Az elmúlt években 27 vezető e-kereskedelmi és közvetlen fogyasztói (DTC) márka marketingtevékenységének átfogó elemzését végeztünk el. A mai napon elhoztuk kutatásaink esszenciáját.
Vágjunk is bele!
Számos webáruház bizonyította, hogy a megfelelő célközönség azonosítása, valamint problémáik és igényeik mélyreható megértése elengedhetetlen a sikerhez. Ráadásul az, hogy mennyire hatékonyan kommunikálunk célközönségünkkel, meghatározhatja a márkánk sikerét vagy esetleges kudarcát.
Vegyük például a Stanley-t. A Stanley eredetileg mesteremberek és túrázók igényeire összpontosított. Ebből adódóan 2016-ban piacra dobták a Quencher-t, ami viszont nem váltott ki akkora sikert, mint ahogy gondolták, így 2019-ben be is szüntették a termék gyártását.
Azonban felbukkant egy váratlan szövetségesük: The Buy Guide, ami egy három anyuka által vezetett vásárlási blog.
Annyira imádták a Quencher-t, hogy követőiknek is ajánlották, ezzel rámutattak egy kiaknázatlan piacra: a nőkre.
Buy Guide visszajelzése egyértelmű volt: Stanley nem a megfelelő csoportnak reklámozta újdonsült termékét. 2020-ban újra piacra dobták Quecher-t, ezúttal pasztell színekben (ezzel is a nőket célozva). A siker nem is maradt el: a készlet három héten belül elfogyott.
Egy másik kiváló példa a Loop fülhallgató. A Loop eredetileg az éjszakai élet rajongóit célozta meg, de a világjárvány miatt kénytelen volt új irányt venni.
Kiterjesztették célpiacukat a szülőkre, a zajérzékenyekre és mindazokra, akik mindennapjaik során koncentrálni vagy pihenni szeretnének.
Ez a váltás nemcsak segített nekik átvészelni a világjárvány időszakát, hanem még a fejlődésüket is elősegítette.
Az Athletic Brewing szemlélete kiemeli az ügyfeleket érintő problémák megértésének fontosságát. Andrew Katz CMO úgy nyilatkozott, hogy vállalatuknak nem az a célja, hogy mindenki számára megfelelő terméket kínáljon, hanem az, hogy marketingkampányaikat egy konkrét demográfiai csoportra összpontosítsák: “fiatal, modern, egészséges felnőttekre”, főként a 24-44 éves korosztályra. Ez a célzott stratégia biztosítotja, hogy üzeneteik valóban eljussanak a kiválasztott közönséghez.
Julie Mathers, a Flora & Fauna alapítója rámutatott, hogy sok kezdő vállalkozó nem fordít kellő figyelmet a piackutatásra, pedig ez elengedhetetlen a sikerhez. Mielőtt neki kezdenénk új ötletünk megvalósításának, fontos felmérnünk, hogy az elegendő vonzerővel bír-e ahhoz, hogy a vásárlók a mi márkánk mellett tegyék le szavazatukat
Ehhez alaposan fel kell mérnünk a célközönség igényeit és preferenciáit. Végül is, ahhoz hogy márkánk sikeres legyen, fontos, hogy rezonáljon az ügyfelek elvárásaival.
Az erős marketing stratégia lényege, hogy megtaláljuk és megismerjük a célközönséget.
Nézzünk meg néhány olyan reklámstratégiát, amelyeket a legjobb e-kereskedelmi márkák alkalmaznak, és amelyeket te is használhatsz a márkaismertséged növelése érdekében.
A sikeres közvetlen fogyasztói márkák (DTC) tisztában vannak azzal, hogy a hatékony reklámozás nem korlátozódik egyetlen platformra. Széles körben hirdetnek annak érdekében, hogy minél több helyen megszólítsák célközönségüket.
Vegyük például a LOOP fülhallgatót. Kihasználják a Facebook, az Instagram, a TikTok és a Google széleskörű elérhetőségét is, ezzel több fronton kapcsolatba lépnek közönségükkel. Ezen platformok sokoldalú használata maximalizálja láthatóságukat és elkötelezettségüket.
A különböző hirdetési formátumok kipróbálása egy másik kulcsfontosságú stratégia. Az AG1 videókat és képeket kombinál a figyelem felkeltésére és az üzenet közvetítésére.
A videós tartalmak különösen vonzóak lehetnek.
A BÉIS Travel óriási sikereket ért el a termékbemutató videókkal, melyekben az alapító részletesen ismertette a termékének jellemzőit. Ezek a videók különösen jó számokat produkáltak, mivel a fogyasztók szeretik látni hogyan használhatóak a termékek valós környezetben.
A társadalmi bizonyítékok beépítése a hirdetésekbe szintén képes megváltoztatni a játékszabályokat.
A Caraway például gyakran használ vásárlói véleményeket és értékeléseket reklámjaiban. Ez a gyakorlat lehetővé teszi, hogy a márka eloszlassa az új vásárlók esetleges aggodalmait a meglévő felhasználók elégedettségének bemutatásán keresztül.
Egy másik hatékony eszköz: a keresőhirdetések alkalmazása.
Fontolóra veheted az olyan hirdetések futtatását is, amelyek megjelennek a versenytársaid keresési eredményeiben, ahogy az Alo Yoga is teszi. Ez a taktika lehetőséget ad arra, hogy elérj olyan potenciális vásárlókat, akik már érdeklődtek hasonló termékek iránt, és figyelmüket könnyedén átirányíthatod a te ajánlatodra.
Emellett gondoskodjon arról, hogy a hirdetéseid segítsenek a terméked gyors megértésében.
A Waterdrop csomagolása kezdetben nem egyértelműen kommunikálta a termék használatát. Később rájöttek, hogy ha terméket használat közben, poharakban és palackokban mutatják be, az segít megértetni a termék célját.
Ezekkel a hirdetési stratégiákkal hatékonyabban tudsz keresletet generálni, és közvetlenebb kapcsolatot tudsz kialakítani a célközönségeddel.
Az influenszer marketing sok e-kereskedelmi márka számára létfontosságú stratégiává vált. Hatékony alkalmazása növelheti a márka ismertségét és hitelességét.
Nézzünk néhány sikeres példát arra, hogyan lehet kihasználni az influenszer marketing előnyeit:
A Gymshark már 2012-ben kiemelkedett az influencer marketing terén, jóval azelőtt, hogy ez az egész stratégia divatba jött volna.
Abban az időben ruhamintákat küldtek kedvenc közösségi médiában jelenlévő fitness sztárjaiknak. Ezek az influenszerek – akiket később “Gymshark atlétáknak” neveztek el – organikusan népszerűsítették a márkát.
Ez a meghívásos program lehetőséget biztosít azoknak, akik osztoznak a Gymshark értékeiben és rendszeresen megosztják termékeiket, ezzel felkeltve a márka figyelmét, és így akár később szponzorációs lehetőségekhez is juthatnak.
Az influencer marketing sikeréhez elengedhetetlen a kölcsönös előnyök megteremtése.
Például a Stanley partnerprogramjuk keretében 10% jutalékot kínál eladásonként a mikro-influenszereknek. Ez ösztönzi az influenszereket, hogy népszerűsítsék a Stanley termékeket, így növelve az eladások számát, illetve erősítve a márka ismertségét.
Hasonlóképpen jár el az AG1 is, aki eladásonként 20%-os jutalékot kínál affiliate partnereinek, ezzel motiválva a influenszereket termékeik népszerűsítésére.
Sőt az AG1 még egy lépéssel tovább ment: speciális ajánlatokat és céloldalakat készített a legjobb influenszerei számára. Például a The Tim Ferriss Show podcast látogatói Tim Ferriss személyre szabott üzenetével és fényképével találkozhatnak, ez tovább erősíti a bizalmat és a termék vonzerejét.
Bubble Skincare a TikTok hatalmas népszerűségét kihasználva olyan influenszerekkel lépett partnerségre, mint Hyram Yarbro (bőrápolási blogger), akinek több mint 6,1 millió követője van.
A Bubble Skincare olyan influenszerekkel működött együtt, akiknek a követői hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, mint a célközönségük. Ezáltal erős online közösséget tudtak kiépíteni, és jelentősen megnövelték márkájuk ismertségét.
Az Alo Yoga kiemelkedik az érdemi kapcsolatok kiépítésében is. A wellness-influenszerek szponzorálásán túl, jógaoktatókkal is felvették a kapcsolatot “Pro Programjukon” keresztül.
Ez a program több mint 4000 jógatanárt és szakembert foglal magába, akik rendszeresen posztolnak és ajánlják az Alo Yoga-t. Amikor a lehetséges ügyfelek látják, hogy megbízható jógaoktatók állnak a márka mögött, az jelentős bizalmat ébreszt bennük a termékek iránt.
A keresőoptimalizálás (SEO) egy kulcsfontosságú marketingstratégia, amely segíti a potenciális ügyfeleket abban, hogy könnyebben rátaláljanak vállalkozásodra. Ennek eredményeként weboldalad előkelőbb helyre kerülhet a keresési találatok között, ami növeli az organikus látogatottságot és csökkenti a fizetett hirdetésekre való ráutaltságot.
A Bearaby kiválóan demonstrálja, hogyan lendítheti fel az eladásokat egy hatékony SEO stratégia. A cég észrevette, hogy az ünnepek idején az eladások a hirdetési költségekkel együtt drasztikusan megugranak. Azonban egy erős SEO stratégia bevezetésével a Bearaby minimalizálni tudta a drága ünnepi hirdetésekre való támaszkodást, miközben kihasználta az organikus forgalom nyújtotta előnyöket is.
SEO stratégiájuk a vásárlói útvonal különböző szakaszait célozza meg: a “Bearaby” típusú kulcsszavakra fókuszálva megragadják a “tölcsér alján” lévő vásárlókat, de a közép és a felső forgalmat is megcélozzák más-más kulcsszavakkal. Ezek a cikkek már a keresési folyamat korai szakaszában vonzzák a potenciális vásárlókat.
A Bearaby blogbejegyzései releváns termékemlítéseket és beágyazott promóciókat tartalmaznak, amelyek arra ösztönzik az olvasókat, hogy további információkat szerezzenek a termékeikről. Ez a stratégia hatékonyan alakítja át a korai látogatókat vásárlókká, miközben termékportfóliójukra is felhívja a figyelmet.
A Casper kiemelkedő SEO teljesítményének titka abban rejlik, hogy olyan tartalmakat készít, amelyek választ adnak a matracok vásárlása során felmerülő gyakori kérdésekre. Blogjuk számos témát ölel fel, a tökéletes pihenés elérésétől a matracméretek összehasonlításán át a megfelelő matrac kiválasztásáig. Ennek köszönhetően a Casper nem csupán egy weboldalt üzemeltet, hanem megbízható forrássá vált a matracvásárlás terén, függetlenül a vásárlási fázistól.
Farmer’s Dog a SEO és a tartalommarketing erejét kihasználva tájékoztatja a kutyatulajdonosokat a friss kutyaeledel előnyeiről. Olyan blogbejegyzéseket gyártanak, amelyek tele vannak hasznos információkkal a kutyatulajdonosok számára, mint például “Miért hány sárgát a kutyám?” vagy “Hogyan tanítsam szobatisztaságra a kutyusomat?”. Ezekkel a keresőkifejezésekkel olyan gazdikat csábítanak oldalukra, akik tanácsokat keresnek különböző témákban. Mivel a blogjuk tele van értékes információkkal, megbízható forrássá válnak a leendő vásárlók szemében. Ráadásul az extra konverzió érdekében: az első próbavásárlásnál 50% kedvezményt is kínálnak!
A Dollar Shave Club is egy másik márka, amely mestere a keresőoptimalizálásnak.
Egyedi, humoros „Shameless Plug” bannerük minden cikkükben cselekvésre ösztönző (CTA) funkciót tölt be, emellett hatékonyan ösztönzi a látogatókat termékeik kipróbálására.
A természetes forgalom növeléséhez és a hirdetési költségek csökkentéséhez elengedhetetlen a keresőoptimalizálásra való összpontosítás.
Ha releváns kulcsszavakkal célzod meg a vásárlási folyamat különböző szakaszait, illetve hasznos tartalmakat kínálsz, márkádat megbízható forrásként pozícionálhatod. Ezzel nemcsak potenciális ügyfeleket vonzol majd a weboldaladra, hanem egy hűséges vásárlói bázist is kialakíthatsz.
Építs fel erős SEO stratégiát informális blogbejegyzésekkel, edukációs tartalmakkal és stratégiai CTA-kkal (cselekvésre ösztönző felhívásokkal).
Az online marketing világában okos lépés kvízeket alkalmazni marketing stratégiád részeként. Segítségükkel az újonnan érkező vásárlók könnyedén eligazodhatnak a termékek kínálatában, és megtalálhatják az igényeiknek legmegfelelőbb darabot. Így a vásárlási élmény személyre szabottabbá és hatékonyabbá válik.
Nézzünk meg néhány kiemelkedő példát arra, hogyan használják a legjobb márkák hatékonyan a kvízeket.
A Loop Earplugs honlapján a kvíz egy másodlagos cselekvésre ösztönző elemként található meg. A kvíz specifikus kérdéseket tesz fel a felhasználó helyzetéről és preferenciáiról, kitöltését követően pedig az adatok alapján, személyre szabott termékajánlást nyújt.
Ez a személyre szabott megközelítés nemcsak lerövidíti a vásárlási időt, de magabiztosságot adnak a felhasználóknak a vásárlási döntésük meghozatalában. A kvíz bevezetése 5,9%-os növekedést eredményezett az új felhasználók konverziójában.
Az AG1 popupokat alkalmaz a kvíz népszerűsítésére, ezzel felkeltve a látogatók figyelmét az oldal görgetése közben. Ez a célzott elhelyezés maximalizálja a kvíz láthatóságát, és a legoptimálisabb pillanatban ösztönzi a felhasználói interakciót.
A kvíz kitöltése után, a vásárlás valószínűségét növelve, személyre szabott termékajánlásokkal kedveskedik vásárlóinak.
A Bubble Skincare egyedi megközelítést alkalmaz a Skin School kvízével.
Ez a kvíz nem igényel e-mail feliratkozást, és nem erőlteti közvetlenül a Bubble Skincare termékeket. Ehelyett általános információkat és tippeket nyújt azokról az összetevőkről, amelyeket érdemes keresni, függetlenül a termék márkájától. Ez az oktatási fókusz egyrészt bizalmat épít, másrészt segít a felhasználóknak megalapozott döntéseket hozni.
A Bearaby szintén egy kvízt alkalmaz, annak érdekében, hogy segítsen vásárlóinak megtalálni a számukra tökéletes terméket. Célzott kérdések feltevésével a Bearaby biztosítja, hogy a felhasználók olyan ajánlásokat kapjanak, amelyek leginkább megfelelnek az igényeiknek, ezzel egyszerűsítve a vásárlási folyamatot.
Amíg más márkák a kvízt másodlagos hívószóként alkalmazzák, addig a Care/of márka központi elemként használja weboldaluk élményében.
Fő céljuk, hogy a látogatók kitöltsék a kvízüket, ami személyre szabott termékajánlásokat eredményez, így már az elejétől fogva növelik a vásárlók részvételét.
A Sephora is számos kvízt alkalmaz, amelyek legfőbb célja, hogy a vásárlók megtalálják a keresett termékeket.
Miután a vásárlók kitöltöltötték a tesztet, nem csupán termékajánlásokat kapnak, de más vásárlók értékeléseit is megtekinthetik. Ez a társadalmi bizonyíték kulcsfontosságú szerepet játszik a tudatos döntéshozatalban, emellett erősíti a bizalmat az ajánlott termékek iránt
A kvízek beépítése a marketingstratégiába nemcsak könnyíti vásárlás élményét az újonnan érkezők számára, de értékes adatokkal is szolgál, hogy a jövőben a személyre szabott kommunikációt magasabb szintre tud emelni.
Akár a Bubble Skincare oktatási megközelítését, akár a Care/of kvízre összpontosító stratégiáját követed, a kvízek hatékony eszközök a felhasználói elköteleződés és a konverziók jelentős növelésére.
Személyre szabott ajánlatokkal és bizalomépítéssel egy olyan vásárlási élményt teremthetsz, ami sokkal szórakoztatóbb és hatékonyabb.
Az e-mail marketing továbbra is egyike a leghatékonyabb stratégiáknak, míg az SMS marketing egyre nagyobb teret nyer magas elkötelezettségi rátájának köszönhetően.
A popupok kiváló eszközök e-mail és SMS listák építésre, azonban fontos, hogy olyan módon használd őket, ami nem zavarja a látogatók élményét.
Íme néhány tipp, hogyan használják hatékonyan a legjobb márkák a popupokat.
A Waterdrop egy csábító ajánlatot kínáló e-mail popupot alkalmaz, amellyel új előfizetőkre tesz szert.
Waterdrop weboldalára látogatókat egy dekoratív és vonzó popup fogadja, ami 15% kedvezményt kínál az első vásárlásra cserébe a hírlevélre való feliratkozásért.
Ha a látogatók feliratkozás nélkül zárják be a popupot, a képernyő bal alsó sarkában látható marad egy teaser, ami szem előtt tartja az ajánlatot arra az esetre, ha meggondolnák magukat.
A Stanley egy kétlépcsős popup stratégiát alkalmaz, amellyel az új látogatók e-mail címe mellett, a telefonszámukat is begyűjti.
Első lépésben a popup felkéri a felhasználókat, hogy adják meg e-mail címüket a rendszeres e-mail kommunikáció céljából. Amint ezt megtették, a popup átvált a második lépésre, ahol a felhasználóktól a telefon számukat kéri el. Ez a módszer biztosítja a magasabb adatgyűjtési arányt mindkét marketing csatorna számára.
A Caraway egy látványos, teljes képernyős popupot használ, amely ingyenes szállítást kínál minden új látogatónak. Az e-mail cím megadása mellett a látogatóktól a születési dátumukat is elkéri.
A második oldalon a telefonszámuk beírását kéri, ezzel biztosítva a teljeskörű adatgyűjtést a személyre szabott marketinghez.
A Bubble Skincare egy 10%-os kedvezményt kínál az új látogatóknak egy popupon keresztül, cserébe az e-mail címük megadásáért.
A második oldalon a telefonszámot is elkérik. Ez a többlépcsős megközelítés segít építeni az e-mail és SMS marketing listáikat, növelve ezzel elérésüket és az interakciós lehetőségeiket.
Az Athletic Brewing egy finomabb megközelítést alkalmaz egy oldalsávban megjelenő üzenet segítségével, ami $10 kedvezményt kínál az új vásárlóknak egy e-mail feliratkozásért cserébe. Ez a visszafogottabb módszer anélkül vonzza a látogatók figyelmét, hogy túlzottan zavarná felhasználói élményüket.
A SNOW® egyedi megközelítést alkalmaz, a szokásos 10%-os kedvezmény helyett egy rejtélyes ajándékot kínál az új feliratkozóknak. Ez az izgalmas ajánlat hatékonyabban csábítja a látogatókat, és a regisztrációs folyamat vonzerejét is fokozza.
A popupok erőteljes eszközök az e-mail és SMS listák építésére, azonban gondosan kell őket megtervezni, mivel könnyedén zavaró tényezővé válhat a felhasználók számára.
Vonzó ösztönzőkkel, többlépcsős stratégiák alkalmazásával és a popupok felhasználóbaráttá tételével hatékonyan növelheted SMS és e-mail marketing listáid.
Ha szeretnél elkezdeni popupokat használni a listák építéséhez, akkor nézd meg az alábbi sablonokat:
Az optimális marketingstratégia kiválasztása alapvető fontosságú a vállalati növekedés és a marketingcélok elérése szempontjából, ahogy az itt bemutatott példák is szemléltetik.
Ezek a tippek átfogó megközelítést kínálnak, kezdve a megfelelő célközönség azonosításától, egészen a felhasználóbarát popupokkal történő e-mail és SMS listák létrehozásáig, annak érdekében, hogy növeljük marketingkampányaid hatékonyságát.
Integráld ezeket az ötleteket saját marketingstratégiádba, és figyeld, hogyan növekszik márkád sikeressége!
Product updates: September Release 2024
© Copyright 2014 – 2024. OptiMonk. Minden jog fenntartva!