9 tipp, amivel könnyedén növelheted popupod konverziós rátáját

9 tipp, amivel könnyedén növelheted popupod konverziós rátáját

Itt a nyár, ami az e-kereskedők számára jellemzően néhány lassabb, kevésbé forgalmas hónapot jelent. Amennyiben nem szeretnéd, hogy visszaessen a bevételed, de a hirdetési költségkereted se szeretnéd növelni, akkor van egy jó megoldásunk: turbózd fel a popupod konverziós rátáját. 

Cikkünkben összegyűjtöttünk 9 tippet, melyekkel egyszerűen növelheted a popupod konverziós rátáját, így növelve a feliratkozóid és vásárlóid számát. Tapasztalataink szerint akár 40%-os konverziós ráta is elérhető a tippek alkalmazásával!

Nem is húzzuk tovább az időt, vágjunk bele!

1. Használj ajánló fület

Webshopok körében igen népszerű az üdvözlő popup, mely új látogatókat buzdít e-mail feliratkozásra egyből az oldalra érkezés után.

Mivel ezek a felhasználók még nem ismerik a weboldalunkat és a termékeinket, az ilyen popupok jellemzően alacsony (1-2% körüli) konverziós rátát eredményeznek. Legrosszabb esetben pedig nem csak a popupot zárják be a látogatók, hanem az oldalunkat is.

Ehelyett érdemes inkább egy kilépésre megjelenő popupot használni, kombinálva egy ajánló füllel a popup megjelenése előtt.

A kilépésre megjelenő popup biztosítja, hogy ne zavarjuk az új látogatókat böngészés közben. Az ajánló fül pedig lehetővé teszi, hogy egy nem idegesítő, visszafogott módon mutassuk meg az ajánlatunkat. Amennyiben felkelti az ajánlatunk a látogatók érdeklődését, rákattintva előhívhatják a popupot. 

Nézzünk egy példát! 

Íme egy ajánló fül, mely pár másodperccel az oldalra érkezés után jelenik meg:

Popup ajánló fül

És íme a popup, amely az ajánló fülre kattintásra (vagy kilépési szándékra) ugrik el:

2. Használj szezonális kampányokat és növeld a sürgősség érzetet

Az új vásárlóknak folyamatosan elérhető 10%-os kuponunkat könnyedén felturbózhatjuk egy apró trükkel: csak annyi a dolgunk, hogy szezonális ajánlattá változtatjuk. 

A legtöbb látogató már hozzászokott a hírlevél feliratkozásért járó kedvezményekhez és tudják, hogy egy általános, mindig elérhető ajánlatról van szó. 

Azonban ha szezonális akcióként prezentáljuk, egyedibbé tesszük az ajánlatot és csatolunk hozzá egy sürgősségérzetet is, hiszen van egy lejárati ideje a kampánynak. A sürgősség érzet növelése pedig az egyik leghatásosabb módszer a konverziós ráta növelésére! 

OptiMonk fiókodban rengeteg használatra kész szezonális sablon elérhető. Az alábbi példán egy hírlevél feliratkozó sablont láthatsz, ami tökéletes a nyári hónapokra:

3. Használj egyedi kuponkódokat

Ahogy az előbb említettük, a legtöbb vásárló már hozzászokott a 10%-os kedvezményhez. És pont így hozzászoktak ahhoz is, hogy egy generikus, fix kuponkódot kapnak feliratkozás után (pl. “10KUPON”).

Egy ilyen kuponkód nem motiválja őket arra, hogy még ma befejezzék a vásárlásukat, hiszen tudják, hogy még hónapok múlva is elérhető lesz a kuponkód.

Ha szeretnéd növelni a kuponod felhasználási arányát (és így a bevételeidet), cseréld le a fix kuponkódot egy egyedi, automatikusan generált kuponkódra, amiben random karakterek vannak és valódi lejárati határideje (pl. 3 nap). 

Kattints ide, ha érdekel, hogyan tudod beállítani az egyedi kuponkódot OptiMonk fiókodban. 

OptiMonk egyedi kuponkód beállítása

4. Állíts be kupon emlékeztető kampányokat

Az egyedi kuponkóddal már félúton vagyunk a magas konverziós rátáig. Azonban azt is érdemes szem előtt tartani, hogy sok látogató azért nem használja fel a kuponkódját, mert egyszerűen csak megfeledkezik róla. 

Ennek kiküszöbölésére beállíthatunk egy emlékeztető sticky bar kampányt. 

Kupon emlékeztető sticky bar

5. Használj automata kedvezménybeváltást

Ha szeretnéd még könnyebbé tenni látogatóid számára a kuponkód felhasználását, használj automata kedvezménybeváltást. 

Amennyiben Shopify webáruházad van, engedélyezheted az automata kedvezménybeváltást OptiMonk fiókodban, így a kuponkód automatikusan aktiválódik a látogatók számára a kosár oldalon. Az automata kedvezménybeváltásról itt találsz bővebb infót.

OptiMonk automata kedvezménybeváltás

A fentebb említett három kuponstratégia együttes használatával látványosan növelhetjük a kuponkódok felhasználási arányát!

6. A/B tesztelt az üzeneted

Mennyire ismered jól a vásárlóidat? Ha két ajánlat vagy üzenet közül kellene választanod, biztosan tudnál dönteni, hogy melyik fog jobban teljesíteni? 

Ha a válaszod nem, ne aggódj, sokan vagyunk így vele. Ez nem egy egyszerű feladat. De miért is kéne találgatnunk, ha van egy jobb megoldás? 

A/B tesztelj két popup verziót egymás ellen és kapj biztos választ a kérdésre. 

Az AVON is két változatot tesztelt a legmegfelelőbb üzenet és ajánlat megtalálásához és ennek köszönhetően 5%-kal sikerült növelniük a konverziós rátájukat. 

7. Használj többlépéses popupot

Amennyiben szeretnél több információt is gyűjteni a látogatóidtól a keresztneven és e-mail címen kívül, érdemes többlépéses popupot használnod. 

A többlépéses popup csökkenti a zajt, érthetőbbé teszi az ajánlatodat, és segít több információt begyűjteni anélkül, hogy egyből elijesztenéd a látogatóidat. 

Az Obvi webáruház például egy többlépéses popupot használt annak érdekében, hogy e-mail címet és telefonszámot is gyűjtsön a látogatóitól. 

A popup első oldalán 10% kedvezményt ajánlottak az e-mail címért cserébe:

Obvi többlépéses popup első oldal

Miután a látogatók megadták az e-mail címüket, megjelent a popup második oldala, ami extra 5% kedvezményt nyújtott a telefonszámukért cserébe.

Obvi többlépéses popup második oldal

A látogatók itt két lehetőség közül választhattak: megtartják a 10% kedvezményt és csak az e-mail címüket adják meg, vagy felváltanak 15%-os kedvezményre a telefonszámért cserébe. 

8. Dinamikus szövegcsere

Az üzenetek személyre szabása is egy jó módszer a konverziós rátánk növelésére. Egy kutatás szerint a fogyasztók 91%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkától, aki személyre szabott és releváns ajánlatot mutat neki.

A dinamikus szövegcsere (Dynamic Text Replacement) segítségével pedig igazán személyre szabhatjuk a kampányainkat egyedi szövegekkel vagy akár kosár adatokkal is. 

Például ha a visszatérő vásárlókat a nevükön szeretnéd szólítani, vagy a popupon megjeleníteni a kosarukban lévő termékek végösszegét, a dinamikus szövegcserével megoldható.

Akár azt is meg tudod jeleníteni dinamikusan, hogy az adott látogató melyik országból böngészik, mint az alábbi példán: 

Dinamikus szövegcsere popupon

Vagy a termék nevét, amit a látogató éppen megtekint: 

Dinamikus szövegcsere popupon

9. Mutass személyre szabott ajánlatot forgalmi forrás alapján

Ahogy már említettük, perszonalizációval növelhetjük a konverziós rátánkat és bevételünket is. Egy tanulmány szerint átlagosan 5-15%-kal növelhetjük bevételeinket, a marketingköltésünk hatékonyságát pedig akár 10-30%-kal is. 

Forgalmi forrás alapján is célozhatjuk a látogatókat egyedi popupokkal. Például mutathatunk egyedi kedvezményt Instagramról érkezőknek. Vagy mutathatunk egy emlékeztető üzenetet azoknak, akik egy akciót hirdető hírlevélből kattintottak át. 

Az alábbi példán a Czár ékszer webáruház a Facebookról érkező látogatóknak állított be személyre szabott üzenetet.

Összefoglalás

Reméljük, hogy hasznosnak találtad tippjeinket! A megosztott stratégiák követésével biztosan növelheted a popupjaid konverziós rátáját idén nyáron. 

Ha elakadtál valamelyik stratégia beállítása közben vagy segítségre lenne szükséged, lépj velünk kapcsolatba bátran. Sok sikert a kampányok turbózásához! 

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük