6 izgalmas kampányötlet, melyekkel erősen zárhatjuk az évet

6 izgalmas kampányötlet, melyekkel erősen zárhatjuk az évet
6 izgalmas kampányötlet, melyekkel erősen zárhatjuk az évet

Hogyan készítsünk olyan marketing kampányt, amely figyelemfelkeltő és nagy hatással van az év utolsó negyedévére? Minden marketinges tudja, hogy egy ilyen kampány megszervezése eszméletlen sok időt és erőforrást igényel. A végjáték általában arról szól, hogy minél több érdeklődőt szerezzünk, akikből utána fizető ügyfél lesz.

Minden évben, amint a harmadik negyedévet magunk mögött tudhatjuk, a vásárlók hirtelen nagylelkű hangulatba kerülnek. Rengeteg cég gondolkozás nélkül ugrik bele ebbe a szezonba és őrült költekezésbe kezd. De ha szeretnénk a legtöbbet kihozni ebből a negyedévből is, akkor ez nem megoldás. Szükségünk van egy letisztult és alapos marketingtervre, amely iránymutatást nyújt.

Itt van az október, amely egyet jelent a levelek hullásával és a hűvösebb idővel. A mostanra kissé kihűlt irodában ülve azon agyalunk, hogyan tudnánk a bevételeinket növelni az utolsó negyedévben, ezzel maximalizálva 2017-es évünket és megalapozva 2018-as sikereinket. Nem kell mondani, hogy ez bizony dolgos időszak mindannyiunk számára. Hogy ezt megkönnyítsük, ebben a cikkben olyan ötleteket mutatunk be, amelyek segítenek egy hatékony marketing kampány létrehozásában és a bevételeink fellendítésében.

Tűzzünk ki célokat a kampányötletekhez

Év végén az elsődleges cél minden webáruháznak az értékesítés növelése, de azért vannak más célok is, amelyet érdemes kitűznünk.

Mielőtt belekezdünk a marketing kampányok tervezésébe és kivitelezésébe, el kell döntenünk, hogy milyen eredményeket szeretnénk elérni. Íme néhány általánosabb cél:

  • Eladások növelése
  • Márkaismeretség növelése
  • Új termék vagy szolgáltatás népszerűsítése
  • A felhasználói elköteleződés megerősítése
  • Felhasználói visszajelzések gyűjtése
  • Márka nagykövetek/támogatók gyűjtése

Miután meghatároztuk a fő céljainkat, kitűzhetünk kisebb célokat, úgynevezett „SMART” célokat. Az angol betűszó az alábbiakra utal: Konkrét (specific), mérhető (measurable), elérhető (attainable), időszerű (timely) és releváns (relevant). Minél pontosabb célokat határozunk meg, annál könnyebb lesz az eredmények mérése, értékelése.

Néhány példa SMART célokra:

  1. Twitter/Facebook nyereményjáték indítása, hogy 500 új követőt szerezzünk.
  2. Kuponkód mutatása popupon, amely 500 vásárlást eredményez.

Ennyit a célokról, lássuk a kampányötleteket!

Október 31.: Itt a Halloween!

A levelek besárgulnak, az iskola is beindult, és a Halloween is mindjárt itt van. Bár a Halloween amerikai ünnep, hazánkban is egyre inkább kezd divattá válni, hogy jelmezbe öltözzünk ezen az estén.

Érdemes ezt az alkalmat is kihasználnunk, függetlenül attól, hogy mit árulunk. Popupjainkat „halloween-i” öltözékbe bújtathatjuk.

Sokan faragnak ilyenkor tököt, ezt bevonhatjuk egy Facebookos nyereményjátékba. A legtöbb szavazatot kapott tök tulajdonosát megjutalmazhatjuk egy ajándék termékkel.

De sokszor az is elég, ha csak beépítjük a Halloween hangulatát a kampányunkba – ahogy azt a Simple is tette 2016-ban.

Halloween

November 24.: Egy esemény, amit nem hagyhatunk ki – Black Friday

Ez az esemény jelzi a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét. Bár ez is Amerikából szivárgott be, ma már egyre több magyar vállalkozás építi be a kommunikációjába. Tavalyi adatok szerint hazánkban a 18–69 éves lakosság 31 százaléka vásárolt már a Black Friday-en, és egytizedük készül tudatosan erre az alkalomra. A Black Friday egy igen fontos nap minden online kereskedőnek, hiszen egy nap alatt óriási bevételeket tudunk elérni.

Ha van egy olyan dolog, amit biztosan állíthatunk a Black Friday-kor vásárlókról, akkor az az, hogy sietve fognak böngészni, nehogy lemaradjanak egy szuper ajánlatról. Sokan munka közben látogatják meg oldalunkat és nem fognak tudni teljes mértékben összpontosítani. Mások valószínűleg több oldalt hasonlítanak össze egyszerre, hogy a legjobb akcióra csaphassanak le. Ezért fontos abból kiindulnunk, hogy nem akarnak sok időt tölteni az oldalunkon akciók után keresgetve.

Egyből szeretnének értesülni a legjobb ajánlatainkról. Emiatt érdemes beállítanunk egy popupot, mint ahogy az eDigital is tette már napokkal Black Friday előtt. Ennél vágykeltőbb ajánlatot, mint hogy az akció előtt értesüljünk a legjobb ajánlatokról, elképzelni se tudunk!

eDigital popup

(Megjegyzés: Szeretnél többet tanulni az intelligens popupok helyes használatáról? Kattints ide és töltsd le ingyenes tanulmányunkat, melyből megtanulhatod, hogyan növelheted bevételeidet az elveszettnek hitt látogatóknak a megmentésével.)

December 6.: Jön a Mikulás!

Ha december, akkor Mikulás! Ha édességeket vagy játékokat árulunk, akkor mondhatjuk, hogy kötelező kampányolnunk december 6-án. De bármelyik másik webáruháznak jó alkalom a kampányolásra.

A legnépszerűbb Mikulás napi marketing kampány egyértelműen a Coca Cola nevéhez köthető.

Coca Cola

December 25.: Karácsony

Karácsonykor az emberek általában jóval nagylelkűbbek a kiadásaikkal, hiszen a szeretteiknek szeretnének kedveskedni. Kapnunk kell az alkalmon és arra használni, hogy még több bevételt szerezzünk! Egy popup beállításával be tudjuk vonzani a potenciális vásárlókat. Az intelligens popup technológia egy bizonyítottan hatásos eszköz a látogatóink figyelmének felhívására. Ebben a időszakban pedig különösen hatékony, amikor a látogatók egyik oldalról a másikra ugrálnak.

Az Extreme Digital például egy „karácsonyi termékválasztó” kampányt folytatott le az ünnepi időszakban. Két termék közül választhattak a látogatók, ezzel a feliratkozás során nemek szerint csoportosította az új látogatókat.

eDigital popup

Karácsony utáni kiárusítás

A karácsony utáni kiárusítás egy szuper módszer a megmaradt termékek kiszórására. A látogatók is nagy leárazásokra számítanak ezekben a napokban. Arról nem is beszélve, hogy rengetegen kapnak pénzt vagy ajándékkártyát karácsonyra. Ők pedig egyből szeretnék ezt elkölteni, hogy beszerezhessék az áhított terméket.

A Media Markt például a kiállítási és utolsó darabokat szórja ki a karácsony utáni időszakban.

Media Markt kiárusítás

December 31.: Szilveszter, újév

Az év vége hemzseg az ünnepektől, utazásoktól és találkozásoktól. A szilveszteri buli pedig elmaradhatatlan része minden év lezárásának.

Fontos, hogy folyamatosan új módszerek után nézzünk a cégünk népszerűsítésére. Az egyik marketing technika, amely nem szűnik már évek óta, az e-mail marketing. Célzott üzenetek küldésével kiválasztott vásárlói csoportoknak könnyedén növelhetjük bevételeinket és a vásárlói hűséget is.

Avon újévi leárazás

Összegzés

Nos, ennyi volt. Ha a tökéletes alkalomra vártál, hogy elkezdd építeni az év végi kampányaidat, akkor itt az idő! Ez az év végi időszak jó kezdés lehet a jövő évi bevételeink megalapozására.

Intelligens popupok segítségével könnyedén meg tudjuk jeleníteni ünnepi ajánlatainkat, úgyhogy ne felejtsd el beállítani őket! Utána pedig élvezd ki 2017 utolsó hónapjait! 🙂

Mit tervezel az év végi bevételek növelésére? Oszd meg velünk a hozzászólások között!

(Megjegyzés: Ha még nincs OptiMonk fiókod, regisztrálj 14 napos ingyenes próbaidőszakunkra, és próbáld ki az új kampányaidban!)

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

One thought on “6 izgalmas kampányötlet, melyekkel erősen zárhatjuk az évet

  1. Agregator wiadomości szerint:

    This blog is a great resource for anyone looking to expand their knowledge on a wide range of subjects. The author’s commitment to providing well-researched and balanced content is truly commendable.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük