Csapatunk már több mint 10 éves tapasztalattal büszkélkedhet az internetes kereskedelem területén, és egy dolgot bizton állíthatunk. Legyen szó bármilyen weboldalról vagy webáruházról, a sikeres online értékesítés egyik kulcsa a jól felépített hírlevél adatbázis. Aki régóta jelen van az online piacon, biztosan egyetért ezzel, aki csak nemrég kezdte, pedig kénytelen lesz ezt belátni.
Ezért is gondoltuk úgy, hogy készítünk egy listát, amely azokat a legújabb eszközöket mutatja be, amelyekkel hatékonyan tudod növelni a feliratkozóid számát. Vágjunk bele!
1. Landoló-oldal készítő eszköz – Leadpages vagy Unbounce
Ha az egyik oldalad kiemelten fontos vállalkozásod sikeressége szempontjából (lehet ez egy főoldal, vagy egy feliratkozó oldal), bevételeid növelése érdekében célszerű optimalizálnod azt.
Az olyan szolgáltatások segítségével, mint a Leadpages vagy az Unbounce, könnyen testre szabhatod landoló oldaladat. Különböző verziókat készíthetsz belőlük, amiket le is tesztelhetsz, így láthatod, melyik működik a legjobban. Ezzel szinte biztosan javíthatod a feliratkozási arányodat.
Az OptiMonk-ot használóknak különösen érdemes lehet ezt elvégezni, hiszen ha a popupokkal sikerül átirányítanod a látogatókat egy landoló oldalra, nagyon fontos, hogy az a lehető legjobban legyen kialakítva. Így popupjaid és a landoló oldalad optimalizálásával akár meg is sokszorozhatod eredményeidet.
2. Testreszabott kérdőív – SurveyMonkey
A kérdőívek mindig képesek arra, hogy megragadják a látogatók figyelmét. Ezek készítésére az egyik legjobb szolgáltatás a SurveyMonkey. A kérdőívekkel mindenki jól jár: a látogatók elmondhatják véleményüket, mi pedig róluk tudhatunk meg többet. Ráadásul még az e-mail listánk tagjává is válhatnak.
3. Indulás hamarosan – Launchrock.com
A Launchrock egy speciális landoló-oldal készítő eszköz olyan weboldalak és szolgáltatások számára, amik indulás előtt állnak. A „Hamarosan indulunk” típusú oldalai mobilra optimalizáltak, és megoszthatjuk őket a közösségi oldalakon is.
A Launchrock oldalai kitűnően használhatók hírlevél feliratkozáshoz. Kellőképpen kiemeli a fő üzenetet, felhív cselekvésre, és hangsúlyos a feliratkozó mező is, ami így arra ösztönözni a látogatókat, hogy csatlakozzanak az email listánkhoz.
4. Gyors kérdőív – Qualaroo
A Qualaroo a kérdőív egy speciális típusa, amit egyszerűen integrálhatsz weboldalalba. Ezzel könnyedén megszerezheted látogatóid véleményét, amiket aztán okosan felhasználva fejlesztheted oldalad, vagy akár termékeid vagy szolgáltatásaid minőségét.
Ha jobban megérted a vásárlói igényeket, nagyobb eséllyel kelted fel az érdeklődésüket. Így pedig könnyen elérheted, hogy feliratkozzanak a listádra. A Google Analytics adatai megmutatják, min szükséges javítanod, a Qualaroo megmondja majd, hogy miért.
5. Élő chat – Olark
Valahányszor megmutatod, hogy hajlandó vagy meghallgatni látogatóidat, ők meg fogják osztani veled, hogyan javíthatsz az weboldaladon. Az Olark-hoz hasonló szolgáltatások olyan élő chat popupokat nyújtanak, amikkel megmutathatod a látogatóknak, hogy készen állsz meghallgatni és kielégíteni az igényeiket.
Más szóval, ha érdeklődést mutatsz a látogatóid felé, ők is érdeklődni fognak irántad. Ráadásul az élő chat gyorsan segít megoldani a vitás kérdéseket, és általuk jobban megértheted a látogatókat is.
6. Kilépési szándékra felugró ablak – OptiMonk
Kétségkívül a hírlevél feliratkozó gyűjtés az egyik legjobb felhasználása ennek a technológiának. Méréseink során azt tapasztaltuk, hogy a feliratkozási ráta akár 15 százalékkal is javult, mikor a popup ösztönzőként ingyenes házhozszállítást tartalmazott.
Egy biztos, ha még nem próbáltad az OptiMonk-ot, egy egyszerű módját hagytad ki a listaépítésnek.
7. Használhatósági ellenőrzés – Crazyegg
Ha nem vagy biztos benne, hogy a weboldalad úgy használják a látogatók, ahogy szeretnéd, és félsz, hogy emiatt az üzeneted esetleg nem jut el hozzájuk, a Crazyegg-et neked találták ki. A használhatósági ellenőrzés során kiderítheted, hogyan használják a látogatók az oldaladat.
A weboldal optimalizációnak egy sajátos típusa ez, ami segíthet megtalálni azokat a helyeket, ahová a fontos tartalmakat teheted. Emellett megtalálhatod vele a problémás területeket, és kiderítheted a feliratkozó mező legjobb elhelyezését is.
8. Split tesztelés – Optimizely
Az online marketingben bármely fejlődés középpontjában az A/B tesztelés áll. Ezért is van lehetőség rá az OptiMonk esetén is, így tesztelheted a különböző popup változatokat. Használd az AB tesztelést, hogy folyamatosan javítsd az üzeneted kommunikálását a látogatóid felé.
Az olyan szolgáltatások, mint az Optimizely, a tesztelést sokkal könnyebbé teszik. Egyszerűen létrehozhatunk vele változatokat, majd mérhetjük az eredményeket azok összehasonlításához. Ezzel javíthatunk feliratkozó oldalunkon, de akár a teljes megjelenésünkön is.
9. Eredmények követése – Analytics
Váljon szokásoddá a legfontosabb mérőszámok követése. A Google Analytics és hasonló szolgáltatások segítségével könnyen megfigyelheted az oldaladon végrehajtott változtatások eredményeit. Emellett nyomon követheted a weboldalad összteljesítményét is.
Tanuld meg a felületet kezelését, és találd meg azokat a mérőszámokat, amik a kulcsmutatói lehetnek oldaladnak. Majd folyamatosan tartsd rajta a szemed ezeken a mérőszámokon, hogy még azelőtt észrevedd a problémás területeket, mielőtt azok nagyobb bajt okoznának.
Az Analytics használatával követheted a feliratkozási rátádat, megkeresheted a javítandó területeket, és megtalálhatod azokat a problémákat, amik akadályozzák a feliratkozást, vagy azt eredményezik, hogy a látogatók túl hamar elhagyják az oldalad.
10. Sticky sávok
Ezek olyan sávok, amik megmaradnak az oldal tetején/alján, így jelenítve meg folyamatosan egy feliratkozásra ösztönző üzenetet.
A hagyományos popupok félbeszakíthatják a látogatót böngészés közben. A sticky sávok és a kilépési szándékra felugró ablakok egy lehetőséget adnak a látogatóknak arra, hogy feliratkozzanak a listádra anélkül, hogy különösebben megzavarnád őket. A HelloBar és ViperBar olyan alkalmazások, amikkel egyszerűen hozhatsz létre sticky sávokat.
Mikor valaki feliratkozik az email listádra, azzal kifejezi az érdeklődését irántad. Más szóval szeretne többet hallani a termékeidről vagy szolgáltatásodról. Egy minőségi e-mail lista megadja az esélyt, hogy később értékesíts azoknak a látogatóknak is, akik a feliratkozás pillanatában még nem állnak készen a vásárlásra.
Emellett a feliratkozóidnak hasznos információkat is nyújthatsz. Ezzel megmutathatod látogatóidnak, hogy többet akarsz, mint pusztán eladni, egyszersmind sikeresnek akarod látni őket.
Az email lista továbbá arra is jó, hogy meghallgasd látogatóidat. Visszajelzést fogsz kapni az információkról és a termékekről, amikről a hírleveleidben szóltál. Ez segíthet abban, hogy fejleszd a weboldalad egészét, és jobban kiszolgáld a vásárlóidat olyan releváns információkkal és legújabb termékekkel, amik teljes körűen kielégítik szükségleteiket.
One thought on “10 eszköz a hatékony listaépítéshez”