7 gyors érdeklődő szerző módszer

7 gyors érdeklődő szerző módszer
7 gyors érdeklődő szerző módszer

Az online vállalkozásunk sikeres működéséhez elengedhetetlen, hogy a meglévő ügyfeleink mellett minél több érdeklődőt is szerezzünk, akik később az új ügyfeleink lehetnek. Ezek a személyek jellemzően már most is érdeklődnek az üzletünk iránt, de még jelenleg nem állnak készen a vásárlásra – de belőlük lehetnek a jövőbeli potenciális vevőink! Viszont ahhoz, hogy egyáltalán legyen esélyünk feléjük kommunikálni, meg kell szereznünk az elérhetőségüket (név, email cím, stb.). Hogyan tudjuk a látogatóink minél nagyobb részének megszerezni az elérhetőségét? Ehhez ad 7 egyszerű tanácsot a cikkünk!

1. Valamit valamiért

A leggyorsabban akkor érhetünk el eredményt, ha azonnal nyújtunk is valamit az adatokért cserébe. Nem kell semmi extrára vagy drágára gondolni, de értéket kell képviselnie látogatóink szemében.

7 gyors érdeklődő szerző módszer

Például, ha blogunk vagy információs portálunk van, ajánljunk fel olvasóinknak egy, a szakterületünkkel kapcsolatos ingyenes tanulmányt. Ha webáruházat üzemeltettünk,  kínáljunk egy kedvezménykupont az e-mail címükért cserébe. Mikor látogatóink hajlandóak megadni személyes adataikat, ez egyben jelzés is, hogy legalább már minimálisan érdeklődnek az általunk kínált tartalom és/vagy termékek iránt. Ezért az így szerzett elérhetőségek sokkal értékesebbek.

2. Optimalizáljuk landoló oldalunkat

Mikor érdeklődők szerzésre egy külön landoló oldalt hozzunk létre, ügyeljünk rá, hogy ugyanolyan hangsúlyt kapjon a csali, mint ahogy a többi termékünk.

Ne csak annyit mondjunk: „Kérsz egyet? Ingyen van!.” Szánjunk rá időt, hogy elmagyarázzuk, hogyan hasznosíthatja a látogató a csalinkat. Tudatosítsuk bennük, milyen sokat is ér az nekik. Például hangsúlyozzuk tanulmányunk eredeti árát, vagy hogy mennyi pénzt takaríthatnak meg a a kupon használatával.

7 gyors érdeklődő szerző módszer

Minél vonzóbbnak állítjuk be a csalit, annál nagyobb az esélye, hogy a látogatókból leadek lesznek.

3. Korlátozzuk a hozzáférést bizonyos tartalmakhoz

A fentiekhez hasonlóan sikeres érdeklődő szerző módszer lehet, ha oldalunkon korlátozzuk a látogatók hozzáférését bizonyos tartalmakhoz (példánkban egy videóhoz).

“Korlátozott” tartalom alatt bármilyen olyan tartalmat értünk, aminek eléréséhez a látogatóknak meg kell adniuk az adataikat. Olyan emberek elérhetőségét szerezhetjük meg így, akiket érdekel annyira a tartalmunk, hogy megadják személyes adataikat. Így az ő esetükben sokkal valószínűbb,  hogy később ügyfeleinkké válnak.

Ugyanakkor nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a tartalmak korlátozása nagymértékben csökkentheti a letöltések számát. Ezért ezt a módszert csak akkor alkalmazzuk, ha a fő célunk a kapcsolataink mélyítése a látogatókkal, és például nem az, hogy minél többen nézzék meg videónkat.

Blokkolt tartalom létrehozásához használhatjuk a Wistia Turnstile-t, ami lehetővé teszi egy email feliratkozó rendszer hozzáadását videóinkhoz.

7 gyors érdeklődő szerző módszer

Hogy miként korlátozhatjuk a videókat úgy, hogy az a lehető legtöbb hasznot hozza vállalkozásunk számára, arra itt van egy angol nyelvű esettanulmány. A Wistia lépésről lépésre bemutatja, hogy miként tudták növelni a  konverziós rátájukat egy kis ráfordítással. A részleteket itt találjuk.

4. Optimalizáljuk a Rólunk oldalt

Weboldalunk egyik legfontosabb része  a “Rólunk” vagy “Bemutatkozás” oldal. Kutatások bizonyítják, hogy ez egyike az első linkeknek, amire a látogatók kattintanak, mikor kezdőoldalunkra lépnek. Itt  elmondhatjuk, hogy kik vagyunk, miről szól a weboldalunk, és mit tudunk számukra nyújtani. A „Rólunk” oldal ezen kívül kiváló lehetőséget kínál egy cselekvésre ösztönző gomb (call to action) elhelyezésére is. Ugyanakkor fontos, hogy pontosan ismerjük, hova szeretnénk vezetni látogatóinkat, mert így egy erőteljes akció gombbal a megfelelő irányba terelhetjük őket.

Ne felejtsük el itt feltüntetni az egyedi értékesítési ajánlatunkat. Továbbá kerüljük el a nagy szövegtömbök használatát. Tördeljük fel az információt könnyen olvasható, kisebb blokkokra, és használjunk fejléceket a nagyobb átláthatóság kedvéért.

7 gyors érdeklődő szerző módszer

Ajánljuk ezt a bejegyzést Jen Havice-től, amiből megtudhatjuk, hogy hogyan szerezhetünk érdeklődőket a “Rólunk” oldal segítségével.

Az alábbi oldalak pedig a cégünk történetének elmesélésében rejlő lehetőséget mutatják be, így érdemes vetni rájuk egy pillantást:

5. Említsük meg a csalit e-mail aláírásunkban

Levelek tucatjait küldjük ki minden nap. Ez egy olyan potenciális marketing csatorna, amit nem szabadna veszni hagynunk. Ezért illesszünk be egy, a weboldalunkra mutató linket és tegyünk említést a csaliról minden egyes kiküldött e-mail aláírásában.

A brit Vöröskereszt például adománygyűjtésre használja, és óriási sikereket ért el az alkalmazottak aláírásába beillesztett, az adománygyűjtő oldalakra mutató linkjeivel. Az eredmény önmagért beszél. A megkeresettek 20 százalékkal nagyobb hajlandóságot mutattak az adakozásra, mikor olyan alkalmazottal kommunikáltak, akiknek a fent leírt módon módosított aláírása volt. A részletekről bővebben itt.

Megfontolhatjuk e-mail aláírást nyújtó szolgáltatások használatát is, ha specifikus formázási igényeink vannak, vagy csak szeretnénk grafikákat és más dizájn elemeket aláírásunkba rakni. Itt van néhány ezek közül:

6. Használjuk a remarketinget

Az érdeklődő szerzés egy további módja lehet, ha remarketing eszközöket használunk. Azok a látogatók, akikre már pozitív hatást gyakoroltunk a múltban, sokkal nagyobb eséllyel lehetnek a jövőben ügyfeleink, mint azok, akik még nem ismerik oldalunkat.

Sok megoldás létezik, amikkel megfelelő remarketing kampányokat alakíthatunk ki. Az egyik piacvezető szolgáltatás az AdRoll, de természetesen a Facebook és a Google AdWords is alkalmas ennek a feladatnak az ellátására. Találjuk meg a számunkra leginkább megfelelő platformot és irányítsuk vissza korábbi látogatóinkat oldalunkra, hogy aztán érdeklődőket faragjunk belőlük.

7. Használjuk az OptiMonkot

Végül, de nem utolsósorban, ha gyorsan szeretnénk megfelelő érdeklődőket szerezni, akkor az egyik legjobb eszköz erre az OptiMonk, azaz a kilépési szándékra felugró ablakok használata. Lényege, hogy abban a pillanatban, mikor a látogató kurzora elhagyja a böngészősávot – ezzel jelezve, hogy minden bizonnyal szeretné elhagyni az oldalt – egy popup jelenik meg, ami megállítja ezt a számunkra nemkívánatos folyamatot.

A rendszer használata lehetőséget nyújt, hogy még az oldalelhagyás előtt közöljünk egy új információt, ajánlunk más tartalmakat vagy tegyünk egy vásárlásra ösztönző ajánlatot. De természetesen érdeklődő szerzésre is alkalmas, csak helyezzük el benne a csalinkat a megfelelő mezőkkel együtt. Az OptiMonk-kal kapunk egy második lehetőséget, hogy valódi ügyféllé változtassuk az érdeklődőket.

A fenti tanácsok mindegyike remek módja annak, hogy növeljük az érdeklődőink számát, vele konverziónkat, és ezzel összefüggésben bevételeinket is, ezért hát ne habozzunk használni őket.

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük