A popupok – ha helyesen használjuk őket – nagyon hatékony eszközök lehetnek webshopunk bevételeinek növeléséhez. Egy jó popup személyre szabottan szólítja meg a látogatókat.
Popupokkal márkánk hitelességét is erősíthetjük, hiszen a jól beállított üzenetek segítségével a látogatóink úgy érzik majd, hogy valóban megértjük őket, és törődünk velük! Így jobban kihasználhatjuk weboldalunk forgalmát és tovább erősíthetjük a vállalkozásunkat.
De mi is az a popup, és miért érdemes használni a webshopodban? Lássuk!
Miért használj popupokat a webshopodban?
A popup egy, az online marketingben használt üzenettípus, mely a látogató viselkedése alapján jelenik meg az oldalon. Például akkor, ha egy a látogató egy adott oldalra kattint, de megjelenhet akár kilépési szándékra, vagy látogatói (in)aktivitás alapján is.
Több hasonló üzenet típus is létezik, melyeket összefoglaló nevén popupoknak nevezünk. Lehet, hogy találkoztál már a full screen, a sidemessage vagy a sticky bar névre hallgató üzenetekkel. Az üzenetek hatékonysága azonban nem a formájuktól függ, sokkal inkább attól, hogyan használjuk őket.
Az igazság az, hogy a popupoknak meglehetősen rossz híre van. Mindannyian találkoztunk már azokkal az idegesítő üzenetekkel, melyek az első pillanatban felugranak, ráadásul valami általános szöveggel, mely cseppet sincs személyre szabva. Ezek az üzenetek semmire nem jók, csak elijesztik a látogatókat.
Egy jól elhelyezett és hasznos popup azonban értékes üzenetet adhat át a látogatóidnak. Ezzel nem csak a bevételnövelésben segíthet, hanem akár a kosárelhagyási ráta csökkentésében vagy a hírlevél feliratkozók gyűjtésében is.
Ne feledd: egy jó popup számodra, és a látogatóid számára egyaránt előnyös. Hogyan csinálják ezt a profik? Nézzük meg együtt! 🙂
Hogyan használd jól a popupokat?
Bizony létezik a popupok alkalmazásának jó és rossz módja is. Fontos tudni, hogy mit tegyünk, és mi az, amit inkább kerüljünk el – így valóban kihozhatjuk a maximumot az üzeneteinkből.
Tedd:
Megfelelő időzítés
Egy jól időzített popup, mely a vásárlói viselkedés előrejelzésén alapul, igazi aduász lehet a tarsolyodban.
A márkádhoz, weboldaladhoz illő popupok
Kevés elkeserítőbb dolog van annál, amikor egy popup a márkához nem illő stílussal tűnik ki az oldalból. Használj a márkádhoz, weboldaladhoz illő képeket, stílust és színeket!
Ügyfélközpontú üzenetek
Légy empatikus, és megértő. Fontos felismerni, milyen kihívásokkal néznek szembe a látogatóid, és ez alapján kommunikálni velük. Így partnerként fognak tekinteni rád, aki valóban segít a vásárlásban, nem egy eladóként, aki mindenáron rajtuk szeretne meggazdagodni. Hidd el, sokat jelent majd a látogatóidnak!
Képek, képek, képek
Ismered a mondást, hogy egy kép többet mond ezer szónál? Ez az internet világában még inkább így van. Kutatások szerint kevesebb mint 6 másodperc áll rendelkezésünkre, hogy felkeltsük a látogatók érdeklődését. Ebben pedig sokat segíthetnek a képek, hiszen érzéseket keltenek és villámgyorsan adják át az üzenetünket.
Ne tedd:
Érkezéskor azonnal felugró popupok
Természetesen mindig vannak kivételek, de az oldalra érkezéskor azonnal felugró popupok általában kétségbeesett benyomást keltenek. Arról is nem is beszélve, hogy gyakran zavaróak és irritálóak azon új látogatók számára, akik még csak most ismerkednek az oldaladdal és a termékeiddel. Ne irányítsd tovább őket rögtön, hagyd, hogy előbb kicsit körülnézzenek!
Irreleváns popupok
Ha érkezik az oldaladra egy látogató, aki többet szeretne megtudni a termékeidről, ne egy sales üzenettel fordulj hozzá! Ilyenkor ajánlj inkább további hasznos információkat hírlevél-feliratkozásért cserébe, vagy jeleníts meg egy kvízt, mely segít megtalálni a látogatóidnak a számukra megfelelő termékeket. Így nem csak a bizalmukat nyerheted el, hanem a márkahűséget is építheted.
Több popup egy oldalon belül
Ha több popup is megjelenik egy oldalon vagy egy böngészés során, az könnyen tolakodóvá válhat a látogatók szemében, és inkább elriasztja őket a vásárlástól. Fontos, hogy a minimumra törekedve jelenítsük meg az üzeneteket, és abból is csak azokat, melyek leginkább relevánsak a látogatók számára! Így hatékonyan eljuttathatjuk az üzenetünket hozzájuk, miközben mégis tiszteletben tartjuk az idejüket.
De mely popupok azok, melyek segítségével valódi bevételre válthatod weboldalad forgalmát?
Íme 7 nagyszerű és hatékony popup, ami tökéletes erre a célra.
7 hatékony popup, melyek segítségével növelheted webshopod bevételét
1. Ajánlj kedvezményeket a hírlevél feliratkozásért cserébe
A hírlevél az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, mellyel a látogatók számára hasznos és releváns információkat küldhetsz. Így könnyen emlékeztetheted őket arra, hogy ott vagy, amikor szükségük van rád. Ráadásul a hírlevelekben elhelyezett linkek segítségével könnyen arra ösztönözheted a látogatókat, hogy visszatérjenek az oldaladra.
Egy megfelelően elhelyezett és időzített, esztétikus popup remek módja annak, hogy a látogatókat hírlevél feliratkozásra bátorítsuk. Főleg, ha az email címükért cserébe olyan kedvezményeket ajánlunk, melyeket beválthatnak az első vásárlás során
A feliratkozásért cserébe a kedvezményeken túl például ingyenes e-könyveket is ajánlhatunk. Sok látogató azért érkezik az oldalunkra, mert több információt szeretne megtudni, mielőtt elköteleződne – erre pedig mi lehetne jobb egy e-könyvnél?
Az e-könyvek hatékonysága abban áll, hogy egyszerre erősítik a márka iránti elköteleződést és a márkád hitelességét. És hát, ki ne szeretné az ingyen elérhető, hasznos dolgokat?
Ha csökkenteni szeretnénk az oldalelhagyási rátát, illetve a visszapattanási arányt, akkor a kilépési szándékra megjelenő popupok segíthetnek elérni azokat a látogatókat, akik még nem iratkoztak fel a hírlevelünkre. Az időzítés itt is kulcsfontosságú: érdemes ebben az esetben is legalább 10 másodpercet várni, mielőtt megjelenítenénk az üzenetet.
Az úgynevezett „teaser” üzenetek megjelenítése is jó módja annak, hogy felkeltsük a látogatók érdeklődését, és feliratkoztassuk őket a hírlevél listánkra. Akár a popup megjelenítése előtt, akár azután használjuk a teasert, könnyen növelhetjük a látogatói aktivitást.
2. Készíts szezonális ajánlatokat
A szezonális ajánlatok nagy népszerűségnek örvendenek, hiszen egy ilyen ajánlattal elérhetjük a korábbi vásárlóinkat, ám egyúttal új érdeklődőket is szerezhetünk.
Sok eladó azt tapasztalja, hogy az eladások jelentősen megnövekednek az év végi ünnepi időszakban, és hogy ezen időszak értékesítése jelentős hányadát teszi ki az éves bevételnek. Ezt bizony érdemes kihasználni.
A szezonális ajánlatok építkezhetnek az egyéb ajánlatainkra, például az új vásárlóknak szóló kedvezményekre, az ingyenesen letölthető anyagokra, vagy az exkluzív tagsági listánkra.
Ezek a megoldások mind hozzájárulhatnak a bevételeink növeléséhez. Fontos azonban, hogy ne ugyan azt a popupot használjuk minden látogató számára, és mindenképpen kerüljük az általános, főoldalon megjelenő üzeneteket.
Egy hatékony, szezonális ajánlatot bemutató popup minden visszatérő látogatónak megjelenik egy kb. 10 másodperces időzítő után, vagy kilépési szándékra. Ha ennél korábban jelenik meg az üzenet, akkor az elijesztheti a látogatókat, és növelheti a visszafordulási arányt.
3. Emeld ki az ingyenes szállítást, és növeld az átlagos rendelési értéket
Az emberek bizony egyre inkább az interneten vásárolnak: 2019-ben 861 milliárd dollár értékben vásároltak online az emberek az USA-ban, és ez mindössze egyetlen ország! Az online vásárlás pedig szállítási díjakkal jár, és ezt a vásárlók is tudják. Így egyre nagyobb hangsúly van a szállítási költségeken mind az eladók, mind a vevők oldalán.
Mára már bevett gyakorlat, hogy bizonyos értékhatárt meghaladó vásárlás esetén az eladó átvállalja a szállítási díjat. Ha ezt már az értékhatár elérése előtt kommunikáljuk, akkor a látogatókat a kosárérték növelésére ösztönözzük, és így növelhetjük a bevételeinket. Hogyan hívhatjuk fel erre a látogatók figyelmét? Például egy sticky bar segítségével.
A fix üzenetsávként működő sticky bart azon látogatók számára érdemes megjeleníteni, akik már érdeklődést mutattak a termékeink iránt, és beletettek valamit a kosarukba, így segíthetjük őket a végső döntés meghozatalában. A vevő boldog és elégedett, mert megspórolja a szállítási költséget, mi pedig növelhetjük az áruházunk átlagos kosárértékét. Így mindenki nyer.
4. Emeld ki a legnépszerűbb termékeket az oldalt elhagyó látogatók számára
A kereskedelem világa napról napra változik, a vállalkozók pedig ehhez igazodva folyamatosan igyekeznek javítani, fejleszteni termékeiket és szolgáltatásaikat, vagy újabbakkal bővíteni portfóliójukat.
A popupok remekül illenek a legnépszerűbb termékeket és szolgáltatásokat bemutató kampányokba. Segítenek a márkahűség megszilárdításában, illetve nagyobb láthatóságot eredményeznek.
Ha a termékoldalon tartózkodó látogatók számára megjelenítjük a legnépszerűbb termékeket kilépési szándékra, akkor megtarthatjuk az érdeklődésüket. Lehetséges, hogy ettől függetlenül máshol is körülnéznek majd, de ezzel bátoríthatjuk őket a visszatérésre és a tényleges vásárlásra – hiszen nálunk már megtalálták a termékeket, amikre szükségük lehet.
5. Csökkentsd a kosárelhagyást korlátozott ideig élő kedvezményekkel
Kosárelhagyásnak nevezzük azt, amikor a látogató már termékeket helyezett a kosarába, majd mégis vásárlás nélkül hagyja el az oldalt. Ez az egyik legnagyobb kihívás az e-kereskedők számára.
Azok a látogatók, akik már tettek terméket a kosarukba, egy erős elköteleződést mutatnak a vásárlás iránt. Így már csak annyi a dolgunk, hogy támogassuk őket abban, hogy végül a vásárlás befejezése mellett döntsenek! Ebben az esetben kilépési szándékra érdemes megjeleníteni egy korlátozott ideig elérhető kedvezményt vagy ingyenes szállítást ajánló popupot, mellyel meggyőzhetjük a kosárelhagyókat az azonnali vásárlásról.
6. Emlékeztesd a visszatérő látogatókat, hol tartottak legutóbb
A mai rohanó világban a látogatóink nagyon elfoglaltak. Ráadásul minden nap temérdek információ zúdul rájuk, melyet lehetetlen lenne mind fejben tartani. Ezért a mi feladatunk, hogy emlékeztessük őket, hol tartottak a legutóbbi böngészés alkalmával, ezzel is megerősítve a vásárlási szándékukat.
Ebben is segítségünkre lehetnek a popupok, hiszen egy dinamikus termékajánló segítségével egyszerűen megmutathatjuk, milyen termékeket nézett meg a látogató a korábbi látogatás alkalmával. Képzeljük el ezt úgy, mint egy könyvjelzőt egy nagyon hosszú könyvben! Ugye, milyen rossz lenne elölről kezdeni? Nem is beszélve arról, hogy ezzel személyre szabjuk a vásárlási élményt a látogató számára.
7. Ajánlj kedvezményeket a vásárlás után a visszajelzésért cserébe
Senki nem ismeri jobban az általunk nyújtott ügyfélélményt, mint maguk a vásárlóink. A folyamatos fejlődéshez pedig elengedhetetlen, hogy időről időre visszajelzést kérjünk tőlük.
A popupok alkalmasak a vásárlók véleményének begyűjtésére is, hiszen egyszerűen megjeleníthetünk rajtuk például egy rövid kérdőívet. Fontos azonban, hogy ne csak a sikerrel végződő látogatókat vegyük figyelembe. Például, ha egy látogató nem vásárol semmit, akkor egy egyszerű kérdéssel felmérhetjük, mi ennek az oka, és ez alapján tovább javíthatjuk a vásárlási élményt.
Ne feledd, a pozitív és a negatív visszajelzés egyaránt hasznos! Tudnunk kell azt is, hogy mit csinálunk jól, és azt is, hogy melyek azok a területek, ahol még fejlődni tudunk
És még valami...
A Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció egy olyan módszertan, mely segítségével létrehozhatjuk a tökéletes, személyre szabott vásárlói élményt. Ez a kulcsa annak, hogy a gyorsan változó e-kereskedelmi világban is stabil és hűséges vásárlói bázist építhessünk fel. Az ehhez vezető út hosszú, de ne aggódj, nem kell mindent a nulláról kezdened!
Az OptiMonknál rengeteg popup sablont találsz, melyek segítségével gyorsan és könnyen létrehozhatod a kampányaidat, így újra azzal foglalkozhatsz majd, ami a legfontosabb: hogy segítsd a látogatóidat, és hogy tovább növeld a bevételeidet!
Szeretnél többet megtudni arról, hogyan segítheti az OptiMonk a weboldaladat? Próbáld ki 14 napig ingyen, regisztrálj még ma!
One thought on “7 nagyszerű popup, melyre minden webshopnak szüksége van”