Az e-mail marketing egyfajta hídként funkcionáló, személyre szabott üzenetküldési forma, amely összeköti a márkádat a potenciális és meglévő ügyfelekkel. Ez a közvetlen kommunikációs csatorna nem csupán az eladásokat növeli és hűséges ügyfélbázist épít, hanem hosszú távon a márkaismertséget is erősíti, miközben egyedi hangvételt alakít ki a vásárló és a márka között.
Egy jól megtervezett és kivitelezett e-mail marketing stratégia tehát nem csak a jelenben, de a jövőben is meghozza a várt eredményeket, és hozzájárul a vállalkozásod hosszú távú sikeréhez.
Azonban, ha nem tartod a lépést az árral, könnyen lemaradhatsz. A 15, sőt akár az 5 évvel ezelőtti stratégiák már nem állják meg a helyüket a mai, zajos digitális hirdetés-áradatban. A célcsoportod nap mint nap elárasztva érzi magát marketing e-mailekkel, így csak valóban különleges tartalommal tudsz kiemelkedni a tömegből.
Ha azt szeretnéd, hogy kampányaid ne csak szép számokat produkáljanak, hanem valóban kiemelkedő megtérülést is hozzanak, akkor egy olyan e-mail marketing stratégiára lesz szükséged, amely releváns, magas értékű tartalmat kínál a feliratkozóidnak.
Ebben a cikkben három olyan stratégiát mutatunk be, amelyek az e-mail marketing kampányaid ROI-ját új magasságokba repítik.
Tarts velünk!
1. Szegmentáld feliratkozóid anélkül, hogy rontanád a feliratkozási arányt
Ha azt szeretnéd, hogy az e-mail feliratkozóid lelkesen olvassák az e-maileidet, olyan tartalmat kell nekik szállítanod, ami igazán leköti őket. Ez azt jelenti, hogy szegmensekre bontanod feliratkozóidat, majd személyre szabott e-maileket küldesz az egyes csoportoknak.
A legjobb módja annak, hogy megértsd a látogatóid igényeit és vásárlási szándékait, ha közvetlenül megkérdezed őket. Ezt a folyamatot zero-party adatgyűjtésnek nevezik, és segít a jövőbeni e-maileid hatékonyságának növelésében.
Egy népszerű módja az információgyűjtésnek az e-mail feliratkozási folyamat során történik. Ez az ideális pillanat ugyanis arra, hogy információt gyűjts az e-mail kapcsolataidról (amikor éppen csatlakoznak az e-mail listádhoz). Például, miközben a látogató e-mail címét kérdezed, megkérdezheted tőle azt is, hogy milyen típusú termékek érdeklik.
Azonban mindig ott lebeg ez a veszély a levegőben: hogy ha túl sok mezőt adsz hozzá az e-mail feliratkozási formhoz, az csökkentheti a konverziós arányokat.
Szerencsére van egy megoldás, amely lehetővé teszi a zero-party adatok gyűjtését anélkül, hogy új feliratkozókat kellene feláldoznod:
oszd két lépésre a listáépítő kampányaidat.
Először megjeleníted a megszokott e-mail marketing feliratkozási felugró ablakodat, amely így nézhet ki:
Aztán, miután a potenciális ügyfeleid feliratkoztak az email listádra, kérhetsz tőlük további információt a köszönő oldalon.
Például így:
Mivel nagyon kevés erőfeszítést igényel egy ilyen kérdés megválaszolása, szinte minden látogatód megteszi. Ennek a plusz információnak hatalmas előnye lehet, lehetővé téve, hogy tartalom naptáradat feltöltsd személyre szabott kampányokkal, a különböző szegmensek számára.
Így állíthatsz be egy ilyen email listáépítő kampányt, mint a fenti:
1. Válassz egyet az OptiMonk email listáépítő sablonjai közül és szabd személyre, hogy illeszkedjen az áruházad designjához.
2. Adj hozzá egy visszajelzés-gyűjtő űrlapot a köszönő oldaladhoz és tegyél fel egy kérdést, amely lehetővé teszi a feliratkozóid szegmentálását.
3. Állítsd be az integrációkat, hogy minden zero-party adatot biztosan elküldj az email szolgáltató(i)dnak.
2. Perszonalizáld weboldalad VIP ügyfél szegmenseid számára
Sok marketingszakember csak orráig lát és a perszonalizációt csak a kiküldött emailjeik tetején használja, amikor nevén nevezi a feliratkozót. Mindeközben valójában személyre kellene szabnod mindent az email tárgysorától kezdve a benne lévő tartalommarketingig, perszonalizálnod kellene a landing oldalt is, amit látogatóid látnak, hogy amikor rákattintanak az email kampányaidból, az oldalon is személyre szóló üzenettel találkozhassanak.
Ez garantálja, hogy a kattintási arányod ne menjen veszendőbe, hiszen a landing oldal is úgy lesz optimalizálva, hogy növelje az eladásokat. Ez egy kiváló eszköz a hűség kialakítására és arra, hogy a feliratkozóid izgatottan várják a következő kampányodat vagy havi hírleveledet.
A VIP ügyfeleid a legértékesebb ügyfeleid, ezért mindenképpen figyelembe kell venned őket, amikor az e-mail marketing stratégiádat kialakítod. Az a plusz lépés, hogy személyre szabod a landing oldalt, amit a leglojálisabb ügyfeleid látnak, még jobb ROI-t eredményez az e-mail kampányaid számára ebben a szegmensben.
Testreszabhatod ezeket a landing oldalakat egy különleges VIP ajánlattal, és még a címsort is összehangolhatod az e-mail kampány tárgysorával.
Az, hogy emlékezteted az ügyfeleidet az e-mail ajánlatodról a weboldaladon, azt jelenti, hogy a weboldalon belüli ügyfélélmény közvetlenül kapcsolódik az e-mail tartalomhoz.
Ez az e-mail marketing stratégia akár 20%-kal is növelheti ezeknek a szegmenseknek a konverziós arányát.
Így implementálhatod ezt az email stratégiát:
1. Válassz egy beágyazott kampányt és szabd személyre, hogy illeszkedjen a weboldalad stílusához.
2. Adj hozzá egy kuponkódot és visszaszámláló elemet (a sürgősség érzetének növelése érdekében) és győződj meg róla, hogy világosan jelezd, hogy az ajánlat kizárólag a VIP ügyfeleid számára érvényes.
3. Határozd meg a VIP célcsoportodat (Ha Klaviyot használsz, használd a “Klaviyo listák és szegmensek” szabályt. Ha más email szolgáltatót használsz, használd a “Visited URL” szabályunkat.)
4. Használd a Point and Click eszközünket, hogy bárhová elhelyezhesd az üzeneted.
3. Perszonalizáld email kampányaid landing oldalait
A vállalkozások gyakran kérdezik meg a feliratkozók keresztnevét az email feliratkozási folyamat során, ami lehetővé teszi számukra, hogy személyre szabottan köszöntsék őket az emailjeikben és a tárgysorokban.
De miért ne használnánk ezt az információt a landing oldalaink személyre szabásához is, melyekre az e-mail kampányainkból érkeznek érdeklődőink?
A látogatóid le lesznek nyűgözve, amikor egy email kampányból érkezve a landing oldaladon egy személyre szabott címsort látnak, mint például “Szia Ryan, örülünk, hogy újra itt vagy!
A landing oldalaid személyre szabása, nem csak az email tartalmad, jelentős lökést adhat az email marketing kampányaid konverziós arányának és költséghatékonyabbá teheti azok futtatását.
Az ilyen típusú perszonalizált tartalmat a következő lépésekkel állíthatod be:
- Hozz létre egy Smart Tag-et az OptiMonk Custom Variables funkciójával.
- Hozz létre egy Dynamic Content kampányt és írd át a landing oldalad címsorát.
3. Használd a “Visited URL” szabályt és célozd meg azokat a felhasználókat, akik az email kampányaidból érkeznek.
Végezetül
Az email marketing kulcsfontosságú csatorna minden online vállalkozás számára, és alapvető eleme az átfogó digitális marketing stratégiának. Ezért olyan fontos, hogy naprakész legyél a legfrissebb taktikákkal kapcsolatban, amelyek növelik az email kampányaid ROI-ját.
Ebben a cikkben három stratégiát mutattunk be, amelyek segítenek a leadek gondozásában és több feliratkozót alakítanak át új ügyfelekké.
Az OptiMonk-kal hozzáférhetsz előre elkészített email listáépítő sablonokhoz, kihasználhatod a legtöbb email szolgáltatóval való integrációit, és személyre szabhatod a vásárlói élményt a landing oldalaid látogatói számára.
Regisztrálj egy 14 napig ingyenes fiókra és kezdd el már ma elérni az email marketing céljaidat!