6 nyári marketing trükk az uborkaszezon ellen

Ahogy a nyári hőmérséklet emelkedik, a magyar webáruházak bevétele paradox módon hűlni kezd. Ha nem éppen nyári szezonális termékeket –  felfújható medencét, strandpapucsot, vizipisztolyt vagy iskolatáskát – forgalmazol, nagy eséllyel észrevetted, hogy a konverziós arányok július és augusztus hónapokban “kissé” lecsökkennek.

2023 alapból a pandémiából való lassú visszatérés éve volt, amit további kihívások tettek nehezebbé: A beszállítói láncok problémái, a szállítási idők változása és az infláció növekedése mind jelentős tényezők, amelyek tovább szűkítik az idei nyár üzleti lehetőségeit. 

Eközben a vásárlói elvárások is átalakultak: egyre nagyobb hangsúly került a személyre szabott vásárlói élményre, és a személyre szóló ajánlatok már nemcsak extraként, hanem alapvető elvárásként jelentek meg.

Összegyűjtöttünk 6 olyan konverzió-növelő módszert, amivel nyáron is tartható a lépés és kimaxolható az uborkaszezon:

 

1. Hasíts az "egyszerű, de nagyszerű" nyári akcióval

Július 13-at írunk ma, így nincs több megúszós hét, hamarosan beáll a sivatagi-konverziós mutató! Amely webáruházban hétfőn, de legkésőbb szerdán nem indul el egy 2-3 hetes nyári akció, ott épp csak a legalacsonyabban csüngő érett gyümölcsök learatásából maradnak ki a tulajdonosok.

Talán triviálisnak tűnik, de ahogyan minden jól megtervezett kedvezmény alapú akció sikeres lehet a magyar piacon, úgy ez a nyári akciókra is igaz. Hogyha nincs időd a cikkben később bemutatott haladóbb kampányok beállítására, akkor is érdemes a legegyszerűbb százalékos, vagy forintos kedvezményt beállítani egy popup kampányban. 

A “megúszós” nyári akció fő ismérvei:
– Egyértelműen nyári hangulatú
– Legalább 10-15% kedvezményt, ingyenes szállítást, vagy 1000-2000Ft értékű kedvezményt kínál egy vásárlás erejéig
– Megszerzi a kupont igénylők e-mail címét, így építi az e-mail listát is
– Az akció ideje alatt minden látogató számára megjelenik, így biztosítva hogy senki se maradjon ki belőle. 

Néhány popup példa az ilyen instant nyári akciókra:

Ha nem csak a legnyilvánvalóbb százalékos kedvezménnyel készülnél a nyári pangásra, akkor érdemes megfontolnod az alábbiakat is!

2. Építs márkaismertséget és vásárlói lojalitást

A nyári szezon nem csupán pihenésről szól, hanem arról is, hogy még közelebb kerüljünk vásárlóinkhoz. A pihenő időszakban vásárlóid nyitottabbak az oktató és márkát építő tartalmakra, amelyekkel továbbra is hatékony maradhatsz a marketinggel, még alacsonyabb forgalom esetén is.

Az OptiMonk fiókodból a vásárlói életút alapvető állomásain tudsz közbelépni, hogy javítsd a konverziókat és minimalizáld a kosárelhagyást. Mégis kiemelnénk néhány megközelítést, ami azonnal beállítható és éppen 3 fő eredményt várhatunk tőlük:

  • sokkal több feliratkozót
  • kevesebb kosárelhagyást
  • és több konverziót

Nézzük is gyorsan át őket:

3. Konvertáld látogatóid feliratkozókká

A vásárlói út kezdetén látogatókat toborzol, a forgalmat pedig Meta, Google Ads, vagy más hirdetett és organikus tartalom generálja. Ha stabil látogatói bázist sikerült kiépítened, a következő kihívásod valószínűleg a konverziók növelése lesz.

A konverzióoptimalizálás szükséges, mert a modern vásárlók elvárják a személyre szabott ajánlatokat – egy olyan élményt, amit egy “CRO szűz” (konverzió-optimalizálatlan) webáruház nem tud biztosítani.

Ez az e-mailcímek megszerzésével is erősen összefügg, hiszen a konverzió javítása a marketing költségek csökkentése és a bevételek egyidejű növelése mellett lehetséges csak. Az e-mail marketing pedig erre a célra az egyik legjövedelmezőbb eszköz, mert minimalizálja a márka és célközönsége közti kommunikáció költségét, ráadásul növeli a konverziós arányt is.

Az e-mail kampányok szerethető, olvasatos tartalommal jelentős konverzió növekedést eredményeznek.

Nézzünk máris néhány olyan popup kampányt, amelyek segítségével növelheted a konverziót és megszerezheted a látogatóid e-mail címét. Az OptiMonk felületén könnyedén módosíthatod a sablonokat: a telefonszám mezőt egy kattintással e-mail sávra cserélheted.

4. Csökkentsd nyáron is a kosárelhagyást

A kosárelhagyás a vásárlói életút másik kulcsfontosságú pontja. Itt a cél az, hogy elkerüld a vásárlás megszakítását és maximalizáld a konverziókat. Nyári akciók keretében megjelenő, a látogató számára releváns termékeket ajánló popup kampány például sokat segíthet a kosárelhagyási arány csökkentésében. Tervezz olyan popupokat, amelyek  különleges kedvezményeket, vagy ajándék termékeket ajánlanak, cserében a befejezett vásárlásokért.

Ezt kampánytípust a kosár oldal látogatóinak állítsd be, az oldal elhagyása előtti pillanatra. 

Máris nekiláthatsz ezekkel a sablonokkal:

5. Adj extra-ösztönzést a vásárlás befejezéséhez

Egy másik, de nem kevésbé fontos lépés: a vásárlás befejezésére való ösztönzés. Itt jöhet jól egy kuponemlékeztető sticky bar, vagy beágyazott kupon emlékeztető, amely arra bátorítja a vásárlót, hogy mielőbb fejezze be a vásárlást. Tervezz olyan emlékeztetőket, amelyek figyelemfelkeltőek, ugyanakkor diszkrétek, és előnyös ajánlatokkal motiválják a vásárlót.

Azonnal beállíthatod őket akár ezekkel a sablonokkal is:

6. Gyűjts látogatói adatokat

A nyári hónapok remek alkalmat kínálnak arra, hogy többet tanuljunk a látogatóinkról, felfedezzük igényeiket, és jobban megértsük vásárlási szokásaikat. Az OptiMonk eszközeivel olyan visszajelzés-gyűjtő popup kampányokat hozhatsz létre, amelyek egyszerűen segítenek ebben.

Első lépésként készíthetsz egy egyszerű kérdőívet vagy felmérést. A látogatók által adott válaszokból többet tudhatsz meg arról, hogy mi érdekli őket, milyen termékeket vagy szolgáltatásokat keresnek, milyen problémákkal találkoznak, és milyen élményt keresnek nálad. Használj kérdéseket, amelyek arra ösztönzik a látogatókat, hogy osszák meg véleményüket és tapasztalataikat.

Az így gyűjtött adatokat felhasználhatjuk arra, hogy finomítsuk marketing stratégiánkat, és hatékonyabban szólítsuk meg célközönségünket. Segíthetnek abban, hogy mely termékek vagy ajánlatok teljesítenek jobban, mely oldalak tartják meg a látogatók figyelmét, vagy éppen melyek azok, amelyekről a leggyakrabban távoznak.

Végezetül

Összefoglalva tehát a nyár nem csak a pihenésről és a vakációról szól, hanem arról is, hogy megteremtsük a lehetőséget az üzleti fejlődésre. Akár a vásárlói lojalitás és márkaismertség növeléséről van szó, a vásárlói adatok gyűjtéséről, vagy éppen a kapcsolatépítésről, a nyári hónapok bőven kínálnak lehetőségeket a siker elérésére. 

Próbáld ki 14 napig ingyenesen az OptiMonk-ot, ennyi idő éppen elég egy nyári akció futtatására, így könnyedén és költségmentesen megszerzheted az első sikereket!