Top 5 popup hiba, amit kerülnöd kell

Top 5 popup hiba, amit kerülnöd kell
Top 5 popup hiba, amit kerülnöd kell

Tudtad, hogy egy webáruház látogatóinak akár 70 százaléka meg fogja adni az elérhetőségét, ha megfelelő popupot használsz? Ehhez viszont el kell kerülnöd 5 olyan hibát, amit a popupokkal kapcsolatban gyakran elkövetnek.

A hagyományos belépéskor megjelenő popupok túlhasználata miatt a legtöbb internetfelhasználó nem szereti a popupokat. Biztos vagyok benne, hogy már te is zártál be ezekhez hasonló felugró ablakokat?

Rossz popupok

Pedig, ha a popupokat megfelelő módon használjuk, még mindig jó eredményeket hoznak anélkül, hogy megzavarnánk a vásárlókat. Természetesen, amikor egy popup csúnya és nincs személyre szabva, akkor szinte ösztönzi a látogatókat, hogy bezárják azt, amilyen gyorsan csak lehetséges.

A hatékony popup

De milyen egy jól működő popup akkor? Egy hatékony popup:

  • akkor jelenik meg, amikor a legkevésbé zavaró (nem mikor egy látogató belép az oldalra)
  • releváns a látogatóknak és az éppen nézett oldal tartalmára (tehát a látogatókat érdekli a tartalma)
  • kellően vonzó ajánlatot tartalmaz (általában egy kedvezmény önmagában kevésbé vonzó, mint egy ingyenes csali, de ez persze iparágfüggő – teszteld le, hogy a látogatóid esetében melyik megoldás működik a legjobban).
  • nem jelenik meg túl gyakran a látogatónak,
  • növeli a látogatók oldalon töltött idejét,
  • növeli a konverziós rátát.

A popupok működnek. Ez ma már tény. Nem véletlen, hogy egyre több webáruházban találkozhatunk velük, és olyan nagy online boltok is használják, mint a Shop.Builder vagy az eDigital.

A legismertebb hazai példa talán az eDigital Black Friday kampánya, amikor is a következő popupot használva 6 nap alatt több mint 50 000 feliratkozóval lettek gazdagabbak.

eDigital popup

Pedig, ha a popupokat megfelelő módon használjuk, még mindig jó eredményeket hoznak anélkül, hogy megzavarnánk a vásárlókat. Természetesen, amikor egy popup csúnya és nincs személyre szabva, akkor szinte ösztönzi a látogatókat, hogy bezárják azt, amilyen gyorsan csak lehetséges.

A hatékony popup

De milyen egy jól működő popup akkor? Egy hatékony popup:

  • akkor jelenik meg, amikor a legkevésbé zavaró (nem mikor egy látogató belép az oldalra)
  • releváns a látogatóknak és az éppen nézett oldal tartalmára (tehát a látogatókat érdekli a tartalma)
  • kellően vonzó ajánlatot tartalmaz (általában egy kedvezmény önmagában kevésbé vonzó, mint egy ingyenes csali, de ez persze iparágfüggő – teszteld le, hogy a látogatóid esetében melyik megoldás működik a legjobban).
  • nem jelenik meg túl gyakran a látogatónak,
  • növeli a látogatók oldalon töltött idejét,
  • növeli a konverziós rátát.

A popupok működnek. Ez ma már tény. Nem véletlen, hogy egyre több webáruházban találkozhatunk velük, és olyan nagy online boltok is használják, mint a Shop.Builder vagy az eDigital.

A legismertebb hazai példa talán az eDigital Black Friday kampánya, amikor is a következő popupot használva 6 nap alatt több mint 50 000 feliratkozóval lettek gazdagabbak.

Popup beállítás

A kilépési szándékra megjelenő kampányoknak és a hatékony popupok használatának eredményeként két hét alatt 2689 feliratkozót szereztek az oldalukat elhagyni készülő forgalomból.

2. hiba – Irreleváns tartalom kommunikálása

Képzeljük el, hogy a látogató a vásárlási folyamat végén jár és már készen áll arra, hogy kifizesse a kosarában lévő tételeket, de váratlanul megpróbálja elhagyni a webáruházunkat. Ekkor megjelenik egy popup, benne egy ingyenes e-bookkal. Biztos, hogy ez a megfelelő hely és idő egy ilyen ajánlatra?

Ugyanakkor, ha valaki csak olvassa a blogunkat, de soha nem mutatta bármi jelét annak, hogy vásárolni szeretne, van értelme egy kupont kínálni neki, amikor el akarja hagyni az oldalunkat?

A lényeg, hogy nem kommunikálhatjuk ugyanazt az üzenetet a látogatóknak a vásárlási folyamat különböző szakaszaiban.

A későbbi fázisokban a kedvezmények, ingyenes szállítás jobban működnek, hiszen ilyenkor a látogatók már fontolóra veszik a vásárlást. Míg egy ingyenes csali vagy próbaidőszak a korai szakaszokban hatékonyabb.

Emellett fontos, hogy a popupoknak csak releváns oldalakon szabad megjelennie. Ha például elektronikai eszközöket értékesítünk, és ingyenes tokot adunk az összes táblagéphez, ezt az ajánlatot ne hirdessük a mosógépek termékoldalain. Állítsuk be a kampányt úgy, hogy csak a táblagépekkel kapcsolatos oldalakon jelenjen meg.

BOOM! webáruház a kampányait az elköteleződés alapján állítja be. Különböző ajánlatokat kommunikálnak a vásárláshoz közel járó látogatóknak és azoknak, akik kevésbé valószínű, hogy vásárolnak.

Ezért egy azonnali 10 százalékos kedvezményt tartalmazó kupont kínáltak a vásárláshoz már nagyon közel járó látogatóknak. Az üzenet hatékonyságára és a célzási beállítások pontosságára mi sem jobb bizonyíték, hogy a látogatók majdnem 40 százaléka igent mondott erre az ajánlatra:

Boom popup

A vásárlási folyamat korai szakaszában járó látogatóknak – akik még kevesebb elkötelezettséget mutattak – pedig egy ingyenes e-bookot hirdettek:

Boom popup

Ezeket a jól működő kilépési popupokat használva a BOOM! megnövelte az eladások és a feliratkozások számát. A kampányok egyetlen hónap alatt 18 százalékos növekedést eredményeztek a bevételben és 8997 további feliratkozót hoztak a webáruháznak.

3. hiba – Túl sok információ bekérése

Többek között az üzletünk profilja is meghatározza, hogy milyen információkat szükséges bekérnünk a potenciális feliratkozóktól. De általánosságban azt mondhatjuk, hogy minél kevesebb információt kérünk be, annál több látogató fogja kitölteni a mezőket.

Ugyanakkor, ha mégis több információt kérünk (például nemet, keresztnevet, kort, stb.) annál inkább személyre szabhatjuk az üzeneteket és ajánlatokat a feliratkozóknak a későbbiek folyamán.

Az egylépéses popupok esetén, ahol a feliratkozó mezőt az első ablakban találjuk függetlenül attól, hogy kilépési szándékra, időzítetten vagy görgetésre megjelenő popupról van szó, általában a legjobb megoldás, ha csak egy email címet kérünk.

A többlépéses popupok esetén, ahol a látogató csak kattint az első ablakban (például IGEN-re vagy NEM-e), a másodikon már több információt kérhetünk. Hogy miért?

Miután az első ablak megnöveli a látogatók érdeklődését, nagyobb lesz az esélye, hogy megadják az elérhetőségüket (például keresztnevet, vezetéknevet, cégnevet, telefonszámot stb.) a második oldalon.

Nagyon fontos, hogy legfeljebb 4 beviteli mezőt használjunk, mert ennél több már jelentősen csökkenti a feliratkozás esélyét.

Itt egy szép példa a ZOOSHOO ruházati webáruháztól, akik csak a látogatók email címet kérik:

ZooShoo popup

A többlépéses popupra szép példa az online marketing ügynökség, a Nexa kampánya. Ahelyett, hogy csak megkérnék a felhasználókat a feliratkozásra, a kampányuk első ablakában megszűrik azokat a látogatókat, akiket valóban érdekel az ajánlat:

Nexa popup

Miután a felhasználók az IGEN-re kattintanak, már nagyobb eséllyel iratkoznak fel a második oldalon. Mivel a látogatók most már elkötelezettebbek, a Nexa élve a lehetőséggel a maximálisan ajánlott beviteli mezőt használja a második ablakban:

Nexa popup

4. hiba – Rossz ajánlat a popupban

Ha ajánlatunk nem jó, nem számít mennyire szép popupban tálaljuk azt, nem lesz elég meggyőző ereje. Ezért először is kínálnunk kell egy egyedi, releváns és izgalmas ajánlatot a látogatóknak, ami (és ez a legfontosabb) kellően értékes a számukra, hogy cserébe megadják az elérhetőségüket.

Mikor kiválasztjuk a megfelelő ajánlatot, vegyük figyelembe, hogy ha valaki nem kapta be a horgot a csalira a honlapon, akkor ugyanaz a csali nem lesz elég izgalmas egy popupban sem.

Ha jobb eredményeket szeretnénk elérni, készítsünk exkluzív popup ajánlatokat. Tehát ezek az ajánlatok ne legyenek elérhetőek máshol az oldalunkon. Legalábbis, ne ismételjük meg az ajánlatot a főoldali bannerben. Ha nem működött egyszer, nem fog másodjára sem. Ha mégis ezt csináljuk, az egy biztos módja a látogatók idegesítésének, nem mellesleg csökkenti a popupjaink konverziós rátáját.

Csak néhány példa arra, hogy milyen csalik jöhetnek szóba a látogatók meggyőzésére:

  • Kedvezmény, kupon: nyújthatjuk százalékban vagy fix összegben.
  • Ingyenes anyagok: az e-bookok még mindig magas konverzióval rendelkeznek. Emellett az ingyenes szállítás egy másik bevált módja a távozni készülő látogatók meggyőzésének.
  • Exkluzív ajánlatok e-mailben: egyedi ajánlatokat csak hírlevél feliratkozóknak.
  • Nyereményjátékok: a feliratkozásért cserébe részvétel a sorsoláson.

Fontos még megjegyeznünk, hogy kampányonként csak egy ajánlat legyen a popupban.

CoffeeForLess.com kávé webáruház kilépési popupjában azt hirdeti, hogy a hírlevél feliratkozók exkluzív ajánlatokat kapnak majd:

Exkluzív email ajánlat popup

5. hiba: Rossz dizájn

Azt hiszem senkinek nem mondok sok újat azzal, hogy a rosszul megtervezett popupok rossz konverziós rátákkal rendelkeznek.

Felugró ablakainkat úgy tervezzük/terveztessük meg, hogy azok passzoljanak webáruházunk stílusához. Minden popupunknak úgy kell megjelennie, mint a weboldalunk szerves része. Mintha nem is egy felugró ablak, hanem inkább az oldalunk egy másik „rétege” lenne.

Emellett fontos még, hogy ne rakjunk túl sok szöveget rá, mert ez szintén rontja a konverziót. Ebben az esetben soha ne felejtsük: „A kevesebb több”.

Továbbá tegyük teljesen világossá, hogyan zárhatja be látogató az ablakot. Ezzel sokat javíthatunk a felhasználói élményen. A legjobb megoldás, ha a bezáró X gomb nem több mint 3 másodperccel később jelenik meg. Ennél több késlekedés már nagyon idegesítővé válhat a felhasználó számára.

BobShop kerékpáros ruházatot és kiegészítőket értékesítő webáruház popupja döbbenetesen jó és egyedi dizájnnal rendelkezik. Az alábbi képen látható egyedi popup minimalista, mégis hangsúlyos. Első ránézésre a látogatók azt gondolhatják, hogy ez nem is popup, egyszerűen csak a webáruház egy funkciója.

Bobshop popup

Következtetés

Ha elkerülöd a fenti hibákat, hatékony popupokat fogsz készíteni. A jól működő popupok nem zavarják meg a látogatóidat, mivel

  • jól időzítettek,
  • releváns tartalommal rendelkeznek,
  • és olyan információval jelennek meg az oldalon, ami releváns arra az adott oldalra.

Sokszor az okozza a problémákat – amelyek miatt az emberek panaszkodnak – hogy még mindig léteznek csúnya, rosszul időzített és irreleváns popupok.

De mint az a fenti példákból is kiderül, azért sok webáruház használ már hatékony popupokat, amelyek a megfelelő időben, a megfelelő üzenettel jelennek meg. Ha Te is elkerülöd a fenti 5 hibát, jó úton haladsz majd, hogy jól működő popupokat készíts, amelyek nagyszerű eredményeket hoznak számodra.

(Megjegyzés: Többet szeretnél tudni a popupok használatáról? Akkor töltsd le az alábbi ingyenes tanulmányt!)

Share this

Written by

YOU MAY ALSO LIKE

12 comments

  1. Manthena American school szerint:

    Schools in Sharjah
    Welcome to Manthena American School, one of the top schools in Sharjah, offering a comprehensive education to students from all over the world. Our state-of-the-art campus is located in the heart of the Sharjah School Zone, and we are committed to providing our students with a safe and secure learning environment that promotes academic excellence, creativity, and innovation.
    Visit our website for more info!
    https://mas-sharjah.ae/

  2. nisha szerint:

    Volga Tigris is a trusted Digital Marketing Agency that helps businesses thrive in the online landscape. With our comprehensive strategies and experienced team, we deliver results-driven solutions that drive brand visibility, engagement, and success.

  3. Manthena American School szerint:

    “Without a doubt, the British Medical Center is the epitome of healthcare excellence in Sharjah. Their unwavering commitment to patient care, coupled with a team of highly skilled medical professionals, makes them the best medical center in the region. I have experienced their exceptional service firsthand, and I can confidently say that their dedication to providing top-notch healthcare is unmatched. From diagnostics to treatment, the British Medical Center is the place where health and well-being are truly prioritized. Highly recommended!” #BestMedicalCenterSharjah
    For more information on diversity and inclusion,
    https://mas-sharjah.ae/

  4. Betsy szerint:

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets
    I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.

    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some
    experience with something like this. Please let me know if you
    run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new
    updates.

    my homepage; เครดิตฟรี 3000

  5. Ciara szerint:

    Undeniably believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the
    net the easiest thing to be aware of. I say
    to you, I certainly get irked while people think about
    worries that they plainly don’t know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out
    the whole thing without having side effect , people can take a signal.
    Will probably be back to get more. Thanks

    Check out my web blog คาสิโน ออนไลน์ ufa365

  6. Dwain szerint:

    Hi there, I discovered your website by the use of Google whilst looking for a similar topic,
    your site got here up, it seems to be great.
    I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, just become aware of your blog thru
    Google, and located that it is really informative. I’m gonna watch out for brussels.

    I will appreciate if you continue this in future.
    Numerous people shall be benefited from your writing.
    Cheers!

    Have a look at my web page … เครดิตฟรี winbox

  7. Valeria szerint:

    I am genuinely pleased to glance at this webpage posts which contains lots of valuable information, thanks for providing such information.

    Feel free to surf to my site :: discuss

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük