20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére
20popup banner 2 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Van webáruházad?

Ha igen, neked is feltűnt, hogy az online boltok kosárelhagyási rátája egyre csak nő?

Rengeteg tanulmány készül a témában, íme néhány közülük. A Barilliance szerint az átlagos e-kereskedelmi kosárelhagyási ráta majdnem 80% volt 2017-ben. Képzeld el ezt a gyakorlatban: 10 látogató rak valamit a kosarába, de 8 mégis vásárlás nélkül hagyja el az oldaladat.

Sajnos ez a probléma nemcsak 1-2 iparágat érint, hanem minden online kiskereskedőt – a  ConversionUP adatai szerint.

Na, de nézzük pozitívan a dolgokat! A magas kosárelhagyási rátát értelmezhetjük egy lehetőségként is, vagy kihívásként. A kosarukat elhagyó látogatók ugyanis egyszer már érdeklődést mutattak, tehát még megmenthetjük őket! Az intelligens popupok használata egy igen hatékony módszer azoknak a látogatóknak a megmentésére, akik vásárlás nélkül akarják elhagyni a kosarukat. Különösen akkor, ha néhány fontos elemre odafigyelünk.

Ebben a cikkben 20 valós példát fogunk bemutatni, amelyeket a kosárelhagyások számának csökkentésére használnak. Minden egyes popupnak megvan a maga előnye és hátránya, és ezeket mi most meg is osztjuk Veled! Ezeket alaposan átolvasva, könnyedén megtanulhatod, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami kevésbé.

1. Charityhampers.com.au

011 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • főcím egy kérdés, ami egyből megfogja a látogatók figyelmét: “Going so soon?”
  • Egyedi a gomb szövege: “Get my $10 voucher”.
  • Nem kérnek be túl sok személyes adatot a regisztrációhoz. A legtöbb esetben egy keresztnév és egy email cím pont elég.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy kicsit rendezetlen a popup. Középre igazítást használva átláthatóbb lenne.
  • A gombot egy feltűnőbb színnel ki lehetne emelni.

2. Shapescale.com

021 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Nagyon szép, egyedi design.
  • Egyedi „nem, köszönöm” linket használnak, amely felhívja a látogató figyelmét arra, hogy mit fog veszíteni: “No thanks, I’ll rather pay full price”.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • gomb szövegét érdemes tesztelni, pl. Complete purchase, Go to my cart, stb.
  • Teljes képernyős kampányként is jól működhetne.

3. Eyelovethesun.com

031 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • főcím lényegre törő és könnyen értelmezhető.
  • Egyedi gombszöveg: “Get my 10% off”.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy keresztnév bekérésével a jövőben könnyedén tudnánk perszonalizálni.
  • gomb színe lehetne kontrasztosabb, hogy figyelemfelkeltőbb legyen.

4. Threedropsoflife.com

041 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.
  • Az ajánlat látványosan ki van emelve.
  • Egyértelmű és egyedi az ajánlat.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • gomb szövegét érdemes tesztelni, pl. Complete purchase, Go to my cart, stb.
  • gomb színe lehetne kontrasztosabb, hogy figyelemfelkeltőbb legyen.

5. Scarlettos.com.au

051 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi megjelenés, mely jól illik az oldalhoz.
  • A gomb színe szép és feltűnő, így egyből megragadja a figyelmet.
  • A főcím egy veszteségre hívja fel a figyelmet, mellyel kosárelhagyás után szembesülni kell.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kupon kódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • Az ajánlat nincs kiemelve. Félkövér betűtípus használata segíthet.

6. Swisswatchexpo.com

061 1 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Az ajánlat lejárati dátuma ki van emelve.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes tesztelni az ajánlat értékét és típusát (csak $100 kedvezmény, vagy csak ingyenes szállítás, hogy teljesít).
  • Bár a popup illik a weboldal kinézetéhez, a fekete háttér egy talán túl szigorú. Érdemes egy inverz verziót is kipróbálni.

7. Getballetbox.com

071 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • A felszólító mód használata a főcímben megragadja a figyelmet: “Wait. Don’t go!”
  • Teljes képernyős kampányt használnak.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • A gomb szövege általános. Érdemes kipróbálni egy egyedibb és konkrétabb változatot, pl. “Get My Bun Kit for Only $4.99!”.
  • “nem, köszönöm” link lehetne egyedibb, amely jobban utal az esetleges veszteségre.

8. Zooshoo.com

081 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Nagyon szép és egyedi design.
  • Egyedi gombszöveget használ.
  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • gomb szövegét érdemes tesztelni, pl. Get my 8% off!

(Megjegyzés: Érdekel, hogyan teheted élménnyé a vásárlást az OptiMonk segítségével? Kattints ide és töltsd le ingyenes útmutatónkat, melyben megmutatjuk, hogyan mutathatsz minden látogatónak személyre szabott üzenetet.)

9. Gourmetbasket.com.au

091 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • főcím egy kérdés, ami egyből megfogja a látogatók figyelmét: “Going so soon?”
  • Egyedi a gomb szövege: “Get my $10 voucher”.
  • Nem kérnek be túl sok személyes adatot a regisztrációhoz. A legtöbb esetben egy keresztnév és egy email cím pont elég.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy kicsit rendezetlen a popup. Középre igazítást használva átláthatóbb lenne.
  • Egy betűtípus használatát javasoljuk – jelenleg van olyan is, amely nehezen olvasható.

10. Prospectorknives.com

101 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használatával könnyedén növelhetjük a sürgősségérzetet.
  • A háttérben lévő kép nagyon szép.
  • Egyedi “nem, köszönöm” szöveget használnak: “No thanks, I’ll rather pay full price”.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes A/B tesztelni egy háttér nélküli verziót.
  • A gomb lehetne élénkebb színű.

11. Inikaorganic.com

111 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • A felszólító mód használata a főcímben megragadja a figyelmet: Wait. Don’t leave just yet…”
  • Egyedi gombszöveget használ.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A gomb színe lehetne szembetűnőbb, kontrasztosabb.
  • Érdemes kipróbálni egy színesebb verziót.
  • Javasoljuk egy olyan verziót A/B tesztelését, ahol az ajánlaton van a fókusz.

12. Mmawarehouse.com

121 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi design, amely még a weboldal kinézetéhez is passzol.
  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet.
  • A piros színű gomb kiváló választás.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot érdemes csak azután mutatni, hogy a látogató a gombra kattintott.

13. 1bodybrand.com

131 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Gyönyörű design.
  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • gomb színe kontrasztos.
  • Egyedi “nem, köszönöm” szöveget használnak: “Not interested, I’d rather pay for shipping”.
  • A gombon lévő nyíl figyelem- és cselekvésirányító is.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot érdemes csak azután mutatni, hogy a látogató a gombra kattintott.

14. Zooji.com

141 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi design – a látogatóhoz „beszél” a grafika.
  • Egyedi gombszöveget használnak.
  • A kép az értékajánlatra irányítja a szemünket, mivel a cipő a szövegbuborékra mutat.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Az ajánlat apró betűkkel van írva, érdemes nagyobb betűméretet használni.

15. Bullets2bandages.org

151 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • visszaszámláló növeli a sürgősség érzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.
  • Figyelemfelkeltő színeket használnak.
  • Egyedi ajánlat: ingyenesen vállalják az elsőbbségi kiszállítást.
  • “nem, köszönöm” szöveg egy fájó problémára hívja fel a látogatók figyelmét, utalva arra, hogy milyen veszteség éri őket, ha nem élnek az ajánlattal.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes A/B tesztelni a popup színeit. Például ez a figyelemfelkeltő zöld szín jól működhetne a gomb színeként egy világosabb háttérrel.
  • Érdemes a főcímben használt szavakat is tesztelni: “PRIORITY MAIL” helyett “FAST SHIPPING”, hogy a látogató számára azonnal érthető legyen.

16. Bootcuffssocks.com

161 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Az ajánlat egyértelmű és nincs túlmagyarázva.
  • Egyedi gombszöveget használnak.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • Nem érdemes többféle betűtípust használni egy popupon, főleg, ha nehezen olvashatóak.

17. Boombycindyjoseph.com

171 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Modern és letisztult design.
  • Az ajánlat ki van emelve nagyban.
  • A gomb színe szép és figyelemfelkeltő.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy keresztnév bekérésével a jövőben könnyedén tudnánk perszonalizálni.

18. Photopaperdirect.com

181 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.
  • Az ajánlat ki van emelve és alá is van húzva.
  • Feltűnő színt használ háttérként, ezzel is megragadva a látogatók figyelmét.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A kuponkód mutatása helyett érdemes kipróbálni pár szövegváltozatot a gombon, pl. Complete purchase, Go to my cart, stb.

19. Rawwcosmetics.com

191 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Nagyon egyedi a popup kinézete és formája.
  • A felszólító mód használata a főcímben megragadja a figyelmet: “Wait! You have something in your cart!”
  • Kedvezmény helyett csak emlékezteti a látogatókat, hogy valamit a kosárban hagytak. Sok esetben egy egyszerű emlékeztető is csodákra képes.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Az alcím és a gomb szöveg mérete túl kicsi. Érdemes növelni a méretüket.
  • A főcímben olvashatóbb betűtípus használatát javasoljuk.

20. Laynecoffee.com

201 - 20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Az ajánlat lejárati dátuma ki van emelve.
  • “TODAY” szó használata a főcímben még tovább növeli a sürgősségérzetet.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes tesztelni az ajánlatot, pl. 15% kedvezmény helyett konkrét összeget kínálni.

Összegzés

A webáruházak átlagos kosárelhagyási rátája meglepően magas: 10-ből 8 látogató, aki kosárba tesz valamit, vásárlás nélkül hagyja el az oldalt. Ez a magas arány azonban lehetőségként is felfogható. Szerencse, az intelligens popupok segítségével könnyedén megmenthetjük ezeket a látogatókat.

Ebben a cikkben 20 OptiMonk felhasználó kosárelhagyást csökkentő kampányát vettük górcső alá, hogy gyakorlati tanácsokkal nyújthassunk segítséget a látogatóid megmentésében.

Ha szeretnél még több gyönyörű popupot látni, akkor nézd meg a Popup Galériánkat vagy kattints ide és készítsd el a sajátodat!

Share this

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük