20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére
20 popup példa a kosárelhagyási ráta csökkentésére

Van webáruházad?

Ha igen, neked is feltűnt, hogy az online boltok kosárelhagyási rátája egyre csak nő?

Rengeteg tanulmány készül a témában, íme néhány közülük. A Barilliance szerint az átlagos e-kereskedelmi kosárelhagyási ráta majdnem 80% volt 2017-ben. Képzeld el ezt a gyakorlatban: 10 látogató rak valamit a kosarába, de 8 mégis vásárlás nélkül hagyja el az oldaladat.

Sajnos ez a probléma nemcsak 1-2 iparágat érint, hanem minden online kiskereskedőt – a  ConversionUP adatai szerint.

Na, de nézzük pozitívan a dolgokat! A magas kosárelhagyási rátát értelmezhetjük egy lehetőségként is, vagy kihívásként. A kosarukat elhagyó látogatók ugyanis egyszer már érdeklődést mutattak, tehát még megmenthetjük őket! Az intelligens popupok használata egy igen hatékony módszer azoknak a látogatóknak a megmentésére, akik vásárlás nélkül akarják elhagyni a kosarukat. Különösen akkor, ha néhány fontos elemre odafigyelünk.

Ebben a cikkben 20 valós példát fogunk bemutatni, amelyeket a kosárelhagyások számának csökkentésére használnak. Minden egyes popupnak megvan a maga előnye és hátránya, és ezeket mi most meg is osztjuk Veled! Ezeket alaposan átolvasva, könnyedén megtanulhatod, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami kevésbé.

1. Charityhampers.com.au

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • főcím egy kérdés, ami egyből megfogja a látogatók figyelmét: “Going so soon?”
  • Egyedi a gomb szövege: “Get my $10 voucher”.
  • Nem kérnek be túl sok személyes adatot a regisztrációhoz. A legtöbb esetben egy keresztnév és egy email cím pont elég.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy kicsit rendezetlen a popup. Középre igazítást használva átláthatóbb lenne.
  • A gombot egy feltűnőbb színnel ki lehetne emelni.

2. Shapescale.com

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Nagyon szép, egyedi design.
  • Egyedi „nem, köszönöm” linket használnak, amely felhívja a látogató figyelmét arra, hogy mit fog veszíteni: “No thanks, I’ll rather pay full price”.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • gomb szövegét érdemes tesztelni, pl. Complete purchase, Go to my cart, stb.
  • Teljes képernyős kampányként is jól működhetne.

3. Eyelovethesun.com

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • főcím lényegre törő és könnyen értelmezhető.
  • Egyedi gombszöveg: “Get my 10% off”.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy keresztnév bekérésével a jövőben könnyedén tudnánk perszonalizálni.
  • gomb színe lehetne kontrasztosabb, hogy figyelemfelkeltőbb legyen.

4. Threedropsoflife.com

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.
  • Az ajánlat látványosan ki van emelve.
  • Egyértelmű és egyedi az ajánlat.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • gomb szövegét érdemes tesztelni, pl. Complete purchase, Go to my cart, stb.
  • gomb színe lehetne kontrasztosabb, hogy figyelemfelkeltőbb legyen.

5. Scarlettos.com.au

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi megjelenés, mely jól illik az oldalhoz.
  • A gomb színe szép és feltűnő, így egyből megragadja a figyelmet.
  • A főcím egy veszteségre hívja fel a figyelmet, mellyel kosárelhagyás után szembesülni kell.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kupon kódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • Az ajánlat nincs kiemelve. Félkövér betűtípus használata segíthet.

6. Swisswatchexpo.com

SwissWatchExpo popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Az ajánlat lejárati dátuma ki van emelve.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes tesztelni az ajánlat értékét és típusát (csak $100 kedvezmény, vagy csak ingyenes szállítás, hogy teljesít).
  • Bár a popup illik a weboldal kinézetéhez, a fekete háttér egy talán túl szigorú. Érdemes egy inverz verziót is kipróbálni.

7. Getballetbox.com

Popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • A felszólító mód használata a főcímben megragadja a figyelmet: “Wait. Don’t go!”
  • Teljes képernyős kampányt használnak.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • A gomb szövege általános. Érdemes kipróbálni egy egyedibb és konkrétabb változatot, pl. “Get My Bun Kit for Only $4.99!”.
  • “nem, köszönöm” link lehetne egyedibb, amely jobban utal az esetleges veszteségre.

8. Zooshoo.com

ZooShoo popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Nagyon szép és egyedi design.
  • Egyedi gombszöveget használ.
  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • gomb szövegét érdemes tesztelni, pl. Get my 8% off!

(Megjegyzés: Érdekel, hogyan teheted élménnyé a vásárlást az OptiMonk segítségével? Kattints ide és töltsd le ingyenes útmutatónkat, melyben megmutatjuk, hogyan mutathatsz minden látogatónak személyre szabott üzenetet.)

9. Gourmetbasket.com.au

Gourmetbasket popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • főcím egy kérdés, ami egyből megfogja a látogatók figyelmét: “Going so soon?”
  • Egyedi a gomb szövege: “Get my $10 voucher”.
  • Nem kérnek be túl sok személyes adatot a regisztrációhoz. A legtöbb esetben egy keresztnév és egy email cím pont elég.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy kicsit rendezetlen a popup. Középre igazítást használva átláthatóbb lenne.
  • Egy betűtípus használatát javasoljuk – jelenleg van olyan is, amely nehezen olvasható.

10. Prospectorknives.com

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használatával könnyedén növelhetjük a sürgősségérzetet.
  • A háttérben lévő kép nagyon szép.
  • Egyedi “nem, köszönöm” szöveget használnak: “No thanks, I’ll rather pay full price”.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes A/B tesztelni egy háttér nélküli verziót.
  • A gomb lehetne élénkebb színű.

11. Inikaorganic.com

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyszerű és letisztult design.
  • A felszólító mód használata a főcímben megragadja a figyelmet: Wait. Don’t leave just yet…”
  • Egyedi gombszöveget használ.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A gomb színe lehetne szembetűnőbb, kontrasztosabb.
  • Érdemes kipróbálni egy színesebb verziót.
  • Javasoljuk egy olyan verziót A/B tesztelését, ahol az ajánlaton van a fókusz.

12. Mmawarehouse.com

Popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi design, amely még a weboldal kinézetéhez is passzol.
  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet.
  • A piros színű gomb kiváló választás.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot érdemes csak azután mutatni, hogy a látogató a gombra kattintott.

13. 1bodybrand.com

1Body popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Gyönyörű design.
  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • gomb színe kontrasztos.
  • Egyedi “nem, köszönöm” szöveget használnak: “Not interested, I’d rather pay for shipping”.
  • A gombon lévő nyíl figyelem- és cselekvésirányító is.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot érdemes csak azután mutatni, hogy a látogató a gombra kattintott.

14. Zooji.com

Zooji popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Egyedi design – a látogatóhoz „beszél” a grafika.
  • Egyedi gombszöveget használnak.
  • A kép az értékajánlatra irányítja a szemünket, mivel a cipő a szövegbuborékra mutat.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Az ajánlat apró betűkkel van írva, érdemes nagyobb betűméretet használni.

15. Bullets2bandages.org

OptiMonk popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • visszaszámláló növeli a sürgősség érzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.
  • Figyelemfelkeltő színeket használnak.
  • Egyedi ajánlat: ingyenesen vállalják az elsőbbségi kiszállítást.
  • “nem, köszönöm” szöveg egy fájó problémára hívja fel a látogatók figyelmét, utalva arra, hogy milyen veszteség éri őket, ha nem élnek az ajánlattal.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes A/B tesztelni a popup színeit. Például ez a figyelemfelkeltő zöld szín jól működhetne a gomb színeként egy világosabb háttérrel.
  • Érdemes a főcímben használt szavakat is tesztelni: “PRIORITY MAIL” helyett “FAST SHIPPING”, hogy a látogató számára azonnal érthető legyen.

16. Bootcuffssocks.com

Popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Az ajánlat egyértelmű és nincs túlmagyarázva.
  • Egyedi gombszöveget használnak.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • kuponkódot nem érdemes gombra kattintás előtt feltűntetni.
  • Nem érdemes többféle betűtípust használni egy popupon, főleg, ha nehezen olvashatóak.

17. Boombycindyjoseph.com

BoomByCindyJoseph popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Modern és letisztult design.
  • Az ajánlat ki van emelve nagyban.
  • A gomb színe szép és figyelemfelkeltő.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Egy keresztnév bekérésével a jövőben könnyedén tudnánk perszonalizálni.

18. Photopaperdirect.com

PhotoPaperDirect popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • visszaszámláló növeli a sürgősségérzetet, amely egy igen hatékony módszer a látogatók meggyőzésére.
  • Az ajánlat ki van emelve és alá is van húzva.
  • Feltűnő színt használ háttérként, ezzel is megragadva a látogatók figyelmét.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • A kuponkód mutatása helyett érdemes kipróbálni pár szövegváltozatot a gombon, pl. Complete purchase, Go to my cart, stb.

19. Rawwcosmetics.com

Popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • Nagyon egyedi a popup kinézete és formája.
  • A felszólító mód használata a főcímben megragadja a figyelmet: “Wait! You have something in your cart!”
  • Kedvezmény helyett csak emlékezteti a látogatókat, hogy valamit a kosárban hagytak. Sok esetben egy egyszerű emlékeztető is csodákra képes.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Az alcím és a gomb szöveg mérete túl kicsi. Érdemes növelni a méretüket.
  • A főcímben olvashatóbb betűtípus használatát javasoljuk.

20. Laynecoffee.com

Layne Coffee popup

Amiért ez a popup igazán jó:

  • A visszaszámláló használata növeli a sürgősségérzetet.
  • Az ajánlat lejárati dátuma ki van emelve.
  • “TODAY” szó használata a főcímben még tovább növeli a sürgősségérzetet.

Amit optimalizálni vagy A/B tesztelni lehetne:

  • Érdemes tesztelni az ajánlatot, pl. 15% kedvezmény helyett konkrét összeget kínálni.

Összegzés

A webáruházak átlagos kosárelhagyási rátája meglepően magas: 10-ből 8 látogató, aki kosárba tesz valamit, vásárlás nélkül hagyja el az oldalt. Ez a magas arány azonban lehetőségként is felfogható. Szerencse, az intelligens popupok segítségével könnyedén megmenthetjük ezeket a látogatókat.

Ebben a cikkben 20 OptiMonk felhasználó kosárelhagyást csökkentő kampányát vettük górcső alá, hogy gyakorlati tanácsokkal nyújthassunk segítséget a látogatóid megmentésében.

Ha szeretnél még több gyönyörű popupot látni, akkor nézd meg a Popup Galériánkat vagy kattints ide és készítsd el a sajátodat!

Share this

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük