14 karácsonyi marketing stratégia az ünnepi konverziók maximalizálására

Ahogyan a Black Friday holnap lezárja az őszi akciós időszakot, úgy nyílnak meg a webáruházak kapui a karácsonyi vásárlók rohama előtt. A következő hetekben az online kereskedelem világában a forgalom és a várakozások egyaránt csúcsra járatódnak, hiszen ez az időszak számos webáruház számára az éves bevétel egyik legkiemelkedőbb részét jelenti.

Ezért most különösen fontos, hogy minden lehetséges módon maximalizáljuk a siker esélyeit, és az utolsó pillanatban is finomítsuk karácsonyi marketing stratégiánkat. Bár az idő elég szoros, mégis van néhány bevált módszer, amelyek segítségével kiemelkedhetsz a tömegből, és jelentősen növelheted konverziós arányod a karácsonyi időszakban.

Ezek a módszerek nemcsak a megtérülést maximalizálják, hanem segítenek abban is, hogy világosan és hatékonyan kommunikáld ünnepi ajánlataidat, ami egy alapvető feltétel és elengedhetetlen a siker eléréséhez.

Készen állsz? Lássunk is hozzá!

Hogyan futtassunk sikeres karácsonyi kampányt 2023-ban?

Ahogy sokan már a karácsonyi ajándékokat készítik elő, úgy neked is gondoskodnod kell arról, hogy készen álljanak a marketingkampányaid több különböző csatornán is, a social médiától kezdve, a hírleveleiden át a landoló oldalakig.

Íme, 14 remek karácsonyi marketingötlet, amelyekkel növelheted kampányaid hatékonyságát a közelgő hetekben:

1. Szerezz már a karácsonyi kampány előtt e-mail címeket

A karácsonyi akció hossza stratégiai döntés, amely jelentősen befolyásolhatja a kampány sikerességét. Vannak, akik egy hosszan elnyújtott akció mellett döntenek, ami akár hetekig is tarthat, míg mások egy intenzívebb, 1-2 hetes időszakra koncentrálják minden hirdetési költésüket. Utóbbi esetben különösen ajánlott egy előzetes listaépítő kampány indítása, hiszen így már a kampány kezdete előtt begyűjtheted az érdeklődők e-mail címeit, így az akció indulásakor gyorsan és költséghatékonyan értesítheted őket.

Ezt a hatást tovább növelheted egy visszaszámlálós popup bevetésével. Ezzel nemcsak a közelgő eseményre hívod fel a figyelmet, hanem növeled az izgalmat és a sürgősségérzetet is. Egy ilyen popup tökéletes eszköz arra, hogy tájékoztasd a látogatókat az akció pontos dátumáról, és előzetes betekintést nyújts a várható kedvezményekbe (például „Akár 60%-os kedvezmény december 1-től!!”).

Az ilyen típusú kommunikáció nemcsak az érdeklődést kelti fel, hanem lehetővé teszi, hogy az ügyfelek már jó előre megjelöljék naptáraikban a nagy napot, így maximalizálva a kampányod hatékonyságát.

2. Népszerűsítsd ünnepi akciód egy popup-on

Amikor megkezdődik a nagy ünnepi kampányod, az elsődleges cél, hogy minden látogató értesüljön róla – ebben a popup-ok lesznek a legjobb szövetségeseid. Teljes katasztrófa lenne, ha látogatóid anélkül barangolnának weboldaladon, hogy tudomást szereznének karácsonyi akciódról. 

Egy kedvezmény ajánlása az e-mail listádra történő feliratkozásért nemcsak azonnali előnyöket biztosít, hanem hosszú távú kapcsolatot is épít vásárlóiddal. Ez a módszer garantálja, hogy a karácsonyi kampányod hosszabb távon is értékes e-mail listát építsen és további üzleti lehetőségeket teremtsen.

A BlendJet például így alkalmazta ezt a taktikát a múlt évi ünnepi akcióban, ami remek inspirációs forrás lehet. 

Ehhez kezdésként az OptiMonk lenyűgöző, használatra kész sablonjai közül választhatsz, amelyek segítenek a következő karácsonyi kampányod magas színvonalon és hatékonyan kivitelezni:

3. Emlékeztesd a feliratkozókat az aktív kuponkódjaikra

Amint valaki feliratkozik, hogy hozzáférjen egy kedvezményes kuponkódhoz, fontos biztosítanod, hogy ténylegesen fel is használja azt. Egy ‘ragadód sáv’ (sticky bar) kiváló eszköz arra, hogy látogatóid ne feledkezzenek meg a kuponkódjaikról.

Ezek a sávok állandóan láthatóak a képernyőn, így segítenek az aktív kuponokat folyamatosan látogatóid fókuszában tartani, ugyanakkor elég visszafogottak ahhoz, hogy ne zavarják meg a vásárlási élményt. Ez a megoldás könnyedén biztosítja, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a karácsonyi kampányodból és a kuponokból.

Egy fel nem használt kuponkód beváltását visszaszámlálóval ösztönözheted a legjobban, hiszen ez sürgősség érzetét kelti látogatóidban, így nagyobb eséllyel véglegesítik vásárlásaikat.

Ezeket a sablonokat használva könnyedén hozzáadhatod ezt a megoldást webáruházadhoz a karácsonyi kampányod során:

4. Kínálj ingyenes szállítást és promotáld a szállítási feltételeket

Minden webáruház tulajdonos számára ismert tény, hogy a váratlan szállítási költségek az elsődleges okai a magas kosár elhagyásnak. Amikor a látogatók csak a fizetési folyamat során szembesülnek a szállítási díjjal, teljesen megváltozik a vásárláshoz való hozzáállásuk. Gyakran előfordul, hogy ezek a vásárlók egyszerűen feladják a kosarukat.

A karácsonyi vásárlás során az emberek különösen aggódnak amiatt, hogy időben megérkeznek-e az ajándékaik. A szállítási feltételek, szállítási idők és díjak kiemelése így elengedhetetlen része minden karácsonyi kampánynak.

Ugyanakkor érdemes szem előtt tartanod, hogy a kutatások szerint a fogyasztók 90%-a szerint az ingyenes szállítás a legjobb ösztönző az online vásárlások növelésére. Az ingyenes szállítás ajánlása a karácsonyi promóció részeként gyorsan növelheti az eladásokat, az átlagos rendelési értéket és így az eredő bevételt.

Egy “ragadós sáv” (sticky bar) használata remek karácsonyi marketingfogás, mivel biztosítja, hogy minden látogató tudomást szerezzen az ingyenes szállításról.

Akár mindenkinek is kínálhatsz ingyenes szállítást, mint a fent említett példában, vagy megteheted ezt csak egy bizonyos összeg feletti rendelések esetén. Ha az utóbbit választod, feltétlenül hangsúlyozd, mennyivel kell többet költenie a látogatóknak ahhoz, hogy ingyenes szállítást kapjanak. Az OptiMonk Dinamikus Ingyenes Szállítási sávjainak használatával ösztönözheted a karácsonyi vásárlókat, hogy csak egy kicsit még többet költsenek, és így élvezhessék az ingyenes szállítás előnyét.

5. Gamifikáld a felhasználói élményt

A gamifikáció segít abban, hogy látogatóid felejthetetlen élményben részesüljenek. Még ha egy érdeklődő nem is ismeri jól a márkádat vagy termékeidet, egy játék akkor is izgalmat kelt benne.

Szórakoztató popup-kampányokkal, mint például kaparós sorsjegyek vagy szerencsekerék beépítésével megfoghatsz új látogatókat és lekötheted figyelmüket. Ha ünnepi hangulatú, gamifikált popup-ot használsz, maradandó, élvezetes vásárlási élményt teremthetsz a látogatóid számára, miközben karácsonyi hangulatot viszel az oldaladra.

Íme egy karácsonyi kaparós sorsjegy, amit felhasználhatsz a karácsonyi hangulat megerősítésére:

Vagy használhatsz egy szerencsekerék popup-ot, amely karácsonyi dekorációkkal van díszítve, mint az alábbi példában.

Kezdd az OptiMonk egyik karácsonyi sablonjával:

6. Készíts ünnepi kvízeket

A kvízek szintén hatékony módszerek a közönség bevonására és az interakciók növelésére, különösen, ha a karácsonyi szezonra jellemző témájú kvízt használsz. Egy sikeres kvíznek egyszerűen megválaszolható kérdéseket kell tartalmaznia széles körű vonzerejének érdekében, és olyan dolgokat kell feltárjon, amit valóban tudni akarnak magukról az érdeklődők.

A válaszaik alapján személyre szabott ajánlatokat küldhetsz nekik, hogy könnyedén megtalálják, amit a karácsonyi vásárlási szezonban keresnek.

7. Készíts karácsonyi csomagokat

Állíts össze karácsonyi témájú termékekből álló csomagokat, amelyek egymást kiegészítve fokozzák a szezon hangulatát. A csomagok nemcsak megkönnyítik a vásárlást azok számára, akik a tökéletes ajándékot keresik, hanem költséghatékony megoldást is jelentenek, mivel vonzóbb árat kínálnak, mint az egyedi vásárlások.

Egy karácsonyi pakk, amely karácsonyfadíszekkel, fényfüzérekkel és adventi naptárral ellátott csomagot tartalmaz, például nagyobb eséllyel versenyezhet a mezőnyben, mint a termékek külön-külön, önmagukban.

Ha készen állsz, egyszerűen csak promótáld az ünnepi csomagokat egy popup-on, hogy biztosítsd láthatóságukat.

8. Népszerűsítsd a legkelendőbb vagy akciós termékeid

Gondolj csak bele: egy új látogató, aki először lép be az online boltod világába, könnyen elveszhet a számtalan termék tengerében. Ez az úgynevezett elemzési bénulás állapotába sodorhatja őket, ami gyakran azzal végződik, hogy a weboldaladról távoznak, anélkül, hogy bármiféle lényeges lépést tennének.

Ha weboldaladon széles a termékkínálat, használj egy exit-intent popup-ot, hogy kiemeld a legnépszerűbb vagy éppen akciós termékeidet. Az ünnepi szezon során ezeket a termékeket beillesztheted egyfajta “karácsonyi ajándék segédlet” popupra is, ami még inkább előtérbe helyezi őket. Ez az egyszerű, de hatékony módszer segít megragadni a látogatók figyelmét, és útmutatást nyújt számukra a választásban, csökkentve a weboldalad elhagyásának esélyét.

9. Állítsd meg a kosárelhagyást exit-intent popuppal

Az átlagos kosárelhagyási arány körülbelül 70% körül mozog, így nem csoda, hogy ez az egyik legnagyobb kihívás minden webáruház tulajdonos számára. Az ünnepi szezonban a kosárelhagyási arány még magasabb lehet, mivel az emberek máshol is körülnéznek és megpróbálják megtalálni a tökéletes ajándékot.

Az időbeli sürgősség megteremtésével és a limitált ideig tartó ajánlatok kihasználásával megakadályozhatod, hogy a látogatók elhagyják a kosaraikat, és motiválhatod őket a vásárlás befejezésére, mielőtt az idő lejárna.

Próbáld ki a karácsonyi témájú visszaszámlálós popup-ot a korlátozott ideig tartó ajánlatod bemutatására. Az ügyfelek aggódni fognak, hogy lemaradnak egy nagyszerű ajánlatról, és ez az érzés lesz a mozgatórugójuk a cselekvésre és a vásárlás befejezésére.

10. Perszonalizáld visszatérő látogatóidnak szóló üzeneteid

Amikor a célcsoportod karácsony előtt vásárol, gyakran több weboldalt is meglátogat a tökéletes ajándék keresése során.

Miközben szeretteiknek vásárolnak, valószínű, hogy más lehetőségeket is megnéznek, összehasonlítják a termékeket és alaposan megfontolják döntéseiket. Azonban ez a hosszabb vásárlási folyamat nem feltétlenül jelenti azt, hogy később nem térnek vissza, hogy tőled vásároljanak!

Tedd a visszatérő látogatók élményét a lehető legzökkenőmentesebbé, segítve őket abban, hogy ott folytassák a böngészést, ahol legutóbb abbahagyták. Mutasd meg nekik korábban megtekintett termékeket, így egyetlen kattintással folytathatják a vásárlást.

11. Kényeztesd VIP vásárlóid exkluzív ajánlatokkal

Gondoskodj róla, hogy azok az ügyfelek, akik egész évben hűségesen téged választottak, különleges megbecsülésben részesüljenek ebben az ünnepi időszakban. Készíts nekik exkluzív kedvezményeket, egyedi ajánlatokat és vonzó üzeneteket, amelyekkel nemcsak az ünnepi költekezést ösztönzöd, hanem azt is üzened nekik: megbecsülöd hűségüket és elkötelezettségüket. 

Ez az apró gesztus nemcsak a vásárlói kapcsolatokat erősíti, hanem hosszú távon is előnyöd szolgálja, hiszen a VIP ügyfelek lojalitása az ünnepi szezon után is folytatódhat.

12. Kapcsolódj influencerekkel és turbózd fel kampányaidat

A karácsonyi időszak tökéletes alkalom arra, hogy kiaknázd az influencer marketing erejét a közösségi médiában. Ez a modern szemlélet lehetővé teszi, hogy szélesebb közönséghez juttasd el üzenetedet, és fokozd a márkád iránti érdeklődést.

Akár karácsonyi nyereményjátékokkal rukkolsz elő, akár egy különleges ajándékkal leped meg azt az influencert, aki a célközönséged körében népszerű, kulcsfontosságú, hogy maximálisan kihasználd az így generált forgalmat.

Képzeld csak el: egy influencer kampányból érkező látogatók találkoznak a kedvenc influencerük fotójával az oldaladon és egy üzenettel is, ami visszhangozza az influencer által használt szavakat. Látnak egy exkluzív kedvezményt is, ami így zökkenőmentes felhasználói élményt alakít ki a vásárlás során. 

Egy ilyen egyedi, személyre szabott üdvözlő popup közvetlenül szólítja meg vásárlóid szívét, különösen a karácsonyi kampányok során. Ez a stratégia nemcsak erősíti a márkakapcsolatot, hanem emlékezetes élményt is nyújt, ami hosszú távon előnyöd szolgálja.

13. Kínálj karácsonyi ajándékútmutatót

A karácsonyi vásárlási útmutatók készítése nemcsak remek eszköz az e-mail listád bővítésére, hanem értékes segítséget is nyújthat a vásárlóidnak ebben az izgalmas, de gyakran stresszes időszakban.

Ahogy közeledik a karácsony, a vásárlók egyre inkább igyekeznek megtalálni a tökéletes ajándékokat. Ebben az időszakban egy jól megtervezett ajándékútmutató aranyat érhet és az egyik legértékesebb marketingeszközöd lehet.

Egy átgondolt karácsonyi katalógussal nemcsak a szeretteiknek való tökéletes ajándékok felkutatásában segíthetsz vásárlóidnak, hanem leegyszerűsítheted számukra a gyakran bonyolult ajándékválasztási folyamatot. Ezzel nemcsak a vásárlási élményt teszed kellemesebbé, hanem erősíted márkád hírnevét és presztízsét is.

14. Ne felejtsd el az ünnepek utáni leárazásokat

Az ünnepi szezon során elért sikeredet ne csak a karácsony előtti napokra korlátozd. Az ünnepek utáni időszak kihagyhatatlan lehetőséget kínál az eladások folytatására és a bevétel növelésére.

Amikor az ünnepi forgalom lassulni kezd, éppen akkor jött el az ideje, hogy új lendületet adj az eladásaidnak. Vonzó ajánlatokkal és promóciókkal nemcsak a maradék készletedet árulhatod ki, hanem újabb bevételi forrást is teremthetsz akkor, amikor a legtöbb kereskedő éppen nem kampányol.

Ne feledd, számos vásárló az ünnepek előtt kapott ajándékutalványokat és összegeket fogja felhasználni ebben az időszakban. Ez egy további lehetőség arra, hogy bevonzz új vásárlókat vagy újraaktiváld a meglévőket, akik az ünnepi ajándékozás után is vásárlási hangulatban maradtak. Az ünnep utáni leárazásokkal kihasználhatod ezt a pillanatot, fenntartva a karácsonyi szezon alatt elért sikered dinamikáját.

Összefoglalva

A cikkünkben bemutatott karácsonyi marketingötletekkel valóban különleges ünnepi atmoszférát teremthetsz. Legyen szó aranyos karácsonyfákról a kampányaidban vagy hasznos ajándékútmutatók készítéséről, minden apró részlet számít ebben a kritikus időszakban a webáruházak számára.

Ha szeretnés ezeket a karácsonyi marketingötleteket felhasználni, regisztrálj egy 14 napig ingyenes OptiMonk fiókot, hogy máris hozzáférj az összes látott sablonhoz…

A két hetes ingyenes periódus épp elég ahhoz, hogy mérni tudd az OptiMonk kampányok konverzióit, így csak az a kérdés, hogy ha beregisztráltál ezen a linken, akkor élsz-e a fent bemutatott módszerek konverzió növelő potenciáljaival?

Ha úgy érzed szívesen foglalkozol vele 1-2 órát, akkor az első kampányaid beállítása után máris követheted a konverziós arányok alakulását az admin felületen.