vagy a terméked irányába is.
A nyereményjátékokat és különféle versenyeket célszerű fontos eseményekhez, ünnepekhez időzítenünk. Ilyenkor az emberek összekötnek majd minket az elkövetkező ünneppel vagy kulturális eseménnyel. További előnyük, hogy egy okot adnak a látogatóknak arra, hogy visszatérjenek az oldalunkra, vagy várják az az e-mailjeinket egy esetleges friss hírért.
A nyereményjátékokon keresztül értékesíthetsz is a látogatóidnak. Izgatottá teszed őket azzal az eséllyel, hogy nyerhetnek valamit. Ez az izgatottság gyakran vásárláshoz fog vezetni még azoknál is, akik nem nyernek a játékon.
Az OptiMonk-ot úgy fejlesztettük, hogy ne zavarják látogatóidat böngészés közben. Így a kilépési szándékra felugró popupokkal eggyel több esélyt kapsz arra, hogy meggyőzd őket a feliratkozásról vagy vásárlásról.
Ha popupjaidban az itt felsorolt öt csali egyikét használod, több érdeklődőt szerzel majd és növelni fogod a konverziós rátádat. Válaszd ki azt a csalit, aminek a legtöbb értelme van a célcsoportod számára, és látni fogod, ahogy az eredménymutatók elkezdenek felfelé szökni.
One thought on “Az 5 legjobb vevőszerző csali”