Amiért mi mégis örömmel gondolunk vissza a “rettegett” 2020-ra

2020

2020 januárjában még mindenki óriási célokat tűzött ki. Mindannyian azzal a gondolattal vágtunk bele az évbe, hogy különleges lesz, de sajnos a koronavírus felülírta a terveinket. 

A járványhelyzettel együtt érkeztek a kijárási korlátozások, az iskolák és éttermek bezárása, a maszkviselés, és még sorolhatnánk. Az eddig természetesnek vett kézfogások, ölelések, puszik mind feledésbe merültek; sokan nem is találkozhatnak szeretteikkel.

Munkaerőpiaci szempontból se alakult jobban a helyzet. Rengetegen veszítették el a munkájukat a COVID-19 miatt, sok cég pedig a túlélésért küzd és utolsó megtakarításaiból fizeti alkalmazottjait.

Az OptiMonk csapata igen szerencsésnek mondhatja magát. Mivel az online világban mozgunk, és azontúl is főként e-kereskedőkhez szólunk, így leállásról szó se volt nálunk. 

Hiszen a vásárlási szokásokban is óriási változás következett be. Egyre többen vásárolnak online. Több statisztika is bizonyítja, hogy 2020 első felében korábban nem látott forgalomnövekedéssel néztek szembe a webáruházak. Az első félév az ünnepi időszak csúcsforgalmát is meghaladta idén. Ezek elképesztő számok!

Nekünk pedig az volt a legfőbb célunk, hogy segítsük a webshopokat ezen változások megélésében és a lehető legjobb élményt tudják nyújtani látogatóiknak.

Bár leállást nem hozott a 2020-as év, alkalmazkodnunk nekünk is kellett, de mindenből a lehető legjobbat hoztuk ki és inkább előnyünkre fordítottuk a változásokat.

Idén eddig nem látott ütemmel bővítettük csapatunkat, és ennek köszönhetően hatalmas dolgokat vittünk végre.

Lássuk hát, hogy melyek voltak a kedvenc pillanataink 2020-ban!

1. Kiállítottunk és előadtunk az Ecommerce Expo-n

Januárban immár ötödik alkalommal gyűlt össze több mint 2000 e-kereskedő a Lurdy házban Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciáján. És természetesen mi se maradtunk le róla! Nemcsak kiállítóként szerepeltünk az Ecommerce Expo-n, de marketingvezetőnk, Pál Judit előadást is tartott a kosárelhagyásról. 

Imádunk konferenciákon részt venni, hiszen ilyenkor van lehetőségünk személyesen is találkozni veletek. Megannyi ügyfelünkbe botlunk bele ezeken a rendezvényeken. Az alábbi képen például azt örökítettük meg, amikor a Praktiker csapatával futottunk össze.

ecommerce expo

2. Februárban 6 éves lett az OptiMonk

Hihetetlen, hogy már több mint 6 éve indult útjára az OptiMonk, az első pár felhasználójával. Ma pedig már több mint 65 000 weboldal használja világszerte. 

Rengeteg emlékezetes pillanatot éltünk meg együtt az elmúlt években, és reméljük, hogy még sokáig gyűjtjük a hasonló emlékeket!

3. Megnyitottuk budapesti irodánkat

Februárban felvettük első budapesti kollégánkat: Bali Dóra UX Researcher pozícióban erősíti csapatunkat. Ezzel együtt megnyílt az OptiMonk budapesti irodája is. Februárban még csak egy fővel, de nem kell aggódni Dóriért, azóta már nem olyan magányos, hiszen folyamatosan bővítjük a budapesti iroda létszámát.

Idén csatlakozott még Erdős Áron (Sales Executive), Sipos Andrea (Product Manager), Árvai Réka (Ügyfélszolgálati munkatárs), Horváth Gábor (Fejlesztő), Mester Hajnalka (Ügyfélszolgálati munkatárs), Szilágyi Krisztina (Customer Support Team Lead) és Hajgató András (Product Designer).

4. Átálltunk home office-ra

A koronavírus berobbanásával az OptiMonk csapata is átállt home office-ra márciusban. Nyár óta pedig mindenki szabadon dönthet arról, hogy otthonról vagy az irodában szeretne dolgozni. Azóta minden meetinget online tartunk, és bár sajnáljuk, hogy nem találkozunk személyesen annyit, mint korábban, a lelkesedésünk nem csökkent egy cseppet sem!

home office

5. Nemzetközi kollégákkal is bővültünk

Májusban felvettük az első nemzetközi kollégánkat: Nissar Ahamed Content Writer-ként csatlakozott a marketing csapathoz. Azóta pedig már több külföldi kollégával is bővültünk: David Harrington Content Editor-ként, Dimitri Grigoriev pedig Sales Executive-ként erősíti az OptiMonkot.

6. Közös webinárium a Reflexshoppal

Májusban az egyik legnépszerűbb társasjátékokat forgalmazó webáruház, a Reflexshop ügyvezetőjével beszélgetünk egy 60 perces webinárium keretein belül. A Reflexshop az OptiMonk egyik első ügyfele volt és évről évre egyre jobb eredményeket ér el az OptiMonkkal. 

A webinárium során Ádám Attila megosztotta velünk tapasztalatait, tippjeit, és bemutatta kedvenc OptiMonk kampányait. 

Nagyon sokan érdeklődtetek a webinárium iránt és számos visszajelzést kaptunk, hogy milyen hasznosnak találtátok. Egyik ügyfelünk például az alábbi képet is mellékelte, miszerint a kutyája is épp úgy élvezte az előadást, mint ő. 🙂

webinar

7. Berobbant az Ecommerce Revolution

Júniusban bombaként robbant a hír, hogy megrendezésre kerül az első online üzleti valóságshow, az Ecommerce Revolution. Június 29-én elindult a jelentkezés is és hatalmas örömünkre szolgált, hogy több mint 300 magyar e-kereskedő bízott annyira bennünk, hogy kezünkbe adta volna webáruháza optimalizálását.

A pár hetes jelentkezési időszak után elkezdtük a beküldött kérdőívek feldolgozását, valamint Zoom interjúkat tartottunk a webáruház tulajdonosokkal. 

A kiválasztás után pedig elindult a forgatási időszak! Egész nyáron az Ecommerce Revolutiont forgattuk és a webshopok felturbózásán dolgoztunk, végig abban reménykedve, hogy ti is akkora izgalommal fogjátok fogadni a műsort, mint amilyen izgalommal mi készültünk rá.

8. Csapatépítőre is szakítottunk időt

2020-ban igen kevés személyes találkozásra volt lehetőségünk és a korábbi rendszeres csapatépítőkről is le kellett mondanunk sajnos, így alig vártuk már, hogy szeptemberben elutazhassunk Győrtelekre 3 napra. 

Egymásra természetesen nagyon vigyáztunk és minden óvintézkedést betartottunk! 🙂

teambuilding

9. Bronz Stevie® díjat nyertünk az év cége kategóriában

Nagy örömünkre szolgál, hogy az év cége kategóriában bronzérmesek lettünk a Stevie® Awards díjátadón. A Stevie® Awards immáron 17. éve kerül megrendezésre és több mint 3800 vállalatot neveztek a díjátadón valamilyen kategóriában. 

Nap mint nap keményen dolgozunk azért, hogy ügyfeleinknek a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk, és az ilyen díjak azt bizonyítják, hogy jó úton járunk!

stewie award

10. Az Ecommerce Revolution és a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció

Október 5-én elindult az első online üzleti valóságshow, melyben a műsor házigazdái megrekedt webshopokat állítottak újra növekedési pályára. A könyörtelen szakértők a műsor alatt 4 webshop irányítását vették kézbe, mi pedig 6 héten keresztül követhettük, ahogy szembeszálltak a vállalkozásokat sújtó problémákkal.

A műsor során megismerkedhettünk egy modern, vevőközpontú szemlélettel, melyet Digitális Ügyfélélmény Optimalizációnak hívnak. Azt is látthatuk, hogy milyen szuper eredményeket értek el a webshopok az agresszív és idegesítő módszerek elengedésével.

A kutyáknak-macskáknak szóló bio és natúrtermékeket értékesítő BioZoo webáruház például közel 2 millió forinttal növelte bevételeit 26 nap alatt, miközben jobb digitális ügyfélélményt nyújtott látogatóinak.

A Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció nem egy trend, és nem is egy szoftver, amit egy este alatt belősz az oldaladra. Ez egy hosszú távú szemlélet, mely búcsút mond a hagyományos konverzióoptimalizáló stratégiáknak annak érdekében, hogy valódi értéket teremtsen. 

2020-ban az OptiMonk fő célja az volt, hogy minden szükséges eszközt megadjon az e-kereskedők számára a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációhoz, ezért rengeteg új funkciót is piacra dobtunk:

  • A Beágyazható tartalom egy új kampánytípus, melyet közvetlenül a weboldaladba helyezhetsz el. 
  • Oldalapú célzásunkat megújítottuk, így akár azt is beállíthatod, hogy minden termékoldalon jelenjen meg az üzeneted.
  • Termékajánló logikáink segítségével dinamikusan mutathatsz személyre szabott ajánlatokat látogatóidnak. 
  • Megújult ajánló fülünk segítségével még hatékonyabban szólíthatod meg látogatóidat.

És ez csak néhány példa a sok új funkciónk közül. (Ha szeretnéd őket kipróbálni, lépj be OptiMonk fiókodba most.)

11. Céges meetingek angolul

Mivel egyre bővült a nemzetközi csapatunk is, októberben úgy döntöttünk, itt az ideje, hogy a havi céges meetingünket is angolul tartsuk. Bár kissé izgatottak voltunk, a meeting remekül sikerült. És kiderült, hogy a szóviccek pont úgy működnek angolul is 😉

meeting

12. Nemzetközi partner webináriumok

Nemcsak magyar ügyfeleinknek kedveskedtünk idén hasznos webináriumokkal. A ReferralCandy és a Recart csapatával is összeálltunk év végén, hogy nemzetközi ügyfeleinknek segítsünk növelni bevételeiket az ünnepi szezonban és jobban felkészülni 2021-re.

webinar

+1 Esküvők és babák

Hatalmas örömmel osztunk meg néhány személyes hírt is veletek. 2020-ban egy “OptiMonk babával” bővült csapatunk. Esküvők terén pedig nem volt hiány, hiszen négy kollégánk is házasságot kötött. Gratulálunk a friss házasoknak! 

Reméljük, hogy jövőre is velünk tartotok, és hogy 2021-ben végre minden visszatér a normális kerékvágásba!

Boldog új évet kívánunk!

Az OptiMonk csapata

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük