A webáruház-tulajdonosok egyik legnagyobb rémálma: a magas kosárelhagyási arány. Ráadásul, ez sokkal gyakoribb probléma, mint gondolnánk.
Az átlagos kosárelhagyási arány elképesztő 66,5% – vagyis 10 vásárlóból közel 7 úgy hagyja ott az oldalt, hogy nem fejezi be a rendelést.
Mit lehet tenni ennek megelőzésére?
Ebben a cikkben 16 hatékony módszert mutatunk be, amellyel ráveheted a látogatókat, hogy ne csak nézelődjenek, hanem valóban vásároljanak.
Nézzük meg, hogyan csökkentheted a kosárelhagyást, és növelheted az eladásaid számát!
Az emberek szeretnek biztosra menni, amikor pénzt költenek. Ha szeretnéd növelni a konverziókat, érdemes olyan apró, de hatásos elemeket hozzáadni a weboldaladhoz, amelyek csökkentik a vásárlással kapcsolatos szorongást. Ezeket hívjuk kockázatcsökkentő elemeknek.
Például növelheted a vásárlók bizalmát azáltal, hogy megbízható harmadik fél által biztosított biztonsági jelvényeket jelenítesz meg.
Nézd meg, hogyan csinálja ezt a The Oodie!
A biztonsági jelvények erősítik a vásárlók bizalmát és csökkentik az aggodalmaikat, ezáltal pozitívabb vásárlási élményt biztosítanak.
Ha feltünteted az ügyfélszolgálati telefonszámot, az bizalmat ébreszt, mivel a vásárlók tudni fogják, hogy bármikor számíthatnak rád – különösen, ha elakadnak a fizetési folyamat során.
Sokan attól tartanak, hogy túl sok telefonhívást kapnak majd. De gondolj bele: ha sok hívás érkezik, az azt jelenti, hogy rengeteg rendelésed van – és ez egy igazán jó probléma!
Tedd meg azt, amit a versenytársaid nem: légy elérhető, és segíts a vásárlóidnak, amikor szükségük van rád.
Nézd meg, hogyan csinálja ezt a Sephora a kosár oldalukon!
A vásárlók számára fontos, hogy tudják, mikor érkezik meg a rendelésük. Ha egyértelműen feltünteted a szállítási lehetőségeket és a várható kézbesítési időt, azzal csökkented a bizonytalanságot és ösztönzöd a vásárlást.
Ne hagyd, hogy a weboldalad látogatói találgatni kényszerüljenek, vagy külön kelljen utánajárniuk a szállítási költségeknek és határidőknek. Tégy úgy, mint a Converse:
Ha egy termék iránt nagy a kereslet, az emberek még jobban érdeklődnek iránta. Hiszen ha mások is ezt választják, biztosan jó döntés! Ezt nevezik társadalmi bizonyítéknak, és ez egy remek eszköz, hogy a vásárlók ne hagyják el a kosarukat vásárlás nélkül.
Érd el, hogy a vásárlók ne halogassák a döntést! Ha egyértelműen jelzed, hogy egy termék hamarosan elfogyhat, az sürgősség érzetét kelti, és arra ösztönzi őket, hogy azonnal vásároljanak.
Nézd meg, hogyan csinálja ezt az Oodie!
Előfordulhat, hogy a vásárlóid szeretnének valamit megvenni, csak éppen nem most. Vagy lehet, hogy túl sok terméket tettek a kosarukba, és nem akarnak mindent egyszerre megvásárolni.
Adj nekik egy jobb lehetőséget, mint a törlés! Ha megengeded, hogy a termékeket a kívánságlistájukra helyezzék át, az nemcsak egy pozitívabb élményt nyújt, de megkönnyíti, hogy később visszatérjenek és befejezzék a vásárlást.
Nézd meg, hogyan csinálja ezt a Lululemon:
Az online vásárlás már globális, de a külföldi vásárlók könnyen félbehagyhatják a vásárlást, ha nekik kell átváltaniuk az árakat a saját pénznemükre. Senki sem szeret számológéppel bajlódni vagy a Google-t böngészni csak azért, hogy megtudja, mennyibe kerül egy termék valójában.
Ezt a jelenséget „devizaárfolyam-fáradtságnak” nevezik, és könnyedén elkerülheted egy automatikus valutaváltó beépítésével. Ha megszünteted ezt az akadályt, a vásárlók gond nélkül folytathatják a fizetést, és egyetlen kattintással leadhatják a rendelésüket.
Például a Lunya egy popupot használ, amelyben a látogatók kiválaszthatják a szállítási országukat és a pénznemüket, így az árak azonnal az ő valutájukban jelennek meg.
Biztosan ismerős az érzés: éppen fizetnél, de nem találod a bankkártyádat, vagy egyszerűen nem emlékszel a kártyaadataidra. Ez frusztráló helyzet, ami sok vásárlót eltántoríthat a vásárlás befejezésétől.
Ha olyan alternatív fizetési lehetőségeket kínálsz, mint a PayPal vagy az utánvétes fizetés, jelentősen csökkentheted a kosárelhagyást, hiszen gyorsabbá és kényelmesebbé teszed a vásárlási folyamatot. Ha ezek az opciók már elérhetők az áruházadban, gondoskodj róla, hogy jól láthatóan kiemeld őket a weboldalon!
Nézd meg, hogyan hívja fel erre a figyelmet a GymShark:
A vásárlókat gyakran az utolsó pillanatban felmerülő, váratlanul magas szállítási költség tartja vissza a vásárlástól.
Légy előrelátó! Tüntesd fel a szállítási költségeket már böngészés közben, hogy a vásárlók ne érjenek kellemetlen meglepetések a fizetéskor.
A legjobb módszer erre egy sticky bar, amely a weboldal minden oldalán látható marad. Így a látogatók mindig tudni fogják, mennyibe kerül a szállítás.
Ha ingyenes szállítást kínálsz egy bizonyos rendelési összeg felett, ezt is érdemes kiemelni! Ez nemcsak csökkenti a kosárelhagyást, hanem növeli az átlagos rendelési értéket is.
Nézd meg, hogyan csinálja ezt a Partake Foods egy elegáns sticky barral!
Használd az alábbi sablont, hogy létrehozd a saját honlapodra illeszkedő szállítási sávot!
Minél több országba szállítasz, annál szélesebb vásárlói körhöz érhetsz el. Azonban a nemzetközi szállítás zökkenőmentes lebonyolításához megfelelő infrastruktúrára és megbízható fuvarozói partnerekre van szükség.
Ne hagyd, hogy a külföldi vásárlók bizonytalanságban maradjanak! Ha nemzetközi szállítást kínálsz, ezt egyértelműen és jól láthatóan jelezd a weboldal minden oldalán. Így a látogatók már a böngészés kezdetén tudni fogják, hogy rendelhetnek-e tőled.
Nézd meg, hogyan alkalmazza ezt a ColourPop egy sticky barral:
Tüntesd fel a kosárban az elérhető ajánlatokat, alkalmazott kedvezményeket és akciós árakat! Ez fokozza a vásárlás izgalmát, miközben a vásárlók érzik, hogy egy remek ajánlatot kaptak.
Nézd csak meg, hogyan csinálja ezt a Best Buy:
Ha az áruházad hűségprogramot vagy jutalompontrendszert kínál, mindenképpen emeld ki a weboldaladon!
Mivel sok webáruház nem biztosít ilyen lehetőséget, ez egy nagyszerű módja annak, hogy kitűnj a konkurencia közül a megszokott „15% kedvezmény” és „1-et fizetsz, 2-t kapsz” akciók mellett.
Nézd meg, hogyan csinálja ezt a Sephora, és meríts ihletet!
A vásárlók nem mindig azért hagyják el a kosarukat, mert meggondolták magukat. Lehet, hogy éppen a fizetés előtt kapnak egy sürgős hívást, ami megszakítja a folyamatot.
Adj nekik lehetőséget arra, hogy elmentsék a kosarukat, így később visszatérhetnek, és akkor fejezhetik be a vásárlást, amikor nekik megfelel.
Ez szabadságérzetet és kontrollt ad számukra az egész vásárlási folyamat felett.
Emellett rengeteg időt takaríthatsz meg nekik, hiszen nem kell újra megkeresniük a termékeket.
Nézd meg, hogyan valósította meg ezt a Forever21 a „Mentés későbbre” funkcióval!
A vásárlók számára mindig fontos tudni, hogy milyen garancia vagy visszatérítési lehetőség áll rendelkezésre, ha valami probléma adódik.
Ha a kosárnézetben egyértelműen feltünteted a garanciára és visszatérítésre vonatkozó információkat, azzal bizalmat ébresztesz a látogatóidban, és csökkented a kosárelhagyás esélyét.
A vásárlóknak nem szabadna külön keresgélniük ezeket az adatokat – ha azonnal láthatók az oldalon, biztonságban érzik magukat, és magabiztosabban haladnak tovább a pénztárhoz.
Az olyan popup eszközök, mint az OptiMonk, alkalmasak arra, hogy a vásárlókat a kosár oldalon tartsd, és csökkentsd a kosárelhagyást.
Hogyan működnek?
Ezek a rendszerek érzékelik, ha egy látogató el akarja hagyni az áruházadat, miközben termékek várakoznak a kosarában. Ezt a technológiát exit-intentnek nevezzük.
Ennek segítségével emlékeztetőt jeleníthetsz meg azoknak, akik vásárlás nélkül távoznának.
Sőt, meg is mutathatod nekik, milyen termékeket hagytak a kosarukban, ezzel ösztönözve őket arra, hogy ne lépjenek ki, térjenek vissza a kosarukhoz, és végül befejezzék a vásárlást.
A popupokat nemcsak emlékeztetőként, hanem különleges ajánlatok kiemelésére is használhatod. Például: „20% kedvezmény a kosarad teljes összegéből!”.
Ha a popuphoz egy visszaszámlálót is hozzáadsz, az még nagyobb sürgősségérzetet kelthet. A vásárlók látni fogják, hogy az ajánlat csak korlátozott ideig érvényes, és ha nem döntenek gyorsan, lemaradhatnak róla. Ez a módszer jelentősen növeli annak az esélyét, hogy végül befejezik a vásárlást, hiszen az időnyomás hatására gyorsabban cselekszenek.
Kezdd el csökkenteni a kosárelhagyási arányt popupjainkkal!
Ha szeretnéd még hatékonyabbá tenni a visszaszámlálós popupjaidat, és még több kosárelhagyót visszacsábítani, ismerd meg ezt az 5 bevált trükköt:
A vásárlók figyelmét könnyen elterelhetik a mindennapi teendők, és egyszerűen megfeledkezhetnek róla, hogy termékeket hagytak a kosarukban.
Hogyan hozhatod vissza őket a vásárlás befejezésére?
Ha a látogatóid regisztrált fiókkal rendelkeznek vagy egy popup segítségével megadták az e-mail címüket, küldj nekik egy emlékeztető e-mailt.
Ha azonnal nem döntenek, később még visszatérhetnek, ezért érdemes több lépéses e-mail sorozatot is beállítani.
Segítsd őket a vásárlás befejezésében egy jól megfogalmazott elhagyott kosár e-maillel, mint például ez:
A kosárelhagyás az egyik legnagyobb kihívás az online vállalkozások számára, főleg hogy egyre többen vásárolnak az interneten. Ennek kezelése elengedhetetlen a vásárlói bizalom erősítéséhez és a zökkenőmentes vásárlási élmény biztosításához
A kosárelhagyás csökkentése nem kell, hogy bonyolult legyen. Ha leegyszerűsíted a vásárlási és fizetési folyamatot, ingyenes szállítást kínálsz, és lehetőséget adsz többféle fizetési módra (például PayPal vagy részletfizetés), azzal jelentősen növelheted az eladásaidat.
Válaszd ki a bejegyzésünkben szereplő öt kedvenc módszeredet, és alkalmazd őket a következő néhány hónapban, hogy lásd, milyen eredményeket hoznak!
Product updates: September Release 2024
© Copyright 2014 – 2024. OptiMonk. Minden jog fenntartva!