Az e-mail marketing 2023-ban is jövedelmező maradt a sikeres webáruházak életében.
A hírleveleknek idén is kijár a “kiemelt marketing csatorna” cím, hiszen az e-mail marketing ügyféllistát épít és teljes kontrollt ad a kezünkbe. Azaz márkánk és célközönségünk közt a kommunikáció minősége, hatékonysága és intenzitása már csak rajtunk múlik.
Egy biztos: ahhoz, hogy egy hatékony e-mail marketing stratégiával piacot tudjunk robbantani, egy potenciálsan nagy e-mail listára lesz szükségünk.
Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy hogyan bírjuk rá látogatóinkat az e-mail feliratkozásra, olyan lead generáló tölcsérek segítségével, amelyek 2023-ban is működnek!
Lássunk is hozzá!
Mi a "lead generálás"?
Egy lead generáló kampány célja az ügyfélszerzés: a potenciális ügyfelek meggyőzése a feliratkozásról egy SMS vagy e-mail marketing listára.
Amikor a weboldalad látogatói beleegyeznek, hogy marketing üzeneteket kaphatnak márkádtól, elkezdheted velük a személyesebb, minőségi beszélgetést.
A “lead-gen formok”, avagy ügyfélszerző űrlapok (ahol az emberek megadják elérhetőségüket) a leggyakoribb online lead generáló eszközök.
Ezeket sem lehet viszont ész nélkül használni, főleg ha minőségi lead-eket szeretnénk találni reggelente az adatbázisunkban!
Miért fontos az ügyfélszerzési stratégia?
Az e-mail marketing fontos része az értékesítési tölcsérnek, segít az új ügyfelek fizető ügyfelekké alakításában.
Íme a négy legfontosabb előny, amiért érdemes belevágni a lead generálásba:
- A lead generálás folyamata nagyszerű módja annak, hogy többet megtudjunk célközönségünkről. Új ügyfelek szerzésén túl értékes információkat is kérhetsz, például, hogy milyen termékek iránt érdeklődnek vagy miért vásárolnak nálad.
- Egy jó ügyfélszerzési stratégia segít növelni márkád láthatóságát és hitelességét. B2B lead generáló kampányok például ezt az eredményt hozhatják, ha az új ügyfeleink magas minőségű tartalmakkal találkoznak hírleveleinkben.
- A lead generáló kampányok érdeklődést kelthetnek a minőségi célközönséged soraiban is. Nagyszerű módja annak, hogy előbbre mozdítsd azokat, akik érdeklődnek márkád iránt (de még nem készek vásárolni) az értékesítési tölcsérben.
- Végül, ha sikerül megtalálnod a helyes ügyfélszerzési stratégiát, több bevételt hozhatsz a vállalkozásod számára. Minél gyorsabban és konzisztensebben szerzel ügyfeleket, annál nagyobb részed foglalod el a célpiacon.
Mi a legjobb módja az ügyfélszerzésének?
Az ügyfélszerzés számos online marketing felületet kiaknázhat, beleértve:
- Blogbejegyzéseket
- Social media marketinget
- Online események (webináriumok, nyereményjátékok) rendezését
Bármely ügyfélszerzési stratégiát is választod, bizonyosodj meg róla, hogy kihasználod a perszonalizáció erejét is.
A marketingszakemberek 60%-a szerint a személyre szabott (perszonalizált) látogatói élmény kulcsfontosságú mind az ügyfélszerzésében, mind az ügyfélminőség javításában.
Ha az ügyfeleket egyénileg, a számukra releváns tartalommal célozzuk meg, sokkal valószínűbb, hogy kitöltenek egy ügyfélszerző űrlapot.
Ha magas minőségű ügyfeleket szeretnél szerezni, a tartalomnak és az üzeneteknek mindig a felhasználók érdeklődési köréhez és viselkedéséhez kell igazodniuk.
Bonyolultan hangzik? Szerencsére nem az!
8 bevált lead generáló módszer
Íme nyolc magas konverziós arányú lead generáló kampány, amelyet percek alatt elindíthatsz a weboldaladon:
1. Alakítsd blog olvasóid ügyfelekké – letölthető bónusz tartalmakkal
Ha van egy stabil forgalmú blogod, könnyedén vonzhatsz magas minőségű ügyfeleket, ha letölthető bónusz tartalmakat kínálsz.
A letölthető anyagok promotálása az egyik legjobb lead generáló eszköz, különösen, ha a blogbejegyzés témájához kapcsolódnak a konverziós blokkok.
Mivel a látogatód érdeklődik a téma iránt, ezért egy mélyebb betekintés, például egy kézikönyv vagy specifikus tartalom nagyszerű ösztönző lehet a feliratkozásra.
Ez az egyik legjobb B2B lead generáló módszer is, hiszen segít felépíteni márkád megbízhatóságát, miközben minőségi feliratkozó listát építesz.
Így néz ki egy olyan lead generáló kampány, amely 54 popup példához enged hozzáférést:
Két jól konvertáló lead szerző módszer létezik, ha a lead mágneseket blogcikkekben szeretnénk népszerűsíteni: beágyazhatsz egy feliratkozási formot a bejegyzésedbe…
…vagy megjelenítheted azt egy popup ablakban:
2. Készíts kvízt és segíts a vásárlóknak megtalálni a megfelelő termékeket
Az emberek imádnak kvízeket kitölteni. Ezt előnyödre fordíthatod, ha lehetőséget kínálsz a potenciális ügyfeleidnek egy kvíz kitöltésére, vagy arra, hogy valamit tudassanak magukról, ami számodra értékes lehet. Ezek a kampányok nagy potenciállal rendelkeznek, mert élvezetesek a látogatók számára.
Az online kvíz egy lehetőség neked is, hogy jobban megismerd új ügyfeleidet. Az adott válaszok alapján ráadásul segíthetsz nekik megtalálni a megfelelő termékeket az egyedi problémáikra.
A Warby Parker online vállalkozását egy innovatív kvízre alapította, amely fontos termék tulajdonságokról kérdez a szemüvegekkel kapcsolatban, majd kereteket ajánl, amelyek alkalmasak az egyes érdeklődők számára.
Érdemes össze kombinálnod a kvízeket egy kedvezménnyel. Bármilyen kvízt felépíthetsz több lépcsős OptiMonk popup kampányokkal és könnyedén adhatsz a kitöltésekért cserében kedvezményes kuponkódot, vagy más ajándékot:
3. Rendezz online vagy offline eseményeket
Az események (mind online, mind offline) remek módjai a márkaismertség növelésnek és a minőségi ügyfelekből álló lista építésnek.
Az olyan események, mint a webináriumok, lehetővé teszik a sales csapat számára, hogy elérjék az ideális ügyfeleket, ami egyúttal szuper-releváns networking közösségeket is épít. Ez egy bevált marketing taktika és nem véletlenül!
Azonban vannak olyan lazább offline lead generáló taktikák is, amelyek új ügyfeleket hozhatnak az üzletbe. Például gyűjthetsz lead-eket személyes regisztrációval, vagy szervezhetsz előadást, networking eseményt. Ha ez a témakör érdekel, akkor az “outbound marketing” területén is érdemes nézelődnöd!
4. Népszerűsíts e-book ajándékokat
Az e-bookok szintén remek lead generáló eszközök. Lehetőséget kínálhatsz a weboldalad látogatóinak, hogy letöltsenek egy hasznos és nagyszerű tartalmat, cserében a feliratkozásért a hírlevél listádra.
Az a legjobb, ha az e-bookod részletes információkat tartalmaz egy olyan témáról, amely iránt a célcsoportod különösen érdeklődik.
Például, ha egészség- vagy étrend-kiegészítőkre specializálódott webáruházat üzemeltetsz, kínálhatsz olyan e-bookot, amely tippeket ad egy egészségesebb életmód kialakításához.
Itt van néhány OptiMonk sablon, amelyet pár kattintással beállíthatsz a saját lead generáló kampányaidhoz:
5. Indíts teaser kampányokat a szezonális kampányok előtt
A szezonális kampányok nem csak az értékesítés növelésének esélyét kínálják, hanem nagyszerű lehetőséget jelentenek a lead generáláshoz is. Promótálhatod a közelgő szezonális akciód egy lead-gen kampány részeként.
A szezonális akciók korai vagy akár exkluzív promociója magas teljesítményű lead mágnes lehet, amely számos minőségi ügyfelet hozhat.
Jó ötlet ezeket a lead generáló kampányokat a kezdőlapodon és a landing oldalon is népszerűsíteni, hogy minél nagyobb láthatóságuk legyen.
6. Kínálj ingyenes mintákat/próbaidőszakot
Könnyedén bemutathatod az új termékeidet és tempósan növelheted az e-mail listád, ha ingyenes mintákat kínálsz az új ügyfeleknek, amikor feliratkoznak.
Ez nagyszerű módja az organikus ügyfélszerzésnek, mert a látogatók mindig izgatottan csapnak le az ingyenes dolgokra!
És ha az új ügyfeleid igazán szerették az általad küldött ingyenes mintákat, akkor visszatérhetnek újra vásárolni! Ez a stratégia nagyszerű példa arra, amikor a lead generálás mind a vásárlók, mind az üzletek számára win-win helyzetet teremt.
Ennek a kampánytípusnak is van egy változata, ami remek B2B lead-szerző taktikaként működik: a SaaS területen alkalmazott ingyenes próbaidőszak.
Az ingyenes próbaidőszakok lehetővé teszik, hogy érdeklődőink megismerjék szoftverünket és értsék, mennyi értéket kaphatnak tőle. Ha a célközönségünk tagjai látják, hogy a szoftverünk valóban megfelel az igényeiknek, nagyobb valószínűséggel válnak fizető ügyfelekké is.
7. Indíts nyereményjátékot
A nyereményjátékok valódi izgalmat hoznak az üzletedbe, miközben segítenek ügyfeleket szerezni.
Az elmúlt néhány évben ez a technika robbanásszerűen terjedt. Rengeteg márka indít nyereményjátékokat social media influencerekkel közösen, egy egyszerű ok miatt: működnek. Ez a lead generáló ötlet remekül illik azokhoz a cégekhez, amelyek minősített ügyfelekké akarják konvertálni a felhasználók által generált (UGC) tartalmakat.
A honlapodon és a landing oldalakon is futtathatsz lead generáló popup kampányokat, hogy még több ügyfelet gyűjthess!
8. Szerezz e-mail címeket és telefonszámokat is Trójai Falóval
Ha szeretnéd megszerezni az új érdeklődők telefonszámát is, de még nem ismered az OptiMonk Trójai Faló módszerét, akkor itt az idő, hogy ezt a haladó taktikát is fontolóra vedd!
A Trójai Faló egy többlépcsős popup kampány, amelynél:
1. Az első lépésben kedvezményt adsz (pl 10%-ot) az e-mail címért cserében
2. A második lépésben megkérdezed látogatód, hogy szeretné-e 20%-ra frissíteni a kedvezményt
3. Ha az érdeklődő “Igen” -re kattint, akkor elkéred a telefonszámot is, kiemelve, hogy a kuponkódot SMS-ben fogod elküldeni
4. E-mail és SMS szoftvered automatikusan elküldi a kuponkódot
Milyen eredményre számíthatsz a Trójai Falótól?
Általánosságban elmondható, hogy egy jól beállított Trójai Faló kitöltése közben a felhasználók 90%-a él a kuponfrissítéssel és így a telefonszámát is megadja.
Máris nekiláthatsz saját Trójai Falovad építésének ezekkel a sablonokkal:
Összefoglalva
Reméljük, hogy a 8 nagyszerű lead generáló stratégiánk közül tanultál tudtál egy-két trükköt! A minősített lead-ek beérkezése segíthet megújítani az ügyfélköröd és biztosítani, hogy folyamatosan növekedj. Ez az digitális marketing és értékesítési folyamat alapvető része.
Ha szeretnéd megvalósítani bármelyik bemutatott lead generáló ötletet, az OptiMonk segítségével pillanatok alatt elindíthatod őket!
És mivel az OptiMonk ingyenesen kipróbálható, nincs ok arra, hogy ne kezdj el nyerő ügyfélszerzési kampányokat létrehozni már ma!