Akár új látogatóknak szóló kedvezményt kínálsz, akár lead generáló kampányt futtatsz, a célod végül is az, hogy megragadd a célközönséged figyelmét. Ennek egyik legjobb módja, hogyha különböző típusú popup kampányokat állítasz be a különféle marketing célok elérésére.
Ebben a cikkben megnézzük, hogy melyik az a 9 legjobban konvertáló popup kampány, amit Te is könnyedén beállíthatsz OptiMonk fiókodból!
Kezdjük rögtön egy PRO tippel:
Ne egyetlen popup beállításában gondolkodj! Érdemes úgy tekinteni mind a 9 bemutatott kampányra, mintha egy komplex rendszert alkotnának, ahol minden elem egyszerre és összehangoltan működik. A kampányaid így együttes erővel, több ponton is növelik a konverziós arányod és ezáltal a bevételeket.
Az olyan oldalakból, ahol egyetlen felugró ablak idegesíti a látogatókat: dunát lehetne rekeszteni. Valójában ezek a kezdetleges megoldások távol állnak a valódi konverzió optimalizálás tudományától. Ehelyett érdemes és jövedelmező több párhuzamos popup kampányt is futtatni egyszerre, a cikkben bemutatott szegmentált célokra szabva.
Sőt, az OptiMonk technológiájának köszönhetően egyszer és mindenkorra elfelejtheted az idegesítő felugró ablakokat. Az AI-vezérelt popup megjelenítéssel ugyanis biztosítjuk, hogy a látogatók csak a számukra releváns kampányokat lássák, a böngészési szokásaiknak és vásárlói viselkedésüknek megfelelően.
Ha minden bemutatott szegmenshez tartozik egy-egy konverzió-növelő kampányod, akkor már meg is tetted az első kilenc lépést a magasabb bevétel felé! Ha pedig találsz olyan területet, ahová még nem állítottál be semmilyen kampányt, akkor az viszont egy jelentős optimalizációs lehetőség és érdemes egy kis időt és odafigyelést szánni a kiaknázására!
Mi a popup?
A popupok nem meglepő módon a weboldaladon jelennek meg, elfoglalva a felhasználók képernyőjének egy részét, és másodlagos üzenetet közvetítenek. Ez a másodlagos üzenet lehet például egy kedvezményes ajánlat, egy exkluzív ajándék, vagy egy e-mail feliratkozási űrlap is.
Számos különböző popup trigger létezik, amelyek meghatározzák, mikor jelenjenek meg a a böngészők képernyőjén: felhasználói viselkedés, időzített késleltetés és görgetés-alapú triggerek, sok egyéb lehetőség mellett.
Mivel a popupok elhomályosítják a hátteret és a böngészés folytatásához előbb be kell zárni őket, nagyszerűek az üzenetek célbajuttatásához.
A webáruházak és más típusú weboldalak különböző célokra használhatják a popupokat, mint például:
- e-mail lista építésre,
- a kosárelhagyás csökkentésére,
- fontos üzenetek megjelenítésére, és
- felhasználói visszajelzések gyűjtésére.
9 konverzió-növelő popup kampány
Mindegyik popup példa segíthet megragadni a felhasználók figyelmét és végigvezetni őket az értékesítési csatornádon.
1. Üdvözlő popup
Az üdvözlő popup nagyszerű módja annak, hogy valamilyen hasznos extrával köszöntsd az új látogatókat és pozitív első benyomást kelthess.
Az alábbi példában egy webáruház üdvözlő popupot használt az új látogatók megszólítására, egy kedvezményes ajánlat promóciójával, amit országonként személyre szabott, hogy különlegesebbé tegye az ajánlatát.
Egy másik megközelítés: egy jó minőségű termékképpel ellátott üdvözlő popup, Magyarországról:
2. Szezonális popup
A szezonális popupok lehetővé teszik, hogy a weboldalad ajánlatait frissként és újként tálalhasd egész évben. Egy adott időszakhoz illeszkedő popup sokkal jobban konvertál, mint egy általános popup.
Amikor egy popup egy adott időszakot emel ki, sürgetettség érzést kelt, hiszen egy ilyen szezonális promóció nem tűnik örök életűnek.
3. Termékajánló popup
A megfelelő termékajánló popup jelentősen lerövidítheti a vásárlók útvonalát. Amikor a legkeresettebb vagy legnépszerűbb termékeidet promotálod, megkönnyíted a látogatóid számára, hogy megtalálják azokat a termékeket, amelyek valóban érdeklik őket.
Az alábbi popup több dolgot is kezel egyszerre: megerősíti a személyre szabott látogatói élményt, szezonális relevanciát hoz létre, és releváns termékeket is ajánl egyszerre.
A termékajánló popupokat is perszonalizálhatod bármely olyan ügyféladat felhasználásával, amelyekhez hozzáférsz, mint például a látogató vásárlási előzményei vagy azok a termékkategóriák, amelyek iránt érdeklődnek.
Termékajánlást kosárelhagyás csökkentő kampányban is érdemes beállítani:
4. Kedvezményes popup
A kedvezményes popupok az egyik legjobb módjai annak, hogy a felhasználókat arra ösztönözd, hogy most vásároljanak, ne később. Az online vásárlók hozzászoktak a kedvezményekhez, különösen, ha először vásárolnak egy márkától. Ezért nagyszerű stratégia a kedvezményes popupok perszonalizációja.
A Blendjet egy kis popup ablakban kínál személyre szabott kedvezményt a Facebookról érkező látogatóknak.
5. Kosárelhagyás csökkentő popup
A kosár elhagyása akkor történik, amikor a felhasználó egy terméket hozzáadott a kosarához és kilép webáruházadból, mielőtt befejezte volna a fizetési folyamatot.
Szinte minden webáruház magas kosár elhagyási aránnyal küzd, ami azt jelenti, hogy a kosárelhagyás csökkentő popupok nélkülözhetetlen részét képezik a weboldalad optimalizálásának.
Az alábbi korlátozott idejű kosárelhagyás csökkentő popup egy második esélyt is ad az Obvi vásárlóinak, hogy a távozásuk előtt még befejezzék a függőben lévő vásárlást. Ez egy nagyszerű példa arra, hogy egy jól időzített üzenettel hogyan menthetők meg az elveszett konverziók.
Bár a visszaszámláló rendkívül erős sürgető hatást kölcsönöz a kampánynak, de ha számodra ez kevésbé szimpatikus, nincs miért aggódni. Jó design mellett az egyszerűbb megoldások is remekül konvertálnak, mint például az alábbi popup, amely a kosár elhagyása előtt jelenik meg:
Máris megállítanád a kosárelhagyást és beállítanád ezt a kampányt?
Egy kattintással elkezdheted ezekkel a sablonokkal:
6. Visszatérő látogatókat célzó popup
A legtöbb ügyfél nem fog vásárolni az első alkalommal, amikor meglátogat egy weboldalt, mivel még valószínű hogy az egyéb opciókat és versenytársakat vizsgálják a vásárlási döntés előtt. A visszatérő látogatókat megszólító popup segíthet a felhasználóknak visszatérni oda, ahol az előző látogatás során abbahagyták a böngészést.
Több különböző irányba is elindulhatsz ezekkel a popupokkal: kínálhatsz visszatérő látogatóknak szóló kedvezményt, mint a lenti popup példában, bemutathatod új termékeidet, vagy megmutathatod a felhasználóknak az általuk korábban megtekintett termékeket.
7. Ingyenes szállítás popup
Az ingyenes szállítás az egyik legmeggyőzőbb ösztönző, amit a látogatóidnak kínálhatsz. Az ingyenes szállításra szóló ajánlatod népszerűsítése egy popup segítségével biztosítja, hogy mindenki, aki vásárol az oldaladon, tudjon róla.
Az alábbi példa egyszerű ingyenes szállítási ajánlatot kombinál egy rövid leírással és vásárlói véleménnyel.
Ez a sticky bar pedig gondoskodik róla, hogy minden vásárló tisztában legyen az ingyenes szállítás küszöbértékével.
8. Szerencsekerék popup
A szerencsekerék popupok szórakoztató, vonzó eszközei látogatóid ösztönzésének, hogy feliratkozzanak az e-mail listádra. Amikor lehetőségük van játszani egy nyereményért, ahelyett, hogy egyszerűen kedvezményt kapnának, valószínűbb, hogy megadják az e-mail címüket is.
Az alábbi példa éppen egy ilyen popupot ábrázol:
Beállítanád most rögtön a szerencsekereket?
Egy klikk és máris nekiláthatsz ezekkel a sablonokkal:
9. Lead mágnes popup
A lead generáló popupok segítenek növelni az e-mail listád méretét, hogy hosszú távú kapcsolatot építhess ki a weboldal látogatóival. Az alábbi lead generáló popup egyszerű, de hatékony. Egy ingyenes e-könyvért cserében elkéri a látogatók e-mail címét, ami jó üzlet minden fél számára, és lehetővé teszi a tartósabb, maradandóbb vásárlói élmény kialakítását.
Összefoglalva
Nincs igazán olyan egyéb promóciós eszköz, ami ugyanilyen könnyen növelheti a konverziós arányokat, mint egy jól beállított popup kampány! Egyedülálló, meggyőző vásárlói élményt hozhatsz létre velük a felhasználóid számára. A fenti magas teljesítményű popup kampány példák mindegyike inspirációként szolgálhat a saját weboldaladhoz, hiszen mindegyiket könnyedén beállíthatod saját OptiMonk fiókodban!
Az OptiMonk több mint 300 popup sablonjának segítségével gyakorlatilag azonnal létrehozhatod a saját kampányaidat.
És mivel az OptiMonk ingyenesen kipróbálható, nincs ok arra, hogy ne kezdj el jól konvertáló popup kampányokat létrehozni – akár már ma!